DVD-Brander ?!?!?

Hallo allemaal !

Ik heb besloten om een DVD-Brander te gaan halen binnenkort, ik heb er al een in mijn laptop zitten maar dat ding geeft meer problemen dan plezier en is ook maar 2x. Wat is een goede brander voor rond de 100 euro. Ik brand voornamelijk avi/mpg files en zo af en toe een dvd-video. Ik ben eigelijk voornamelijk op zoek naar een kwaliteitsbrander net zoals vroeger de plextor roeleerde en die nog steeds roeleert. Ben nog steeds errug blij met mijn 16x Plextor brandertje.

BTW Kent iemand de laptop brander Toshiba SD-R6112, zo ja werkt die bij jouw wel goed ?!?!?

Edit: Wow ik sta hier al sinds 2001 geregistreerd :wink:

Nec 2500 , al onder de 100 euri.

hier vind je een overzicht met door ons geteste DVD branders. Je kunt waarschijnlijk volstaan met het lezen van de conclusie. Je vind hier onder andere testen van de populairste branders: Pioneer, NEC en Lite-On.

Bedenk vooraf goed wat je belangrijk vind en kijk in de reviews of de drive aan je wensen voldoet. Is dat het het geval en word hij niet afgekraakt dan zul je zeker geen miskoop doen!

Ik zit dus nu ook aan die NEC2500 te denken hij doet echt precies wat ik wil, en dat is natuurlijk UITSTEKEND branden !
Hij ondersteund alleen Mount Rainier niet, iemand die dit even kan uitleggen wat dit inhoud !
Hoe kan ik erachter komen of Datawrite 2x DVD-R werkt met deze brander, het zal vast wel werken maar wil wat meer zekerheid voordat ik de drive aanschaf, heb er namelijk nog vrij veel liggen.

De 2500a ondersteunt Mt. Rainier inderdaad niet. Mt. Rainier is een standaard die het mogelijk maakt om een RW disc als echt verwisselbaar medium (zoals bijv een diskette) te gebruiken.

In de praktijk wordt het echter niet tot nauwelijks gebruikt (ik ken niemand die het gebruikt) omdat het niet al te handig werkt (althans, dat is mijn mening) en de behoefte ernaar vrij laag is. Het is leuk een RW als floppy te kunnen gebruiken, maar voor de meeste mensen volstaat opslag op een harde schijf en uitwisseling per email, diskette (klassiek) of memory stick (wat nieuwer;)) prima.

Indien je meer wilt weten over Mt Rainier: lees dan ons artikel hierover.

Of die Datawrite DVDs op je NEC branden? Da’s een goede vraag. Onder Datawrite schijfjes zitten allerhande merken. Over het algemeen niet van een al te beste kwaliteit, maar aangezien de 2500a nogal goed overweg kan met dit soort schijfjes kan het goed uitpakken.
Indien je me de mediacode van deze schijfjes kunt geven (bijv met DVDInfoPro, dan kan ik voor je kijken of ik wat meer info uit weet te halen.
Waarschijnlijk gaat het wel goed hoor, maar ik kan je geen garantie geven…

Ik ben zeer te spreken over mijn pioneer 106 D ( of ook de A06 ) Is wel net boven de grens van je budget (de mijne kostte op de pc beurs €119,- ) maar ik vind de brandsnelheid wel voldoende. En hij brand veel verschillende kwaliteiten media.

mzzl Dunedaïn

Hoe kom ik aan die code het zijn met grijze bovenkant dus niet de rode datawrites die princo’s zijn !

BTW is er niet zoiets als de goedkope Tayo Yudens ipv de dure Philips CD-Rs terwijl ze hetzelfde zijn op DVD gebied !

@Dunedain: de 106 heeft wellicht nog een iets bredere media support, maar de NEC verbreekt de kwaliteitsrecords van de 106 op verschillende punten toch wel aardig. Zeker, de Pioneer 106 is absoluut een goede drive…

@Broodje: met een programma zoals DVDInfoPro kun je de mediacode scannen.
Goedkope TY DVD media? Ik ben ze (in NL) nog niet tegengekomen. O.a. bepaalde schijven an Verbatim zijn TY, maar goedkoop zijn ze niet te noemen. Gelukkig brandt de NEC2500a ook goed op de wat minder kwalitatieve discs, dus hoef je je niet strikt en alleen bij TY te houden!