DVD brander brandt geen CD's meer

vbimport

Hallo luitjes,

Hier een nieuweling, zit regelmatig op andere usenet-fora en kreeg daar de tip om mijn vraag eens aan de experts alhier voor te leggen :iagree:

Ik heb een (externe) Lite-on 1633sw dvd brander. Sinds een tijdje leest hij geen cd’s meer. Maakt niet uit welk merk, snelheid, plus of min, R of RW=hij leest ze gewoon niet en doet dus alsof er geen schijfje geladen is.
Maakt ook niet uit onder welk programma (Nero, Alcohol, Mediaplayer etc.), d’r wordt gewoon niets gelezen :frowning:

Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het kan oplossen???

firmware upgrade gedaan

Plus of min is bij CD’s niet van toepassing dus ik neem aan dat dat een foutje is. Ik zie dat je Alcohol hebt geïnstalleerd, heb je bij dit programma toevallig “Hide CDR Media” of iets dergelijks aanstaan? Zet dat eens uit en probeer het dan nog eens. Ik denk niet dat hier het probleem in zit maar het valt te proberen. Mocht je brander nou echt helemaal niets meer dan dan zou ik proberen de externe brander aan een andere PC te hangen. Reageert die daar ook helemaal niet dan kan je nog proberen de brander uit z’n externe case te halen en hem intern in te bouwen. Weigert de brander dan nog steeds om CD(-R/RW) te lezen dan is het hoogstwaarschijnlijk een hardware probleem. Ik weet niet of dit voor Lite-On geldt maar DVD branders kunnen een dubbele laser gebruiken, één voor het DVD werk en één voor het CD werk. Het zou dus goed kunnen dat wanneer degene voor het CD werk kapot is dat je nog wel prima DVD’s kunt lezen en branden. Succes!