Dvd bakken

hallo

ik wil een film op dvd branden wat zijn de beste instellingen…
bv compressie heb ik op mpeg-2 staan…
bit rate mbit/s staat op 6.00
groote is 720 x 576…
ik wil zo’n 2 uur op dvd zetten…

is dit ok???

met welk programma :wink:

Mijne buurman kan 1:1 filmen copiëren met dvdx platinum.

Het maakt niet uit hoe groot dat de DVD is hij krijgt alles op een 4.7 GB zonder te rippen of zo.

Zou het toch maar eens proberen, het is de moeite waard .

Have fun.

Originally posted by donfrabrizio
[B]Mijne buurman kan 1:1 filmen copiëren met dvdx platinum.

Het maakt niet uit hoe groot dat de DVD is hij krijgt alles op een 4.7 GB zonder te rippen of zo.

Zou het toch maar eens proberen, het is de moeite waard .

Have fun. [/B]

In theorie zou je wel een dvd van 20GB op een DVD5 (4,7GB) kwijt kunnen. Echter als je een programma de inhoud v/d DVD laat comprimeren (transcoden) om het passend te maken betekent dit dat je de kwaliteit omlaag schroeft.
Ik gebruik veelal CloneDVD om een backup van mijn originele DVDs te maken en dan houd ik aan dat ik maximaal 6GB comprimeer naar 4,7GB. Dus als de totale grootte v/d originele DVD niet groter is als 6GB dan doe ik een 1:1 copy. Is de hoofdfilm niet groter dan 6GB, maar de totale grootte v/d DVD wel dan pak ik alleen de hoofdfilm en laat ik de extra’s en een evt overbodig audiospoor achterwege. Is de hoofdfilm al groter dan 6GB dan ga ik de film opsplitsen over 2 DVDs.
Als ik bovenstaande grenzen overschreid, dan constateer ik blokvorming en vind ik het niet meer DVD-kwaliteit.
Ik zou zeggen pak een DVD-RW en probeer het eerst is uit. Op een gegeven moment vind je de grens waarop JIJ blokvorming constateert en dan kan je beslissen of je daarmee kan leven, en het dus gewoon toch brand op dvdr of dat je kiest voor een alternatieve oplossing. (als ik op de TV een film zit te kijken, dan wil ik niet naar een blokkendoos zitten te kijken dus ik hecht veel waarde a/d beeldkwaliteit!)

nee, echt ik weet niet hoe het kan maar we hebben het getest.Het was een film van in de 6 GB en we zeiden copie 1:1 en hij deed het.

We hebben het getest op zijn standalone dvdplayer en alles ging.Daarmee bedoel ik , beeld was gelijk (voor het oog toch) zagen geen verschil, minutjes, extra’s, geluid was zeer goed.

Originally posted by donfrabrizio
[B]nee, echt ik weet niet hoe het kan maar we hebben het getest.Het was een film van in de 6 GB en we zeiden copie 1:1 en hij deed het.

We hebben het getest op zijn standalone dvdplayer en alles ging.Daarmee bedoel ik , beeld was gelijk (voor het oog toch) zagen geen verschil, minutjes, extra’s, geluid was zeer goed. [/B]

Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar je zegt het eigenlijk zelf al. “Voor het oog zag het er hetzelfde uit.” Misschien kijk ik wat kritischer als jij. :rolleyes: Als ik ergens een minder scherp vlak zie dan vind ik dat dus niet DVD kwaliteit, wat het ook niet is. Ik zou zeggen ga ik wat dichter bij de TV zitten en kijk is naar randen van kleurovergangen en kijk naar grote vlakken die dezelfde kleur hebben, daar gaat het vaak mis.
Maar zoals ik al zei, 6GB kan je het zo branden dat je het inderdaad nog scherp ziet maar een 1:1 copy is het niet natuurlijk want waar is de ene DVD is 6GB en de andere 4,37GB!

als je wilt weten of je kopie dezelfde kwaliteit heeft als het orgineel moet je ze bekijken in je dvd-rom speler in je computer
uiteraard moet je wel een goeie monitor hebben
op tv zie ik ook geen verschil maar op mijn 19" trinitron crt monitor van sony zie ik het dus wel (het verschil)

meeste dvds transcode ik met dvd2one

Heb net mijn 17" verkocht en heb nu een 14" dus het zal nog even wachten zijn totdat ik mijn 19 " gekocht heb.

BTW heeft er hier al iemand slechte ervaringen gehad met een belinea 19" ?

ik heb een 19", weet zo effe niet of het een belinea is.

maar het kan wel een zijn dat het raster ( achter het glas ) als je hem aan zet door de lading er tegen slaat. dit om dat deze zo groot is. dan hoor je een vage dofe klap. dit is alleen bij het aan zetten, bij het uitzetten gaat het raster weer terug, en komt weer naar voren bij het aan zetten.

dus de effe kijken of het gebeurt, kan in de winkel, of gewoon vergelijkings test’s door kijken

well,

see yah . . . .

BTW, moet je die mpeg niet om zetten voor de dvd of doet nero dit zelf :confused: