DVD-advies graag

vbimport

ik wil n dvd splere kopen,maar weet niet welke,ik wil graag n advies van jullie

hij moet regiovrij zijn en ik moet m uiteraard ook op mn tv kunnen aansluiten…

thx

Hier kan je kijken voor een DVD die regio free ishttp://www.7thzone.com/downloads/firmwares/dvdrom/dvdrom.htm
En als je hem dan aan je T.V. wilt aansluiten
moet je video kaart met tv out.Ik heb een riva TNT2 v3800 32mb
Greetzz

http://www.7thzone.com/downloads/firmwares/dvdrom/dvdrom.htm

Hi there,

Hi there,

De site to go is
www.dvdutils.com maar deze is hier boven ook
al gepost.

Mijn eigen ervaring:

Het is handig als je een mpeg2-decoder kaart
in je pcke zet. Dat ontlast heel je systeem.
De beste kaart momenteel op de markt is
Realmagic Hollywood + . Deze kaart is niet regiovrij, maar dit is makkelijk te omzeilen met progjes als zoneselector. En het werkt goed!! Laat je niks anders wijs maken Realmagic Rules!! Deze mening wordt door vele gedeeld. Op deze kaart zit ook een uitgang voor je TV , zowel S-VhS als normaal,
en digitaal/analoog geluid. De kaart ondersteunt ook DTS. Je weet wel dobly surround etc…

Daarnaast heb je ook een speler nodig. Die moet ook regiovrij zijn. De speler die ik gebruik is een pioneer. Deze worden standaard regiovrij geleverd. MAAR OPLETTEN!!! Verwijder die ene JUMPER niet, anders wordt ie regiolocked!!! En dan helaas… De pioneer is zowel met IDE als SCSI-controller, In een scsi systeem moet je hem wel goed termineren, anders geen filmkes!!! Bij andere cd-spelers moet je soms flashen en dan is de garantie ook weg…

Greetz,

Stealth_25

Als je een set-top DVD speler wilt hebben kun je het beste kijken op www.rodisc.nl
Zij leveren ze gemodificeerd en al.

Als je een snelle PC hebt (500Mhz of meer) dan zou ik zeggen koop een DVD-ROM speler en download een software DVD player, dat scheelt je behoorlijk wat geld.

Ennuh Stealth,
DTS is geen dolby surround, DTS staat voor Digital Theater Systems en zij leveren Digital Surround 5.1.

Ennuh Stealth,
DTS is geen dolby surround, DTS staat voor Digital Theater Systems en zij leveren Digital Surround 5.1.[/B][/QUOTE]

He wijsneus,

" De kaart ondersteunt ook DTS. Je weet wel dobly surround etc… " Ik gaf hier alleen maar iets aan waaraan je DTS kan refereren, zonder in technisch geharrewar verzeild te raken. Dat bedoelde ik ook met etc…

Maar je hebt wel gelijk!

Greetz,

Stealth_25

sorry foutje

[This message has been edited by Seatboy (edited 29 May 2000).]

Huh? zit die stealth commentaar te leveren op zichzelf?

Is het niet beter om een stand-alone DVD speler te kopen van Yamakawa 715? Het kost nog maar rond de fl. 750,- en je kunt er ook mp3 mee afspelen. Het is regio-vrij en AC 3.
En: het is toch veel relaxter om voor de buis DVD-films te bekijken dan achter de pc???
Maaar …Holywood Plus is ook een goede alternatief…Dus als je niet zoveel geld hebt: KOPEN!!!
ander vraagje: Welke software kan je het best gebruiken in combinantie met de Creative 5x?

Misschien best direct een DVD-speler voor in de pc kopen. Dit om later misschien DVD’s te kopieren

BTW de DVD-spelers van Toshiba werken goed samen met clonecd

greetz

[This message has been edited by vipken (edited 29 May 2000).]

http://powerdvd.supersmasher.com/
Hier kun je powerdvd (softwarematige speler) Downen. Werkt goed bij mij (AMD k6-3 450 met een 4mb tnt videokaartje)
Trouwens de toshiba is een verdomt lekker drivje