Duke Nukem: Manhattan Project, Geluid niet naar behoren

vbimport

hi,

ik heb DN:MP proberen te spelen. Maar het geluid doet het niet goed.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Ik heb die DirectX 8.1 geinstaleerd.
Draai win98se
gewoon Full Install gedaan.
Bij andere spellen nooit problemen.
nog een herstart gedaan

ik denk dat het aan DNMP ligt. dat die mijn geluidskaart niet supporten.

Ik heb nergens een optie gezien waar ik mijn geluidskaart kan aanvinken ofzo. Zou ik dat gemist hebben?

het geluid in het reclame filmpje voor DN:Forever is wel naar behoren.

plz help me out :slight_smile:

ps: lastig of dit bij hardeware of Software moet.

Als het aan mij ligt, is het een hardware probleem. Als het aan DN:MP ligt, is het een software probleem...

een raar type geluidskaart?
is er geen ander programma dat op het zelfde moment gebruik maakt van de drivers die dn nodig heeft?

de geluidskaart is onboard het mobo. gewoon ingebakken.

en ik denk niet dat andere proggies het geluid gebruiken. want direct na een herstart start ik DN op. en heb ik MSN nog ff afgesloten enzo…

het reclamefilmpje loopt vooraf aan de game of heb he die al eens eerder gehoord.
kan het zijn dat je geluidskaart in de bios is uitgeschakeld?

Raar heb geen enkel probleem met het spel.
en heb ook onboard geluidskaart (idd geen opties om het geluid in te stellen)

Originally posted by Crowley
het reclamefilmpje loopt vooraf aan de game of heb he die al eens eerder gehoord.
kan het zijn dat je geluidskaart in de bios is uitgeschakeld?

nee, dat reclame filmpje kun je op de cd aanklikken. dan doet ie het helemaal mooi goed. en als je dan als het filmpje is afgelopen op “play” drukt, geeft ie dus problemen…

heb je misschien in de windows mixer een aantal geluidskanalen uitgevinkt (ben zelf een keer een half uur op zoek geweest omdat ik geen midi hoorde totdat ik bedacht dat ik het midi kanaal had uitgezet ivm een plaatopname)

is het een via moederboard, zo ja dan moet je even de laatste drivers downloaden voor de audio chipset