Dual

vbimport

bij een dual moederbord moeten er dan twee processoren in of draait hij ook op 1 processor

kan ook met 1 processor draaien alleen moet je misschien dan wel op de andere wel een dongle of zoiets neerzetten maar meestal wordt die wel meegeleverd bij de moederbord als dat nodig is.

als ik er 2 dezelfde processoren in zet telt hij dan de snelheden op of hoe zit dat

Je mag nooit bij een dual de kloksnelheden zomaar bij elkaren optellen.

Maar als je windows9X gebruikt wordt altijd maar 1 processor aangesproken of je nu wilt of niet.

windowsNT linux Beos enz ondersteunen wel dual processor dus je moet in iedergeval wel 1 van deze soort ossen hebben. Om dan te zeggen wat de exacte kloksnelheid is als je een dual hebt durf ik niet te zeggen want het kan nogal verschillen per programma.

ik heb een dual 500 machine draaien, met windows 2000… gaat prima

het is niet zo dat je ze op kan tellen (dus 1 GHZ) maar het gaat natuurlijk wel sneller als enkel 500 mhz

vooral programma’s die brute rekenkracht nodig hebben (grafische dingen, mp3s encoden) en het multi tasken gaat veel beter. elk programma kan zijn eigen CPU gebruiken bijvoorbeeld…

weet iemand of winXP ook dual-proc geschikt is?

en onder ME kan ik dan wel een dual bord gebruiken

volgens mij niet :frowning:

windows ME is gewoon een k*t OS, Ik had het er nog geen dag opstaan en toen ik het eraf wou pluren toen zij hij onjuiste dos versie …???
Deze OS wil je er gewoon niet op hebben.
Hebben al meer mensen problemen gehad met WIndows ME eraf te gooien

Greetingz Drpeer

Originally posted by drpeer_holland
…toen ik het eraf wou pluren toen zij hij onjuiste dos versie …???

Is niet typisch ME, is altijd als je geen MS DOS meer hebt… (like win2k)

en hoe kun je dit oplossen ??

offtopic…

geen idee… gewoon een opstart disk gebruiken en zo formatten etc.

dit kan dus niet als je de opstart diskette gebruikt
IK dacht ehh… misschien kun je gewoon dos erop zetten via mijn diskette station, toen ik dit deed vroeg zei hij dat ik mijn schijf niet kon lezen en dat hij hem moest aanpassen ik denk doen dan maar, en toen ik dat deed was ik alles kwijt.
Wat een kl*te OS
Sorry voor mijn taalgebruik

ik heb je een private message gestuurd, maar ik wou er nog ff aan toevoegen dat als je een dual bord gebruikt met 1 cpu dat je dan in het andere cpu slot een terminator moet duwen, die overingens bij je moederbord zit,
groenten !

Heeft iemand Meer problemen met Windows ME te verwijderen en hoe doe je dit dan

kan ik 2 processoren met verschillende snelheden op het bord zetten

nope ze moeten volgens mij zelfde zijn.

Bij de toekomstige AMD dual borden (AMD760MP sjipet) wordt het wel mogelijk om CPU’s van verschillende snelheden naastelkaar te draaien!! Bijv een Duron 600 en een Duron 900 naast elkaar… heel erg fijn!

Maareuh over WinME deleten:
Maak ff een bootdisk aan onder WinME.
Ga dan naar de command prompt en kopieer het bestand deltree.exe uit je c:\windows\command dir naar je flop toe… boot met die flop, ga naar c en tiep
a:deltree windows
tadaaaaaaaa win=weg :smiley:

Originally posted by MP|3
[B]

Is niet typisch ME, is altijd als je geen MS DOS meer hebt… (like win2k)

[/B]

Win ME draaid nog steeds op een stukje dos…nl
Dos 8.0
Om windows te deleten, is een oplossing wat Dee-ehn
aandraagt niet verkeerd. Maar om Win ME te formateren kun je gelijk om het even een boot diskette erin duwen, naar de prompt gaan en Format c:

Originally posted by bmad
en onder ME kan ik dan wel een dual bord gebruiken

Kan vast wel maar nie 2x CPU benutten! :stuck_out_tongue:

Je kunt dan ook formatten ja… als je niet alleen WinME maar alles idd kwijt wilt!