Dvd afspelen via een netwerk

vbimport

zijn er progjes die dit ondersteunen? k wil dvdtjes in m’n pa’s pc kunnen afspelen op mijn computer via het netwerk

Probeer eens via de search-button, want ik heb onze jongens het ook al gevraagd en een echte oplossing kon ook niemand vinden.

Als je nu eens de DVD drive sharet over het netwerk en dan de DVD op de andere computer met je DVD player opent… krijg je dan geen beeld op die PC? Dat moet toch kunnen? Aangezien dat met iedere CDRom gaat…

Het enige wat ik me kan voorstellen is dat de bandbreedte van een netwerk te laag is voor DVD… maarja van de andere kant: een IDE DVD stuurt misschien maximaal een 20mb/sec over de IDE kabel… dat zou ook te weinig moeten zijn…?

Zou de autorun functie van die DVD nog werken dan!? Volgens mij kan je alleen browsen in die CD dan!!!
En zouden progjes zoals PowerDVD of WinDVD wel werken dan?! Kunnen die ook over het netwerk kijken dan?!

Ga het nu wel ff proberen… BRB…

Originally posted by Wookie
… BRB…

Dat gaat dus nie helemaal werken dat “BRB”! Ben wel weer back ja maar netwerk is down! :frowning:
Maar als ik er nog achter kom dan hoor je het wel! Denk nie dat het gaat lukken met die DVD’s afspelen maar er is een mogelijkheid natuurlijk! :wink:

hm PowerDVD werkte bij mij niet. bijde pc’s stonden vast… :frowning:

k ga windvd nog ff proberen

Heeft er al iemand een oplossing gevonden ondertussen?

Ik zit met hetzelfde probleem en krijg het ook niet klaar.
Vanop PC1 kan ik de vobjes benaderen van de DVD in PC2, maar ik kan ze niet afspelen; de PC doet gewoon niets.
Met PowerDVD kan ik de vobjes selecteren, maar die doet er dus verder niks mee.

Kan je niet iets doen met virtueel cd of deamen tools of zo ?

Ik bedoel maak een virtuele dvd aan op je comp en kopieer de inhoud via het netwerk van de dvd van je pa en kijken of spelen maar.

D@RKNeSS