Dvd disk error

:confused: ik heb een gecombineerde dvd-video speler van LG en sinds kort een DVD brander. Het was ons niet duidelijk welk soort (+ of -) onze speler aankon dus we hebben eerst een DVD + gebrand als backup van een film.
De speler gaf vrij snel een disk errror aan. Omdat we een film op DVD- te leen hadden van de buurvrouw hebben we een DVD- gebrand maar die geeft hetzelfde probleem.
Wat doen we fout?

Ik heb gebruikt:
DVD Shrink, DVD2ONE en Nero Burning Rom.

Wie legt mij uit wat ik fout doe en hoe het goed moet?

Graag reacties

Hey reginah, welkom op het forum.

Het zou handig zijn te weten welk type de LG DVD speler is , dan konden we even wat specificaties opzoeken.

Verder kan het zijn , dat er nog een regiocode in de ge-backup-te dvd zit , maar sinds je gebruikt maakt van DVDShrink , lijkt me dat erg sterk.

Verder is het van belang wat voor merk dvd-schijfjes hebt gebruikt.

Voor een goede (engelse) tutorial voor Nero kan ik je hier naar toe verwijzen.

Ik heb een LG DVC5930 en heb zojuist van Scheer en Foppen een berichtje terugontvangen dat deze alleen DVD- leest (specificaties op internet geven trouwens aan dat ie ook DVD+ kan lezen).
Het merk schijfjes dat ik gebruikt heb is Princo (??).
Op mijn computer kan ik de film wel afspelen.

De 5931 kan volgens de LG website ook geen DVD+ aan , alleen maar -.

Wil je 'm overigens regiovrij maken moet jehier even kijken.

Wil je er ook nog SVCD’s op kunnen afspelen moet je hier even kijken.

Ik stel voor om een regiovrije DVD- te proberen , anders weet ik het ook even niet.

Is de dvd na het branden wel afgesloten? Anders lusten sommige dvdspelers de schijfjes niet(geet ie gewoon keihard aan dat er geen schijf in zit of een andere kreet).
Andere media kan ook wel eens helpen (ander merk dvd)