DVD branden naar DVD-/+R met behoud menu e.d

Hoi,

Voordat ik geflammed wordt… ja heb de zoekfunctie gebruikt… alleen kon niet het antwoord vinden waarnaar ik op zoek ben.
Het volgende, het is geen probleem om met behulp van dvd decrypter, dvd2one en nero een dvd te backuppen die ook afspeelbaar is op een stand-alone dvd speler. Alleen wanneer ik een film gekopieerd heb… en wil hem afspelen op mijn dvd speler begint de film gelijk. Heb dus geen menu waar je bv. de scenes binnen de film kan selecteren. Kort gezegd:

Kan film + ondertiteling branden alleen wil het orginele menu met optie scene selection behouden. Hoe kan dit ?.

Bij voorbaat dank !

R.

Voor zover ik weet is DVD2ONE standaard niet in staat de menu’s te behouden (sterker nog, deze functie is eruit gelaten om zoveel mogelijk plaats te bewaren op de DVD om een zo goed als mogelijke beeldkwaliteit te kunnen garanderen).

Het DVD backup programma van Pinnacle, Pinnacle Instant Copy, kan dit wel, maar geeft een ietwat slechter resultaat.

Wellicht kun je zelf, handmatig, aan de slag gaan, maar of je hier zin in hebt?
Je dient eerst alles te rippen. De videostreams transcodeer je, de overbodige data (talen die je niet gebruikt ect) sloop je eruit en het menu bewaar je. Volgens mij kun je dan met een authoring programma de zooi wel backuppen.

Ik heb zelf eigenlijk geen ervaring met het backuppen van DVD’s (DVD brander zit wel in de pijpleiding maar daar is dan ook alles mee gezegd). Mijn kennis betreft puur hetgeen ik her en der gelezen hebt, dussuh… ik ben niet verantwoordelijk voor eventueel foutief verstrekte informatie :wink:

[update]
Zoals hieronder te lezen valt had ik het dus duidelijk mis… het schijnt dat DVD2ONE dit in de nieuwere versies prima ondersteunt.

[/update]

Je kunt mbv dvd2one wel degelijk de hele dvd (dus incl menu en extra’s) kopieëren!
Gebruik in ieder geval de nieuwste versie en dan is een backup een fluitje van een cent (meestal). Het programmatje geeft je de keus om of alleen de film of de complete dvd te backuppen.

Zie het dvd2one forum zou ik zo zeggen…

DVD2one heeft twee modes inderdaad: movie only en complete DVD. Alternatieven zijn nog: DVD Shrink (gratis!), Pinnacle InstantCopy (al genoemd) en Dvd95copy. Alle programma’s zijn te vinden via de mainpage (zoeken in software)…

Originally posted by Dee-ehn
[B]
[update]
Zoals hieronder te lezen valt had ik het dus duidelijk mis… het schijnt dat DVD2ONE dit in de nieuwere versies prima ondersteunt.

[/update] [/B]

Je bent nooit te oud (ervaren) om te leren!!
Zelfs administrators met 8990 posts hebben het af en toe bij het verkeerde eind.

Ach al doende leert men en daarvoor komen we hier. :bow: :bow:

[edit]
Moderator = Administrator

Originally posted by Namoh
[B]

Je bent nooit te oud (ervaren) om te leren!!
Zelfs administrators met 8990 posts hebben het af en toe bij het verkeerde eind.

Ach al doende leert men en daarvoor komen we hier. :bow: :bow:

[edit]
Moderator = Administrator [/B]

[offtopic]

Precies da’s ook mijn motto. Alhoewel ik natuurlijk zo veel als mogelijk foutloos probeer te posten, zal ik niet ontkennen dat ik ook wel eens foutjes maak… maarja we zijn allemaal maar mensen die het een en het ander kunnen (willen) leren…

Jongens bedankt voor de reacties ! Ga ff het een en ander tryen.

Zijn er mensen die echt verschillende programma’s gebruikt hebben en een oordeel kunnen geven over de verschillende kwaliteiten dat het produceerd?
bv. DVD2one vs Instant Copy

Originally posted by Wookie
Zijn er mensen die echt verschillende programma’s gebruikt hebben en een oordeel kunnen geven over de verschillende kwaliteiten dat het produceerd?
bv. DVD2one vs Instant Copy

Onlangs getest in C’T Magazine. De beeldkwaliteit van DVD2ONE was doorgaans beter!

Wordt aan gewerkt Wook :wink: