Dual proc voor divx?

Heeft het zin om een moederbord met 2 procs aan te schaffen om zo sneller divx’en te kunnen coderen?

als de codec en het programma beide dit ondersteuen , jep.

Volgens mij ondersteunt DivX 5 dat wel.

Overigens hoef je niet speciaal 1 pc te hebben met meer dan 1 cpu er in , je kan ook Vidomi’s manier toepassen van shared resources (meerdere pc’s die allemaal een stukje helpen coderen). Zie www.vidomi.com

Indien je DivX gaat encoden op een Windows bak, zorg er dan wel voor dat je draait onder NT, 2k of XP, aangezien de 9x versie’s van Windows geen SMP configuraties ondersteunen en zodoende je systeem eerder vertragen dan versnellen…

Wat d8 je van een extra bak voor het comprimeren van die zooi :wink: ?
Dual proc is handig, maar je bent nog eeuwen bezig… En het is vaak nog illegaal ook :stuck_out_tongue: Misschien is meer RAM nog beter?

Originally posted by jpschadde
Wat d8 je van een extra bak voor het comprimeren van die zooi :wink: ?
Dual proc is handig, maar je bent nog eeuwen bezig… En het is vaak nog illegaal ook :stuck_out_tongue: Misschien is meer RAM nog beter?

Volgens mij is er niets illegaals aan een SMP configuratie hoor…

Neuh, maar het ligt er maar aan wat ie wil comprimeren :stuck_out_tongue:
Dat is waar ik op doelde :wink:

Kan zijn dat je van dit soort herrie gaat krijgen;) Scream.3.2000.INTERNAL.DVDRip.XviD-FiNaLe

Bron www.nforce.nl (en hier is geloof ik nix illegaals aan, om het te vermelden dan tenminste… If not, delete it admin ;))

Hmm ja idd JP… als voorbeeld kan het wel, zolang je maar niets gaat aanbieden :wink: