DVD brander

vbimport

Hallo allemaal,

Wie weet waar ik een dvd brander kan kopen?Maakt niet uit wat voor een het is bedoelt om homevideo op dvd te branden dud mag goedkoop zijn?

[Edited by yrrah on 09-03-2001 at 23:32]

Ligt eraan wat voor een

Er zijn nog verschillende standaarden.
En komen binnen niet al te lange tijd weer nieuwe aan, die weer iets grotere capaciteiten aan.

Houd rekening met flinke prijzen. DVD-RAM is goedkoopst als ik het goed heb, de andere variant is al gauw paar duizend gulden…

wat kost zoiets tegenwoordig ?

Ik zou nog ff wachten tot de DVD branders op de markt komen die in hetzelfde formaat branden als de huidige DVD spelers gewend zijn te lezen.
Dit om problemen met lezen (ook over 10 jaar) en verkrijgbaarheid en prijs van lege DVD’s enz enz te voorkomen…
Verder zijn die dingen nog achterlijk duur!

lege DVD’s zijn echt schrikbarend duur ja! Laatst zag ik ergens voor 59,- aangeboden en dan hebbie maar 4 gieg!!! :frowning: !!!

Ja CDRZ zijn veeeeeeel goedkoper

en ik zie nog steeds het nut van de DVD niet dus voorlopig geentje voor mij :slight_smile:

Zag lege DVD’s laatst op een duitse site voor slechts 21 DM, dus dat is niet duur…

Maar die branders…oei oei…

DVD branders kosten geloof ik nog gauw 2000 piek en schijfjes vaak rond de 50 piek (las ik ergens).

Zoals gezegd, CD is op moment veel voordeliger, tenzij je echt perse bestanden van 1 GB kwijt moet op 1 schijf…maar anders ben je beter af met een goeie Plextor brander 16x (onder de 700 piek) en Philips Silver Premium cd’s.

ps vragen mbt tot forumonderwerp gelieve ook op forum te plaatsen ipv per e-mail (tenzij de informatie niet toegestaan is op het forum)