Dutroux dood?

Belgen willen Dutroux dood

Uit www.nu.nl :

Uitgegeven: 26 februari 2004 10:16
BRUSSEL - Twee op de drie Belgen (66 procent) willen de doodstraf voor Dutroux, hoewel die straf in België niet meer bestaat. Dat blijkt uit een enquête onder duizend Belgen door de kranten Het Laatste Nieuws en La Dernière Heure, waarvan de uitslag donderdag is bekendgemaakt.

Marc Dutroux staat vanaf maandag terecht op verdenking van ontvoering, verkrachting en moord. Het grootste deel van de ondervraagden (80 procent) vindt een eventuele vrijspraak moeilijk denkbaar. Ruim tweederde (68 procent) gelooft dat Dutroux van hogerhand bescherming kreeg, hoewel justitie daarvoor geen aanwijzingen zegt te hebben.

En Uw mening ?

Hou het netjes aub.

Ik vind niet dat dutroux dood moet en ik ben een belg , maarja niemand heeft ook mijn dochter ontvoerd , dan seksueel misbruikt en haar lichaam ergens verzorgen zodat ik haar niet kon begraven.

De doodstraf moeten we maar aan die gefrustreerde amerikanen overlaten. Europa is een oude en wijze wereld waar de amerikanen jaloers op zijn. Zelf hebben ze alleen een geschiedenis van volkeren afmaken, negeren, bedreigen of land inpikken. Laat die lui met hun nep democratie maar alles en iedereen kapot maken en laten wij verschoond blijven van hun discutabel rechtssyteem. Laat Europa zijn van de Europese landen en amerika zijn bedreigingen en intimidaties voor zich houden. Natuurlijk is het in een beschaafd land onmenselijk om wetsovertreders de doodstraf te geven. Kijk die regering in Belgie is echt niet zuiver naar mijn meening. Weet je dat het merendeel van de kroongetuigen in de zaak dutroux dood zijn.
Justitie heeft enorme blunders gemaakt en maak deze nog steeds. De enorme onvreede die onder de Belgen heerst en daarom mede voor de doodstraf roepen is tevens uit frustratie wegens het falen van justitie. Alle sporen naar hooggeplaatste/overheid zijn weg en zullen ook weg blijven. Wij zullen nooit weten welke vieze vroome overheid/bedrijfs topman(en) mee deed aan sexuele party’s met kinderen.
Het volk mag weer de onzin en kromme rechtsgang voor lief nemen. Ja ja we leven ook in een nep democratie die gebaseerd is op uiterlijk vertoon en geld. Laat een falende justitie geen oorzaak zijn om dan maar erg gemakkelijk om de doodstraf te roepen. Het is heel heel erg wat die hufter heeft uitgespookt, alleen of met wie dan ook. 25 jaar met TBS ?

Originally posted by XiNiX
Weet je dat het merendeel van de kroongetuigen in de zaak dutroux dood zijn.

Tenzij je op de meisjes zelf doelt, volg ik hier compleet niet.

Om op de vraag te antwoorden: niet dood in de vorm van het herinvoeren van de doodstraf. Maar als morgen iemand hem stiekem moest afknallen, perfect, geen kosten meer enzo. Beetje meer zoals in “primitieve” landen: direct tegen de muur. Als het maar goedkoper kan dan nu, met die levenslange opsluiting. Die kloot heeft ons alles te samen al miljoenen euro’s gekost en dat maakt me eigenlijk een beetje boos. In zo iemand moet je geen tijd en geld meer steken. Kans gehad, kans verkeken.

Er zijn natuurlijk zat redenen om hem de doostraf te geven, maar of dit een goede oplossing is… dat weet ik niet. Persoonlijk vind ik een groot nadeel aan de doodstraf dat de straf toch vrij mild is (een leven lang in gevangenschap is waarschijnlijk minder leuk dan dat je langzaam inslaapt), hij irreversiebel is en je door het geven van de doostraf je je in feite tot hetzelfde niveau verlaagt.

Maar goed, ik kan me ook voorstellen dat mensen voor de doodstraf stemmen, aangezien een leven lang in gevangenschap ook vaak weinig tot niets op levert en het ook nog eens een flinke duit spaart…

Hoe dan ook, het blijft een moeilijke kwestie. Dutroux of geen Dutroux.

Dood is too easy…! :iagree:

Toen Dutroux ontsnapt was, hoopte ik stilletjes dat het opgezet spel was, zodat een of andere agent hem afknalde uit “zelfverdediging”. 't Had heel wat geld uitgespaard.

De dood is te simpel.

Hij moet net zo lijden als z’n slachtoffers!!

We beginnen met langzaam z’n vingernagels eruit te trekken, daarna strooien we zout op de kale plekken, daarna breken we één voor één z’n vingerkootjes. Daarna doen we hetzelfde met z’n voeten. Daarna … nou ja jullie hebben wel ongeveer een idee, waar ik heen wil.

een jaar lang martellen is idd ook wel interessant