DVD Brander

vbimport

Hallo mensen,

Ik wil een nieuwe DVD brander gaan kopen maar ik kan er niet helemaal uitkomen. Op dit moment heb ik een Pioneer DVR-106 en die doet het goed daar niet van. Maar ik heb een aantal dvd’s die ik compleet wil backuppen omdat ze geregeld gekeken worden door kleine kinderen die hier komen. Mij lijkt de nieuwe Pioneer DVR-109 wel een heel leuk brandertje Vooral als ik zie wat dat dingetje volgens de documetatie allemaal kan

Schrijven DVD+R9: 6x, DVD+R: 16x, DVD-R: 16x, CD-R: 40x Herschrijven DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, CD-RW: 24x Lezen DVD-ROM: 16x, CD-ROM: 40x Toegangstijd 120 ms voor CD; 130 ms voor DVD Buffer 2 MB Aansluiting IDE / ATAPI Ondersteunt Schrijven: DVD-R, DVD-R Dual Layer, DVD-RW , +R, +R Double Layer, +RW
Lezen: DVD-ROM (Single en Dual layer), DVD-RAM, DVD-R, DVD-R Dual Layer, DVD-RW, +R, +R Double Layer, +RW
Schrijven: CD-R (Type 74/Type 80), CD-RW
Lezen: CD-ROM Mode 1, CD-ROM XA Mode 2 (Form 1, Form 2), CD-Text, Photo-CD (Single of Multiple session), CD-DA, CD-Extra Opmerking Dual layer Maar ik lees er zoveel problemen over - ook hier op CD-Freaks - dat ik dan toch weer neig naar de NEC ND3520 of misschien zelfs wel naar de LiteOn LDW-SOHW 1673S. Prijstechnisch is het geen probleem daar de Pioneer ong. €60,- kost en de NEC en de LiteOn €50,-. Maar is er iemand die me wat meer duidelijkheid in deze zaak kan brengen? Of heeft er iemand WEL goede ervaringen met de Pioneer?

alvast bedankt. mzzls Dúnedain

Ik weet dat Wookie goede ervaringen met de 109 hebben. Over het algemeen zijn de mensen wel tevreden over deze drive. Het feit dat je hier veel problemen over de drive leest wil niet altijd zeggen dat de drive slecht is, maar wel dat een grote groep mensen die problemen met de drive hebben allemaal hierheen komen voor hun problemen opgelost te krijgen :wink:

Het hangt er natuurlijk een beetje vanaf wat je wensen zijn. Natuurlijk kunnen zowel de Pioneers, de LiteOns en de NECs de meest reguliere taken, het verschil zit’em doorgaans wat in de kleinere dingen.

Wat ik je aan kan bevelen is eens wat reviews te lezen over deze drives. En natuurlijk in het recording hardware forum wat rond te hangen. Zo krijg je waarschijnlijk het snelst een idee welke drive voor jou het meest geschikt is.

Wil je meer gedetailleerde informatie, vraag dan maar raak :slight_smile:

Ik heb daar dus al een beetje rondgekeken en daar ben ik dus die slechte reviews tegen gekomen. Maar idd wil het niet altijd zeggen dat de drive slecht is. Ik ga er geen hoogstaande dingen mee doen of extreem zwaar belasten. Het is gewoon voor huis tuin en keuken gebruik en hij moet gewoon goed branden. (eventueel koop ik de juiste media ervoor) Mijn 106 brand zowat alles en leest zowat alles dus ik denk dat Pioneer dat met de 109 ook zo wil houden. Maar iig bedankt voor je reactie.

mzzls Dúnedain

Wil je deze drive hoofdzakelijk gebruiken voor het branden of wil je er ook andere dingen mee doen (bijvoorbeeld digitale audio extractie)?

Wanneer je reviews leest, realiseer je wel 1 ding: vaak worden reviews gemaakt wanneer drives net uitkomen. Naar verloop van tijd brengen fabrikanten (of derden) meestal firmware updates uit. Firmware updates kunnen als gevolg hebben dat de drive beter presteert en/of de functionaliteit utigebreid wordt. Let dus altijd even op dat datum van een review en ga vervolgens zoeken of er na die datum nog updates geweest zijn en wat daar het effect van is.

Nou het gaat hoofdzakelijk om het branden. Maar bedankt voor de tip.

mzzl Dúnedain