DV-in aanzetten voor een Sony TRV430 D8 camera

vbimport

Heeft er al iemand code’s voor het DV-in aanzetten van een Sony TRV430 D8 camera op net zien staan?

Helaas, ik ben zelf die methode (met een of ander kabeltje enzow) aan het zoeken voor de TRV110E…

die methode met dat kabeltje die kun je gewoon in de winkel kopen is een apparaatje wat je op je DV poort aansluit, apparaatje kost iets van 200,- maar C@rlo bedoelt (denk) ik dat je via een bepaalde toetscombo je cam upgrade naar een versie die wel dv-in heeft. die heb ik zelf nog nooit gehoord die versie, ik weet wel dat het kan door zelf een paar draadbrugjes in de camera te maken…helaas ik weet niet meer welke maar dacht dat er al eens op dit forum over gesproken was.

Originally posted by xian
[B]die methode met dat kabeltje die kun je gewoon in de winkel kopen is een apparaatje wat je op je DV poort aansluit, apparaatje kost iets van 200,- maar C@rlo bedoelt (denk) ik dat je via een bepaalde toetscombo je cam upgrade naar een versie die wel dv-in heeft. die heb ik zelf nog nooit gehoord die versie, ik weet wel dat het kan door zelf een paar draadbrugjes in de camera te maken…helaas ik weet niet meer welke maar dacht dat er al eens op dit forum over gesproken was.

[/B]

Het moet kunnen mbv een kabeltje en een toetscombinatie. Voor een tientje aan materiaalkosten ofzow… Dat is wat anders dan 200 piekjes :slight_smile:

Die heb ik wel voor je. kep zelf een 210 en daarvan is de procedure hetzelfde. Dat werkt perfect bij me. Kost wel zo’n 7,50 voor een kabeltje. Plus de software moet je downloaden:)
Nee stelt echt niets voor als je weet hoe je het moet doen.
Zeg maar wat je nog moet weten dan regelen we dat morgen even want ik ga nu pitten.

Originally posted by C@rlo
Die heb ik wel voor je. kep zelf een 210 en daarvan is de procedure hetzelfde. Dat werkt perfect bij me. Kost wel zo’n 7,50 voor een kabeltje. Plus de software moet je downloaden:)
Nee stelt echt niets voor als je weet hoe je het moet doen.
Zeg maar wat je nog moet weten dan regelen we dat morgen even want ik ga nu pitten.

Als je me een schema voor het kabeltje kunt regelen en een link naar de software, dan ben ik een zeer gelukkige man :).

2 reply’s terwijl ik zit te type:(
Nee inderdaad het hoeft hooguit maar een tientje te kosten.
Maar je moet wel voorzichtig zijn met het invoeren van de codes anders is je camera om zeep. Ik zal morgen even wat URL’s wegzetten waar er alles over kunt lezen. De camera waar ik de code’s voor zoek (TRV 430) is net nieuw vandaar dat ik de codes nog niet heb gevonden.
Oja niet alleen DV-in werkt nu bij mij maar ook analoog in. IS da wa?:slight_smile:

Originally posted by C@rlo
2 reply’s terwijl ik zit te type:(
Nee inderdaad het hoeft hooguit maar een tientje te kosten.
Maar je moet wel voorzichtig zijn met het invoeren van de codes anders is je camera om zeep. Ik zal morgen even wat URL’s wegzetten waar er alles over kunt lezen. De camera waar ik de code’s voor zoek (TRV 430) is net nieuw vandaar dat ik de codes nog niet heb gevonden.
Oja niet alleen DV-in werkt nu bij mij maar ook analoog in. IS da wa?:slight_smile:

Je kunt je cam ermee om zeep helpen?? Hoe kan dat dan?

Dat analoog in ook werkt is fijn… heb ik toch een digitale recorder…

Oke op deze link http://perso.libertysurf.fr/dvin/ staat alles wat je moet weten en wat je moet downloaden. Succes;)

Je kunt je cam ermee om zeep helpen?? Hoe kan dat dan?

1 verkeerde waarde op een verkeerde plaats en je camera blokeerd

http://www.dv-in.nl/

Kijk daar nog maar eens daar vind je alles

Vaak kun je dit zelf nog herstellen. Je moet dan wel weten wat de waarde vanuit de fabriek was. Die codes kun je hier vinden.
http://lea.hamradio.si/~s51kq/DV-IN.HTM
Laat even weten als het gelukt is.

bedankt, alweer wat geleerd, ga dalijk eens een kabeltje knutselen voor m`n panasonic ds15