Duron / thuderbird

vbimport

Heeft iemand hier misschien sites over waar het verschil enzo wordt uitlegt ?

BvD

verschil? www.amd.com misschien, maar tis gewoon het verschil tussen een P2 en P3…zo moet je het ongeveer zien zeg maar :slight_smile:

Originally posted by -=HeadLesS=-
verschil? www.amd.com misschien, maar tis gewoon het verschil tussen een P2 en P3…zo moet je het ongeveer zien zeg maar :slight_smile:

Eerder het verschil tussen Celeron en P3…
Ik zou de verschillende hardwaresites afgaan als ik jou was.

www.sharkyextreme.com
www.hardwareinfo.net

En nog veel meer waar ik de urls niet uit mijn hoofd weet…

Originally posted by Da_Taxman
[B]
Eerder het verschil tussen Celeron en P3…
Ik zou de verschillende hardwaresites afgaan als ik jou was.
www.tomshardware.com
www.sharkyextreme.com
www.hardwareinfo.net

En nog veel meer waar ik de urls niet uit mijn hoofd weet… [/B]

ja pcies dat bedoel ik…scheelt ff een steppinkie…:o

thx voor de links wat ik nu uit die reviews op de sites van begrijp is dus dat Een duron dus minder cache heeft. En dus iets langzamer is. En dat ie op 100 mhz loopt dus dat je ook nix aan pc133 geheugen hebt. Eigenlijk is het dus een celeron. Mwaaa ik denk dat ik wel zo eentje koop lekker goedkoop als 2e systeempje.

Originally posted by whatever
[B]dus dat je ook nix aan pc133 geheugen hebt.

[/B]

Dit is niet helemaal waar.
Als je gaat overclocken dan heb je iets meer aan 133 MHz geheugen, die gaat niet flippen als je FSB op 110 MHz gaat draaien (andere componenten kunnen er misschien niet tegen, maar je geheugen wel dan).

Daarbij is 133 MHz geheugen goedkoper dan 100 MHz geheugen op dit moment

Mmm ja nog niet aangedacht :slight_smile: Moet ik wel ff een moederbord hebben waardat goed bij kan suggesties ?

ASUS of MSI

www.msi-computer.nl

Zoek ook eens binnen dit forum, is al aantal keren ter sprake gekomen volgens mij, ook voor sites over overclocking.

en thx again. Ik weet wat me te doen staat :smiley:

ben best tevreden over mijn DFI AK75-EC

hij kan alles wat abit of asus kunnen en hij is ook goedkoper en is rotsstabiel

ik weet alleen niet of ie al te koop is (ik heb hem via de groothandel)

ps: Het verschil P3 - Celeron is VEEL groter dan het verschil Thunderbird - Duron
Dat verschil merk je nl alleen veel met zware 3d programmas of als je zo’n thunderbird met 133mhz fsb gaat vergelijken met een niet naar 133 mhz overgeclockte duron (maar wie doet dat tegenwoordig al niet meer?? :slight_smile: )