DVD brander

vbimport

Effe voor mijn nieuwsgierigheid

is er hier al iemand met een dvd brander? :slight_smile:

nee :slight_smile:

jezus get a life man
het staat er nog geen 10 sec:)

ik wil er wel een, als ze goedkoper en sneller worden. Hetzelfde geldt voor vrouwen

Originally posted by cum-a-lot
ik wil er wel een, als ze goedkoper en sneller worden. Hetzelfde geldt voor vrouwen

Hee cum-a-lot DVD brander (recorders) zullen wel goedkoper worden. Alleen vrouwen zullen altijd duur blijven. Dan ziet het er maar somber uit voor jou. Dus geen vrouw maar wel in de toekomst een DVD-Brander!! Nou dat ziet er dus niet zo goed uit voor jou!! :wink: Of je moet tot een van de 25 top managers worden in Nederland. Dan kom je tenminsten met een salaris thuis van 5 Miljoen netto op jaarbasis of soms nog wel meer!!! :confused:

heb iemand al een ideetje trouwens van de prijzen van writable DVD’s?

300 bef voor een 4,8 gigabyte discje merk princo

om en bij de 18 gulden

Originally posted by Mattel007
[B]300 bef voor een 4,8 gigabyte discje merk princo

om en bij de 18 gulden [/B]

Dat zou omgerekend 266.66 Mb per gulden zijn. Bij een cd is dit 411.76 mb per gulden. (Bij een 80 min. cd van +/- 1.70)

Ja maar met een dvd heb je gewoon veel minder ruimte nodig om al die rot schijfjes op te ruimen en daar bespaar je dus ook weer ruimte mee en hoef je dus niet te verhuizen of allerlei dingen te kopen om die cd’s in op te bergen :wink:

Originally posted by Pyromaniac
Ja maar met een dvd heb je gewoon veel minder ruimte nodig om al die rot schijfjes op te ruimen en daar bespaar je dus ook weer ruimte mee en hoef je dus niet te verhuizen of allerlei dingen te kopen om die cd’s in op te bergen :wink:

Ik koop ze voor 1.70 mét jewelcase en och, ruimte, die vind ik wel ergens

ook puur uit nieuwgierigheid ,hoe lang duurt dat fikken van zon dvdtje dan??? heb er namelijk geen idee van. Hoeveel speed is dat dan ???

ik geloof dat dat een half uur of een uur duurt
dvd write speed bedraagt 2x, maar is in vergelijking met een cdr 20x ofzo.

BTW philips brengt hun DVD-RW binnekort uit, kostprijs om en bij de 74000 bef :frowning:

is wel standalone he

74000 bef :frowning:

Is dat een typfout? Dat ding zou duurder zijn dan mijn computer nu?

of nou ja, bijna even duur

Ik heb toevallig gister in Aken bij de MM een DVDRW gezien, moest DM 49,90 kosten (4,7gb single sided)…

Verder heb ik geen DVD brander en hoef ik voorlopig ook gene. Misschien ooit eens als muziek op DVD ui9tkomt…

Originally posted by jojk

Is dat een typfout? Dat ding zou duurder zijn dan mijn computer nu?

helaas niet :frowning:

dus kortom … dvd writing is gewoon nog te duur …

Hehehe, die schijffies zijn fuckin’ duur dat haal je er nooit uit (als je op verkopersged8es zit)…

Ik blijf voorlopig wel bij DiVX. Ik heb het net ontdekt eigenlijk, maar heb al aardig wat fillempies… …roeleert best wel DiVX.

By the way… …een broer van me tante (andere kant dus) had het over DVD op je Hard Disk zetten, om vervolgens (MET ondertiteling) op VHS te zetten, ofzo. Iemand een idee hoe ik dat doe? Kan dat gewoon met CLAD dan?

BTW philips brengt hun DVD-RW binnekort uit

ik toevallig vandaag nog wat meer over dat ding gehoord en hij wordt dit najaar verwacht met een winkelwaarde van rond de F4.500,- (weet begod niet hoveel BFR dat is). Maar in iedergeval het ging hier om de Philips DVDR1000(standalone dan)

Maar om nu eerlijk te zijn vind ik hem nogal tegenvallen, hoewel uiterlijk er wel heel verzorgt uitziet, maar hetgeen wat me tegenviel was dus de opname namelijk dat bleek zo te zijn:

(opname max bitarate) / (Maximale speelduur) / (Beelkwaliteit)
EP (Extended Play) / 2,54Mbps 4uur / Redelijk
LP (Long Play) / 3,38Mbps 3uur / VHS-niveau
SP (Standard Play) / 5,07Mbps 2uur / VHC-C-Niveau
HQ (High Quality) / 9,72Mbps 1uur / Perfect zeg maar

Oftewel momenteel vind ik voor die prijs de DVDR1000 van philips geen goede keus en is de D-VHS opzich voor dezelfde prijs zeg maar een beter Idee. namelijk met de D-Vhs kan je op VHS niveau iets van 18 tot 24 uur(dacht dat der laatst ook 30 uur was maar weet niet zeker) kwijt en heb je ook meerdere niveau mogelijkheden voor kwalitijd. alleen heb je wel daarvoor andere tapes nodig maar er kunnen ook gewone video banden in.

Hoepelijk is de PC variant wat beter als de standalone