Dvd brander. Keuze uit 2:

vbimport

Bij Mycom, voor 64,95:
AOpen DUW1608
http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=69737&productType=1

Bij Computerland:
NEC ND-3520 16xR/8xRW Wit € 69,-
http://www.de.nec.de/productdetail.php/id/1213

Welke is beter, betrouwbaarder, welke kan met “goedkopere” dvd schijfjes goed overweg?
Voor de specs kon ik niet echt grote verschillen ontdekken. Dus moet het meer komen van iemand die (het liefst) met beide ervaring heeft, of juist met één van de twee.

Zelf heb ik nou een Nec 1300a. Waar ik best tevreden mee ben. Dus als niemand iets zegt, zou ik voor de Nec gaan… maarja, ik vraag het maar om zeker te weten :slight_smile:

Nec…hoor alleen maar goeie verhalen over…

Voor €10 meer heb je bij Mycom de LG GSA-4163B. :iagree:

Dat zou mijn keuze zijn.

Hmm, waarom is die LG GSA 4163B dan zo goed?

Check de review hier op CDFreaks.

Op dit moment is OC-Freaks favoriete brander een BenQ, ik moet zeggen dat BenQ ook erg goed met ons meewerkt en ik veel goeie verhalen erover hoor. Ook over LG overigens. Met de NEC is niets mis maar je zult waarschijnlijk wel gehackte firmwares gaan willen gebruiken en dan is je garantie weg.

Uit die 2 zou ik voor de Nec gaan. Als ik niet uit die 2 hoefde te kiezen dan zou ik voor de Pioneer DVR-108 gaan. Ik heb deze drive sinds een tijdje zelf en ben er zeer content mee. Met mijn vorige DVD-brander (nec-1100a) had ik nog welis problemen dat de geproduceerde schijfjes soms haperden, maar met mijn huidige fikker wordt er alleen maar kwaliteit geleverd! :wink: Ik fik nu Infiniti 8x -R schijfjes (uit de CDFreaks shop!) op 12x en dit gaat perfect. Niks verpest en alles loopt vlekkeloos!!

Alhoewel ik erg tevreden ben met mijn NEC 2500a, kan ik melden dat (met welke firmware dan ook) deze Infiniti 8x -R schijfjes enkel en alleen op 2x goed leesbare resultaten geven…

tsja, ik koop wel graag bij shop.cdfreaks.com dus opzich is het wel belangrijk dat ie (ook) de infiniti dvd’s goed kan spelen.
Maar wat voor de 2500a geldt, geldt dat ook voor de 3520?

Nee… de 3520 is een doorontwikkeling van de 2500. Natuurlijk zijn er overeenkomsten, maar je kunt niet stellen dat de apparaten gelijk zijn. Ik zou je willen adviseren even in ons NEC forum rond te struinen en wat scans te bekijken, dan kun je voor jezelf een goed beeld vormen of het wel of geen interessante optie is.

Morgen is de grote dag. Dan moet ik beslissen. Dus eigenlijk vanavond/nacht al.
Als ik even samenvat:
Taxman: Nec
Namoh: LG GSA 4163B
Domin8tor/OC Freaks: BenQ
Wookie: Pioneer DVR 108

Allemaal “grote” namen die allemaal wat anders adviseren.
Dan kijken we maar naar de beschikbaarheid en prijs.
Bij Mycom:
LG GSA-4163B €84,95
http://www.cdfreaks.com/article/172/1

Bij Computerland:
NEC ND-3520 €69.-

Eigenlijk verzaakt het wel de vergelijking. Omdat ik begon met keuze uit 2 en die 2e nu niet meer wordt meegenomen.
Als je dan nu vergelijkt tussen de nieuwe twee.
De LG GSA-4163B of de Nec. Zal dan een grote meerderheid voor de LG kiezen?
Taxman en Wookie kunnen hun keuze wijzigen, omdat hij, uit de 1e 2 keuzes, de Nec zou kiezen. Misschien nu niet meer.
Domin8tor heeft wel een put met de gehackte firmware, dat je dan de garantie kwijt bent.

BenQ en Pioneer vallen in ieder geval af, helaas, omdat die niet verkocht worden bij deze twee winkels.

Als ik niets over het hoofd heb gezien, is het volgens mij een juiste conclusie dat er met de Nec niets mis is, maar dat de LG die €10.- meer wel waard is.

In mijn ogen is de NEC een hele goede drive wanneer je alleen op zoek bent naar een DVD brander die qua branden (ook op goedkopere media) goed presteert. Persoonlijk vind ik de NEC drives op dit punt ietwat sterker dan de LG drives (ik moet eerlijkheidshalve meedelen dat ik met de LG drives wat minder ervaring heb dan met de NEC drives).

De LG drives zijn beter voor gebruik als allround brander: ze lezen vaak beter/sneller en zijn vaak wat luxueuzer uitgevoerd.

Het NEC-firmware argument is iets waar ik zelf niet al te veel waarde aan hecht. Het is natuurlijk perfect mogelijk om je drive te slopen en je garantie de deur te wijzen, maar in de praktijk valt het allemaal wel mee. De nep-firmware-flashers zijn inmiddels even goed en betrouwbaar als de orignele van NEC en zou het gebeuren dat er wat met je drive mis is, dan is het vak toch nog mogelijk de originele firmware erin te zetten.

Ik ben echt iemand van het NEC kamp zoals je merkt. Een LG drive is op zich geen slechte keuze. Wat voor jou de beste keuze is hangt echter af van het gebruik…

Waar ik hem voor wil gebruiken is DVD films branden die in een medion dvd speler af te spelen. (die ene van de aldi toendertijd. Ik geloof bij koninginnedag, 2 jaar terug)
Maar dan ligt het volgens mij meer aan de media dan aan de brander?

En ook voor cd-r branden, en lezen.
Van CD moet er meer gelezen dan gebrand worden (installeren van games, spelen van games zonder no-cd crack). Voor DVD juist andersom. Meer branden dan lezen.
Ik kijk eerst of de image wel goed is, door alcohol120%. Als het goed is, dan brandt ik hem op dvd en kijk ik hem voortaan op de stand alone.

Jammer dat je niet gewoon je drive via internet besteld, dan had je wel die Pioneer kunnen nemen! haha!
Ik zou hem zelf weer nemen, alleen al omdat ik met m’n oude nec het niet moest wagen om op 4x te gaan fikken want dan deed hij het de helft van de keren niet goed. Licht misschien ook wel aan cheapass media, maar aan de andere kant m’n Pioneer fikt die cheapass media wel perfect.

Sterkte met je aankoop morgen! :slight_smile:

Je vroeg welke van die 2, dus zeg ik NEC.
Zelf heb ik de BenQ drive gekozen (welke keuze door verschillende personen bevestigd wordt als betere keuze)

Namoh kan “blij” zijn.
Ik heb deze gekocht:

LG GSA-4163B €84,95
http://www.cdfreaks.com/article/172/1

en tot nog toe ben ik er erg blij mee. Hij heeft al 2 cd’s goed gebrand en ook een aantal cd’s en een dvd goed gelezen :slight_smile:

LOL als dat niet goed zou gaan dan zou het ook niet veel van een DVD brander zijn he? :stuck_out_tongue:

Je zult met de LG niet slecht af zijn. Mijn persoonlijke keuze zou het niet zijn, maar het is geen afrader.

Veel plezier ermee!

Namoh is blij :wink:

Goede keuze. :iagree:

Als je de juiste media hebt brand dit ding een volle DVD binnen vijf en een halve minuut, check ook het LG Forum. :iagree:

Hopelijk blijf je zo tevreden. :iagree: