Dubbelgangers programma gezocht!

vbimport

Ik ben op zoek naar een programma dat mijn complete hdd (liefst alle partities) kan controleren op dubbele bestanden. Aangezien ik een 30.000 jpegs, een 10.000 mp3s etc etc op me hdd heb verwacht ik dat heeeeel wat bestandjes dubbel heb, hetgeen natuurlijk overbodig is.

Als het een proggie is dat filenames vergelijkt: ok… maar als het content vergelijkt… dat liever (bijv indien filesize is equal dan compare uitvoeren)…

iemand die zo een proggie kent?

Ik gebruik het prog. fix-it daarvoor, daarmee kan je perfect dubbele bestanden opsporen en nog veel meer.

het prog kan je vinden bij Fosi

Voor plaatjes kun je het volgende doen in ACDsee v4.0:

[Tools] > [Acivities] > [Manage] > [Find Duplicates]

Werkt uit de kunst! Laat de plaatjes zien om te vergelijken - ook als ze andere bestandsnaam hebben! :smiley:

Originally posted by Dee-ehn
[B]Ik ben op zoek naar een programma dat mijn complete hdd (liefst alle partities) kan controleren op dubbele bestanden. Aangezien ik een 30.000 jpegs, een 10.000 mp3s etc etc op me hdd heb verwacht ik dat heeeeel wat bestandjes dubbel heb, hetgeen natuurlijk overbodig is.

Als het een proggie is dat filenames vergelijkt: ok… maar als het content vergelijkt… dat liever (bijv indien filesize is equal dan compare uitvoeren)…

iemand die zo een proggie kent? [/B]

Scandisk van Windows 98 kan dat ! :slight_smile:

Vinden dit soort programma’s ook de bestanden die weliswaar anders heten, maar toch hetzelfde zijn?

Bestanden kunnen hetzelfde zijn maar toch anders heten, ander formaat hebben of een andere bestandsgrootte. Denk maar aan een foto die door de ene site is aangepast naar GIF ipv JPG en waarbij nog een url in de foto is gezet waardoor de bestandsgrootte anders is zelfs als de extensie gelijk is.

Dit soort dingen lijken me erg moeilijk te traceren dan…anders dan met handmatig kijken…

Je kunt voor je mp3’tjes vrij gemakkelijk zelf een proggie schrijven, je laat dan eerst file sizes matchen, daarna kijk je naar de lengte van de track en dan als er dan dubbel zijn dan ga je peek punten matchen.

Ik heb zoiets ook al eens gemaakt, jammergenoeg is dat met een crash van Windoos verloren gegaan.