Dutch Forum herstructurering

vbimport

We hebben al enkele discussies gehad over een nieuw forum (Stamgasten forum was onlangs een hot topic), maar nu bestaat er het idee om de 2 Dutch fora iets anders in te delen naar een driedeling.

De opzet is om enerzijds tegemoet te komen aan de wens van mensen om op het forum ook niet zwaar serieuze vragen te stellen, maar ook niet geconfronteerd willen worden met het toch regelmatig onzingeleuter zoals dat nu in ‘Dutch General Chat’ plaatsvind. Maar ook de gezelligheid die op dit moment op het ‘Dutch General Chat’ heerst willen we ook zeker niet kwijt.

De volgende driedeling heb ik zelf in gedachten en ben benieuwd naar de mening van jullie. (Helaas werkt een poll vanaf hier niet, vBulletin blijft zeuren dat ik niet ingelogd ben…iets met die cookies en deze rotcomputers in de bieb, dus geen poll, tenzij iemand anders die voor me aanmaakt :wink: )

Dutch Speaker’s Corner
* Cafépraat, bespreek hier alles wat je dwars zit of gewoon wilt delen met de rest, alsof je gezellig in een café zit met de medefreakers.

Dutch General Questions
* Algemene vragen over internet en andere niet software of hardware gerealteerde onderwerpen (MP3, DivX etc)

Dutch Technical Questions
* Technische vragen met betrekking tot hard- en software (netwerken, Windows, randapparatuur etc)

Ik zou zeggen…brand los :wink:

Lijkt mij een goed idee Taxman
Ik heb alleen niet echt argumenten :slight_smile:

Goed idee :wink:
Misschien moet er zoiets komen als CDFreaks Café :stuck_out_tongue:

Opzich wel een goed idee om overzicht te houden in wat wat is enzo… ik zie dit wel zitten (ben ook een café-figuur :slight_smile: )

geweldig idé!!!
doen dus
:):slight_smile:

Het verschil tussen Dutch General Questions en Dutch Technical Questions is naar mijn idee minimaal, beide groepen verwachten een serieuze inbreng van techniche aard.

Dan zou ik persoonlijk eerder overgaan tot het stamgasten forum waar de freaker die al een tijdje meeloopt toegang tot krijgt.

Is tevens een goed filter om de echte onzin te scheiden van gewone klets.

mzzl

Voor general questions hoef je niet perse technisch te zijn.
Voor software en hardware gerelateerde vragen wel.

Maar Tax, Perfect idee !!!

Ik zou die indeling houden maar gaan de posters zich daar dan wel aan houden want sommige posters hebben gewoon graag iets te zeggen en posten dan maar overal ‘zever’ en dat is ook niet de bedoeling he.

Greetz

lijkt me 1000 % nutteloos :frowning:

Originally posted by djrolo
lijkt me 1000 % nutteloos :frowning:

Heb je dan ook een betere suggestie?
Waarom vind jij het nutteloos?
Graag iets meer onderbouwen, aan deze reactie heb ik gewoon erg weinig.

Probeer met een idee te komen waar zowel de ‘oude garde’ die dit forum vaak maar slap gezever vind en daarom vaak wegblijft en de gezelligheidsbezoeker zich in kan vinden…

Het stamgasten idee werd door mij verworpen en daar heb ik duidelijke argumenten voor aangedragen, verwacht eigenlijk van jou ook wel iets meer verhaal dan een dergelijke boute uitspraak…

kom op djrolo, laat je eens van je beste kant zien en kom met een goed verhaal waarom jij vindt dat het nutteloos is, wie weet krijg je wel gelijk van me :wink:

Misschien kan hij dat wel niet :wink:

Nou dat is eigenlijk wel een goed idee (je zou haast zeggen dat Taxie niet alleen eco studeert maar ook nog iets men infrastucturen ofzo :wink: )

Maar dat cafe dingie lijkt me ook wel wat (90% procent van de tijd dat ik wakker ben ben ik dronken duss)

En misschien dat sommige mensen dan ook wat beter overzicht krijgen met wat ze waar moeten plaatsen.

Ik ben voorstander hiervan

ik ben wel bang als er 3 forums zijn dat er toch misbruik van wordt gemaakt dat iemand met een software probleem het bij het technische forum zet

dat zal niet zo’n probleem zijn, die topics kunnen de mods en admins zo verhuizen

ik wou net het zelfde zeggen :wink:

Lijkt me een uitstekend idee. Dan kunnen we in het speakers corner echt lullen wat soms wel bijna op chatten zal gaan lijken (heb hier zo al een paar topics zien passeren).

Maar waar ligt de grens tussen general en technical? Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen bij het plaatsen van een dergelijke vraag voor een dilemma gaan staan. De mods kunnen de topics eventueel nog wel in het juiste forum droppen, maar ergens kan dat ook voorkomen worden. Zoals het nu is, zijn er volgens mij nog niet veel topics verplaatst.

Greetz

is toch best cool idee, maar kben nu te lam om argumenten enzow te bedenken. Dus ik ga er ff een nachtje over slapen.

ma’k vind wel dat in dat speakers corner, geen # postings mogen tellen, anders krijgt men zonder moeite, direct xxx aantal postings, en daar ben ik toch wel een beeke tegen

Mogen die namen dan wel gewoon in het nederlands?

Het is tenslotte een NEDERLANDS forum dus waarom dan Dutch ipv nederlands (en natuurlijk de overige woorden waar ik ff de vertaling niet van af weet ;))

Volgens mij heeft het niet zoveel zin.
Het verschil tussen zoals het nu is en opgesplitst in 3 verschillende forums is niet echt groot.
Tussen de nu “serious” en “general/technical” is bijna geen verschil volgens mij.
Ook op de serious staat nu af en toe gezever.
Het lijkt mij beter om de serious beter in de gaten te houden en meteen deleten wat er niet op thuis hoort.
Ik vind dat bij serious alleen vragen gesteld mogen worden die nu eigenlijk in “techinical” moeten worden gesteld.
Dus alleen problemen over hard-software.
De rest kan dan in de “general”.

Hoop dat mijn menig genoeg onderbouwd is…