Dual boot win. ME ? win 2000

vbimport

Hallo luitjes,

Ik heb een probleem met mijn dual boot, ik HAD win 98 en win 2000 op mijn pc.
Mijn win 98 liep bij het opstarten steeds vast ( na een paar jaar het perfect gedaan te hebben ) ik heb toen win 98 vervangen door win ME, maar daardoor is mijn “boot sector” overschreven, ik kan dus win 2000 niet meer opstarten. Nu heb ik geprobeerd om win 2000 opnieuw te installeren, maar dat lukt mij dus niet meer.
Niet via win ME, niet via de opstart disk van win 98 ( ik krijg de fout melding dat setup (win 2000) niet werkt in dos ???.
Wat doe ik fout ??? :frowning: :mad: :confused:
Please help, de KIKker

Win 2000 installeren vanuit Windows Me is geen probleem. Zodra je de win 2000 cd erin doet vraagt ie of je wilt upgraden naar een “nieuwere versie” of een nieuwe installatie wilt.
Kies voor een nieuwe installatie en geef bij de opties aan dat je de partitie waar win 2000 geinstalleerd moet worden wilt kiezen.:o

Wat fout gegaan is is dat je je boot.ini hebt overschreven, die stond nm op je C: waar je waarschijnlijk nu ME overheen gegooid hebt!
Wat je dus moet doen is die boot.ini terug zetten!
Ik heb zelf ook een Dualboot met ME & 2K waarbij ME op C: staat en 2K op D:!!
Heb ff me boot.ini hier voor je online gezet! Moet je em ff downen en dan in de root van C: zetten en kijken of ie daarna ervan wil booten! (moet je dus eerst naar DOS booten met een bootdisk en vervolgens de file naar die plek kopieren!)

Good luck en ik hoor het wel! :wink:

Dualboot sucx !!!

gebruik liever BootMagic : dan heb je twee (of 3, of 4 dit is het maximum primaire partities als je geen Extended logische hebt, anders 3) separate C-schijven, een per OS. Als je dan in 2000 (of XP, of …) zit zie je niet de bestanden van ME (Of 2000, of, …) en omgekeerd.

:slight_smile: Eric

Bedankt voor de tips, win 2000 staat er weer op en is bootable nogmaals bedankt.
ps weet iemand hoe of waar ik de volgorde van de os in kan stellen, nu is win 2000 de standaard, ik heb liever win ME.
Ik heb het de eerste keer ook verwisseld maar ik weet niet meer waar dat kon. Het was geloof ik d.m.v. F8 indrukken (fout opsporing win 2000) ???

ik zeo toch : Dual Boot sucx !!!

:stuck_out_tongue: Eric

zei :confused:

Originally posted by deKIKker
Bedankt voor de tips, win 2000 staat er weer op en is bootable nogmaals bedankt.
ps weet iemand hoe of waar ik de volgorde van de os in kan stellen, nu is win 2000 de standaard, ik heb liever win ME.
Ik heb het de eerste keer ook verwisseld maar ik weet niet meer waar dat kon. Het was geloof ik d.m.v. F8 indrukken (fout opsporing win 2000) ???

Is heel simpel:
Boot naar 2K, r.muis op Deze Comp, tabblad geavanceerd, opstart/herstartinstellingen, bovenin kan je kiezen! :wink:

Ik heb het gevonden, bedankt

deKIKker, kwaak:) :slight_smile:

Originally posted by deKIKker
[B] Ik heb het gevonden, bedankt

deKIKker, kwaak:) :slight_smile: [/B]

Hand voor je mond als je kwaakt!! Dat wordt hier nie getoloreerd hè! :wink:

No prob! :stuck_out_tongue: