DVD afspelen met CD-rom

Met een kleine softwarematige aanpassing kun je Mediaplayer uit windows 98 geschikt maken voor het afspelen van DVD’s. je gaat zo als volgt te werk: Klik op start/uitvoeren en type: regedit (om register-editor te starten). Vervolgens navigeert je naar de register sleutel: HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/MediaPlayer/Player/Settings. klik met je rechter muisknop op Settings en kies Nieuwe/Tekenreekswaarden. Noem deze (nieuwe sleutel) EnableDVDUI en geef als bijbehorende waarde yes. Sluit hierna de register-editor af door te kiezen voor Register/Afsluiten en herstart hierna het systeem. De eerstvolgende keer dat je nu Mediaplayer start, kun je ook DVD’s afspelen.

post wel ff terug als het lukt, of niet.:stuck_out_tongue:

wat heeft dat met cdrom te maken vraag ik mij af :slight_smile:

dat je DVD kan afspelen in je cd-rom en dat je geen DVD-rom nodig moet hebben. (het staat zo in een boek van tips&trucs) :slight_smile:

Originally posted by ganondorf
dat je DVD kan afspelen in je cd-rom en dat je geen DVD-rom nodig moet hebben. (het staat zo in een boek van tips&trucs) :slight_smile:

nou wil ik je niet helemaal desillusioneren , maar een dvd schijfje afspelen in een CDrom speler is tot op heden niet echt mogelijk :slight_smile:

schijnt iets te maken te hebben met andere laser , grootte en opbouw van schijfjes en zo :slight_smile:

ik dacht ik post maar. wat als het zo was was het wel handig en het staat in zo pc boek. dus dan dacht ik het kan wel

of het tips en truuks boek heeft een foutje gemaakt (zegt mischien wat over de andere tips) of ze proberen je beet te nemen.

Ooit was er een bericht over een prog waarmee je van je gewone cd rom speler een brander kon maken. De naam: lirpa
Het leuke van dit tijdschrift was dat het de april editie betrof. Die van jouw toevallig ook?

ik dacht all. het is mooi om waar te zijn

hehe was dat waar… dit broodje aap heb ik trouwens vaker gelezen

als dat waar was… kon je met cdrw drives ook dvdrw’s schrijven… heerlijk!

Wat ze waarschijnlijk bedoelen is dat je door die aanpassing in je register, dan ook DVD’s kan kijken met de mediaplayer. Dit is normaal niet mogelijk (weet nie of de nieuwste het standaard wel kan…) maar door die aanpassing dus wel.

Een CDrom speler kan zekerste weten GEEN DVD’s afspelen! (100% sure!)

Originally posted by Dee-ehn
hehe was dat waar… dit broodje aap heb ik trouwens vaker gelezen

Deze heb ik hier op dit forum ook al een keer voorbij komen.

Sorry dat ik het zeg, maar mensen geloven ook alles.

Net als mensen die denken dat je met een CD-ROM ook CD’s kunt beschrijven of met een CD-brander ook DVD’s kunnen schrijven…

Een klein beetje research (al was het alleen de zoekfunctie op dit forum) had je deze ‘afgang’ kunnen besparen :wink:

:stuck_out_tongue: dit is pas humor!

Kan het eigenlijk niet zeggen zo, maar doe het toch:

Je bent gewoon dom als je dat gelooft!

Het is zoiets als, verander een code in je boardcomputer van de auto en je kunt ook met je auto vliegen…

Om in de lijn van mijn signature te blijven, je bent zeer gezegend :bigsmile:

Originally posted by Smart@$$
Het is zoiets als, verander een code in je boardcomputer van de auto en je kunt ook met je auto vliegen…

Ooit van chiptunen gehoord? :wink:

als je met je laserpointer goed mikt heb je helemaal geen brander nodig, dan kun je zelf de miniscule putjes in je CD-R’s branden… :stuck_out_tongue:

Originally posted by Smart@$$

screenshot van de nieuwe Davilex-game?
of ging die over The A-Team?

Originally posted by Crazy Bob
screenshot van de nieuwe Davilex-game?
of ging die over The A-Team?

gewoon geplukt van www.knightrideronline.com

We gaan nu wel erg offtopic he… :wink:

case closed