Hallo mensen,
Ik wil een nieuwe DVD brander gaan kopen maar ik kan er niet helemaal uitkomen. Op dit moment heb ik een Pioneer DVR-106 en die doet het goed daar niet van. Maar ik heb een aantal dvd’s die ik compleet wil backuppen omdat ze geregeld gekeken worden door kleine kinderen die hier komen. Mij lijkt de nieuwe Pioneer DVR-109 wel een heel leuk brandertje Vooral als ik zie wat dat dingetje volgens de documetatie allemaal kan
Schrijven DVD+R9: 6x, DVD+R: 16x, DVD-R: 16x, CD-R: 40x Herschrijven DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, CD-RW: 24x Lezen DVD-ROM: 16x, CD-ROM: 40x Toegangstijd 120 ms voor CD; 130 ms voor DVD Buffer 2 MB Aansluiting IDE / ATAPI Ondersteunt Schrijven: DVD-R, DVD-R Dual Layer, DVD-RW , +R, +R Double Layer, +RW
Lezen: DVD-ROM (Single en Dual layer), DVD-RAM, DVD-R, DVD-R Dual Layer, DVD-RW, +R, +R Double Layer, +RW
Schrijven: CD-R (Type 74/Type 80), CD-RW
Lezen: CD-ROM Mode 1, CD-ROM XA Mode 2 (Form 1, Form 2), CD-Text, Photo-CD (Single of Multiple session), CD-DA, CD-Extra Opmerking Dual layer Maar ik lees er zoveel problemen over - ook hier op CD-Freaks - dat ik dan toch weer neig naar de NEC ND3520 of misschien zelfs wel naar de LiteOn LDW-SOHW 1673S. Prijstechnisch is het geen probleem daar de Pioneer ong. €60,- kost en de NEC en de LiteOn €50,-. Maar is er iemand die me wat meer duidelijkheid in deze zaak kan brengen? Of heeft er iemand WEL goede ervaringen met de Pioneer?
alvast bedankt. mzzls Dúnedain