DV-in AMD XP via chipset probleem

vbimport

Weet iemand of er al een oplossing is voor het volgende probleem:

De cominatie AMD CPU met een VIA chipset zorgt er voor dat het terug zetten van een DV filmpje naar een DV of Digital 8 camera niet gaat via firewire.
Het capture gaat prima.
Dit probleem zie je veel op forums, maar nooit met een oplossing erbij.

iemand????

Is het probleem wellicht afhankelijk van een combinatie van drivers en codecs?

Een vriend van me zet regelmatig videootjes terug naar zijn DV cam. Hij heeft een JVC dv-cam, gebruikt software die bij zijn Pinnacle kaart zat en heeft een Gygabyte moederbord gebaseerd op de VIA KT133 chipset.
Deze combinatie werkt feilloos…!

Ik weet helaas niet precies wat voor software/encoder met zijn kaart meegeleverd is, maar dit geeft aan dat het wel kan…!

Ik heb zelf ook een digicam (zon JVC dingie) en ik zet ook regelmatig films trug op die cam via firewire, maar ik denk dat het kan schelen omdat ik via mijn SB Audigy de firewire heb lopen maar I 2 heb een VIA Mainboard met een Athlon XP 1800+.

Gi twerkt weer.

Kep een ander vuurdraadjeskaartje erin gestopt en nu werkt het wel.
Tis weer wel een Dynalijk maar de chip die er op zit is nu van VIA.
Ja en als dat niet wil samen werken met en mobo met een VIA chipset dan zijn de rapen natuurlijk helemaal gaar.

Kaartje is duidelijk te herkenen, print is nu knal rood ipv groen.

Ik blij :slight_smile:

De conclusie is dus dat (sommige?) VIA chipsets niet samenwerken met een bepaalde handeling van een bepaalde IEEE1394a chip?

Draai je toevallig Linux? Indien, zou je daarmee eens kunnen proberen te schrijven naar je cam?

Ik ben nl heel erg benieuwd of dit een Windows-driver probleem is, of een echt hardware-probleem!

Sorry geen Linux hier?:frowning:

Originally posted by C@rlo
Sorry geen Linux hier?:frowning:

Tja als je kabelinternet/adsl hebt, veel zin en tijd: www.redhat.com voor een gratis download!

Originally posted by Dee-ehn
[B]

Tja als je kabelinternet/adsl hebt, veel zin en tijd: www.redhat.com voor een gratis download! [/B]

Checklist:

1 Kabelinternet: Jip
2 Zin: Jip
3 Tijd: nope…sorry (eigen zaak he)

Originally posted by C@rlo
[B]

Checklist:

1 Kabelinternet: Jip
2 Zin: Jip
3 Tijd: nope…sorry (eigen zaak he) [/B]

wat nou tijd… 1 keer aanklikken en over een uurtje of 3 terug komen , iso tje branden…

kost je nog geen 5 minuten… of blijf je lekker naar het downloadscherm staren ? :slight_smile:

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]

wat nou tijd… 1 keer aanklikken en over een uurtje of 3 terug komen , iso tje branden…

kost je nog geen 5 minuten… of blijf je lekker naar het downloadscherm staren ? :slight_smile: [/B]

Dat downloaden is ook niet het probleem (ik heb hier een echte verbinding).
Maar ik zal het toch ook nog moeten installeren.
En ik heb er 0,0 ervaring mee dus voor ik alles aan de gang heb…zijn we toch weer even verder…niet dan?

Fuck a duck.
Lukt dat terug zetten eindelijk, gaat het capture weer niet zonder het verlies van frames.

Daar wordt je toch niet goed van he.

Weer van alles getest maar niks hoor.
Dacht ik laat ik eens lekker simpel doen.
Die oude firewire kaart erbij, capture met de oude terug zetten met die nieuwe.
Gi blijkt dat toch te werken.
Het is te gek voor woorden maar bij een athlon schijn je dus 2 kaarten te moeten hebben om een beetje digitale video te kunnen monteren.

Ach ja het is het eind resultaat dat telt zullen we maar zeggen

En toch snap ik dat niet. Zowel ik als een maat van me werken met DV en bij beiden is 2 richtingsverkeer mogelijk.
Ik draai zelf op een KT133a-based bord met een SB Audigy FireWire poortje, hij draait op een KT133-based bord met een Pinnacle kaartje. Verder werkt het bij beiden goed onder zowel Win2K als WinXP.

Heb je al eens geprobeerd met een volledige schone windows met allernieuwste drivers voor alles??

Nee, maar 1 ding weet ik wel dat alles perfect werkt op mijn P3 1 Ghz.
OP internet zijn er veel mensen die dit probleem hebben met een AMD. De echt video editer zal ook nooit voor een AMD systeem gaan.

Ik draai trouwens op een Asus A7V266-e bordje met een 1900+ XP (512 DDR)