DVD brander

vbimport

kwam dus deze tegen bij gistron.nl
details copy& pasted.

MITSUMI 7801TE DVD+R/RW bulk 139,90

Specificaties:

Interface: ATAPI met UltraDMA 33

Ondersteunde media voor schrijven: DVD+R, DVD+RW, CD-R, CD-RW

Schrijfsnelheid: DVD+R 4x, DVD+RW 2.4x, CD-R 16x, CD-RW 10x

Leessnelheid: DVD-ROM/DVD+RW/DVD+R max. 12x, CD-ROM/CD-R/CD-RW max. 40x

Opslagcapaciteit: DVD+RW/DVD+R 4.7GB, CD-R/CD-RW 650MB, 700MB

Toegangstijd: CD 120ms, DVD 140ms

Buffer: 2MB

Schrijf modi: TAO (track-at-once) met zero gap, DAO (disc-at-once), session-at-once, multisession

Schrijfformaten: DVD+R, DVD+RW, CD-R, CD-RW

Ondersteunde formaten: DVD single/dual-layers, DVD single/double-sided, DVD Video, DVD-ROM, DVD-RW (read only), DVD+RW, CD-ROM, CD-ROM XA, CD-Text, CD-Video, CD-Extra, CD-DA, Photo-CD (single-/ multisession), CD-RW

Disc diameter: 120mm or 80mm

Compatibiliteit: MPC Level 3, MultiRead, PC 2001

heb momenteel niet zoveel geld maar wil tog wel graag zo snel mogelijk een dvd brander kopen.
verder heb ik er niet al te veel verstand van de verschillende formaten etc maar ik heb begrepen dat de + de betere is.

wat ik ermee wil doen: volledige DVD films kopieren met menu etc. om op me standalone dvd speler af te spelen.
verder is data backup ook wel leuk.
mischien nog wat oude vcdtjes enzo compileren naar dvd r.
deze was dus maar 140 eurotjes.

om een lang verhaal dus kort te maken.
is het wat? of is het niks?
En kan ik er het bovenstaande mee bereiken?
eventuele min / plus puntjes.

alvast bedankt voor de reacties !!

kweet nou niet welk merk dit is, maar voor de zelfde prijs heb je een nec 1100 a moet je maar is ff kijken op pricewatch van tweakers

en ben je zeker dat je een A label burner hebt :wink:

die dienst kan doen voor datgene waarvoor je hem wenst te gebruike

vr gr

sorry… vergeten te melden, hijs dus van MITSUMI

heb nu me oog op de NEC ND-1300A DVD±RW (OEM )
dual format , 4x en maar 60 euro derbovenop.heeft goede revieuws.
denk dat ik daar maar voor ga

goede keus?
alvast bedankt

Originally posted by The Shadow
[B]sorry… vergeten te melden, hijs dus van MITSUMI

heb nu me oog op de NEC ND-1300A DVD±RW (OEM )
dual format , 4x en maar 60 euro derbovenop.heeft goede revieuws.
denk dat ik daar maar voor ga

goede keus?
alvast bedankt [/B]

Ik heb sinds enige tijd een NEC1300A en ben er zeer tevreden over. HEt apparaatje heeft me nog nooit in de steek gelaten en nog geen enkele probleemgevende DVD gebrand. Ik heb ondertussentijd Medianca, Platinum, Verbatim, TDK en Imation media gebruikt, welke allen zonder problemen gebrand en afgespeeld konden worden.

Hoe deze brander het doet qua DAE, inlezen van beveiligde CD’s etc durf ik je niet uit eigen ervaring vertellen; daar zul je voor op de reviews moeten vertrouwen (of natuurlijk de ervaring van andere forumgebruikers; neem eens een kijkje in ons Recording hardware forum zou ik zeggen).

Ik vind het sowieso momenteel erg slim om voor een dual-format brandertje te gaan. Niet alleen omdat de meerprijs klein is, maar ook omdat de slag om de formaten niet gestreden is (alhoewel niemand ervan op zal kijken als het + formaat het wint), de keuze uit beschikbare media groter is en men makkelijker de te gebruiken media af kan stemmen op de afspeelapparatuur.

Ik ben het eens met de vorige spreker

koop vooral een +/- drive zijn niet eens zoveel duurder

goede opties zijn nec 1300a zit alleen geen software bij
voor hetzelfde geld kun je ook een optorite +/- drive kopen

deze drive komt van lite-on en zit wel software bij

De nieuwste SONY DRU510 is ook een +/- brander en krijgt zeer goede reviews (en hij brand op hoge snelheden vergeleken met de andere).

en is veeel duurder :wink:

ik zag op pricewatch trouwens een nec 1300a die met software geleverd werd voor 5 euro meer ofzo . van verschillende shops dus das nie zon probleem

iedereen bedankt voor de reacties !!

oh nog 1 ding … werkt deze brander probleemloos onder win98 ?ik run dus nog win98 …

mischien een suffe vraag maaruhh better safe then sorry.

[B]en is veeel duurder :wink:

[/B]

Jij hij kost ongeveer €350, maar dan heb je wel wat.

Heb nog geen slechte dingen gehoord over dit beestje.

[B]oh nog 1 ding … werkt deze brander probleemloos onder win98 ?ik run dus nog win98 …

mischien een suffe vraag maaruhh better safe then sorry. [/B]

Ja hoor geen probleem. Zolang je systreem maar aan de eisen voldoet kun je er prima mee werken!

@Namoh: de Sony’s zijn best leuk, maar ik denk dat de NEC1300 branders niet onder doen voor de Sony brandertjes…

ok dan de nec 1300 it is…
bedankt iedereen voor de snelle en duidelijke antwoorden !!

groetjes

[B]ok dan de nec 1300 it is…
bedankt iedereen voor de snelle en duidelijke antwoorden !!

groetjes [/B]

graag gedaan hoor…

Zodra je er mee bezig bent geweest, horen we natuurlijk graag je bevindingen…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

@Namoh: de Sony’s zijn best leuk, maar ik denk dat de NEC1300 branders niet onder doen voor de Sony brandertjes… [/B]

@Dee-ehn: qua kwaliteit doen ze misschien niet onder, maar qua (brand)-snelheid wel (ik heb het nu dus over de SONY-DRU510).

Originally posted by Namoh
[B]

@Dee-ehn: qua kwaliteit doen ze misschien niet onder, maar qua (brand)-snelheid wel (ik heb het nu dus over de SONY-DRU510). [/B]

Even de verschillen op een rijtje:

Sony: 2x DVD-RW, 4x DVD-R, 2.4x DVD+R/RW, 24x CD
Nec: 2x DVD-RW, 4x DVD-R, 4x DVD+R, 2.4x DVD+RW, 16x CD-R

Voor zover ik geinformeerd ben (ik ga er vanuit dat de informatie die ik van het web heb geplukt correct is), is de Sony enkel sneller als het aankomt op het CDR gedeelte. Qua DVDR gedeelte is de NEC weer sneller.