Dual boot = niet meer

vbimport

Ik heb van de week XP geinstalleerd op mijn c schijf.
op de d-schijf heb ik de proggies geinstalleerd en op de e-schijf heb ik win2k geinstalleerd.

Maar nou heb ik het volgende probleem. Ik kan winXP niet meer opstarten. Hij geeft een stop-scherm.

Ik heb wel een boot schermpie. Maar als ik XP dan wil opstarten geeft ie toch nog aan dat ie met win2k aan het opstarten is en ik krijg een foutmelding van XP…

Idd raar ja. Maar waar kan ik mijn boot.ini, klop da, vinden. Heb al met zoeken op de pc gedaan en gezocht naar “boot” en geen boot.ini .

Ik zal wel weer iets verkeerd doen, maar iemand een idee wat er is mis gegaan en hoe ik het op kan lossen. En geen format c: zeggen… :wink:

Je boot.ini staat op C:
Dus ff met 2K booten en dan kijken wat er in je boot.ini staat!
Dan kunnen we verder speculeren! :wink:

Nou die staat er dus niet… Dat kan dus ook het prob zijn of niet.

Maar hij staat er echt niet…

Staat hij er echt niet of ie ie verborgen?!

hij staat er echt niet. Ik heb bij extra -> mapopties -> alle bestanden en mappen weergeven aanstaan…

Maak er anders eens 1 aan. Ik heb op C ME staan, op D 2K en op E XP. Mijn bootloader ziet er zo uit:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT=“Microsoft Windows 2000 Professional” /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINXP=“Microsoft Windows XP Professional” /fastdetect
C:=“Microsoft Windows Milennium Edition”

Als jij op C XP hebt en op E 2K, dan zou ik zeggen dat je het zo zou kunnen proberen:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT=“Microsoft Windows 2000 Professional” /fastdetect
C:=“Microsoft Windows XP Professional”

Het is maar een ID hoor, maar als het nie werkt dan kan je em natuurlijk gewoon weer verwijderen!

Ik zal hem proberen Wookie. En voor jou ISDN probleempje --> Probeer de win98 drivers :wink:

Toen ik hem wilde saven moest ik hem overschrijven. Niet gedaan en geopend…

dit staat er bij mij in

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINNT=“Microsoft Windows 2000 Professional” /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS=“Microsoft Windows XP Professional” /fastdetect

Moet toch goed zijn! Zou je zeggen dat je XP nie helemaal ok meer is…

Dat denk ik ook. Nou ja, dan maar weer opnieuw installen.
Maar ik ben dan mijn boot menu zeker ook kwijt he? En kan ik dat nog bewaren ergens of is dat niet mogelijk ?

Laat effe weten of het met de win98 drivers wel is gelukt…

Je moet gewoon ff die boot.ini op een diskette ofzo bewaren zodat je die later als het nodig mocht zijn weer terug kan zetten! Just 2 B sure! :wink:

Voor het antwoord over die drivers moet je ff in betreffende topic lezen! (beetje a/d regeltjes houden hè!) :stuck_out_tongue:

Originally posted by Wookie
Je moet gewoon ff die boot.ini op een diskette ofzo bewaren zodat je die later als het nodig mocht zijn weer terug kan zetten! Just 2 B sure! :wink:

Ok, dan weet ik dat ook weer .

Voor het antwoord over die drivers moet je ff in betreffende topic lezen! (beetje a/d regeltjes houden hè!) :stuck_out_tongue:

:o Ja meester :wink:

Originally posted by eMiNeM
Nou ja, dan maar weer opnieuw installe

Dat hoeft niet per se je boot je computer opnieuw op met de Win XP cd
Dan To continue, press Enter, press R .press R nu gaat die de Xp repareren
Als het goed is boot die nu op en is je probleem opgelost dit werkt ook met Windows 2000 .
Dit gaat op voor heel veel fout meldingen of andere ongemakken in W 2000/Xp

:cool:

Ik had ook zo’n probleem, als ik win2k installeer en daarna alles partities verberg, en daarna op een andere partitie winXP, zegt ie dat NTOSKRNL.EXE beschadigd is, en kan ik win2k niet meer opstarten, heel vaag… NE1 id?

greetzzzz…
ZKHbaldo

Originally posted by Night Hawk
[B]

Dat hoeft niet per se je boot je computer opnieuw op met de Win XP cd
Dan To continue, press Enter, press R .press R nu gaat die de Xp repareren
Als het goed is boot die nu op en is je probleem opgelost dit werkt ook met Windows 2000 .
Dit gaat op voor heel veel fout meldingen of andere ongemakken in W 2000/Xp

:cool: [/B]

Ik zal het effe uittesten en post wel of het gelukt is of niet…

[ UPDATE ]

:frowning: het is dus niet gelukt. Volgens mij zit er ergens iets goed in de soep… Nou ja, iemand een idee, anders ga ik hem woensdag maar opnieuw installen. Heb ik nog wat te doen zullen we maar zeggen…

[ /UPDATE ]

Originally posted by zkhbaldo
[B]Ik had ook zo’n probleem, als ik win2k installeer en daarna alles partities verberg, en daarna op een andere partitie winXP, zegt ie dat NTOSKRNL.EXE beschadigd is, en kan ik win2k niet meer opstarten, heel vaag… NE1 id?

greetzzzz…
ZKHbaldo [/B]

Zoek ff dat bestand op in 2K en vervang em door een versie die je van je Win2K cd afplukt of als dat niet lukt moet je ff iemand zoeken die hetzelfde OS draait en vragen of ie em je ff wil mailen! Dan vervang je em en kijken wat ie dan zegt!

Juustum, dat had ik inderdaad gedaan, iemand gaf mij ntoskrnl, maar ik kreeg weer een andere foutmelding, weet niet meer welke, maar weet wel dat ik er toen genoeg van had en weer fijn alles eraf haalde voor een single Windows 200 Pro… geen XP of 98, gewoon fijn alleen 2000, meesterlijk OS :cool:

Greetzzzz…
ZKHbaldo

Helaas moet ik meedelen dat de optie repareren in windows xp anders werkt als Win 2000 . :confused:
Ik ga nu wat testen hoe ik dat wel weer aan het werken krijg.
:cool:

Je bedoelt dat je alleen de recovery console hebt?

Klopt;)

Originally posted by Wookie
[B]Maak er anders eens 1 aan. Ik heb op C ME staan, op D 2K en op E XP. Mijn bootloader ziet er zo uit:

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT=“Microsoft Windows 2000 Professional” /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(3)\WINXP=“Microsoft Windows XP Professional” /fastdetect
C:=“Microsoft Windows Milennium Edition”

[/B]

Thnx WOOK,

dit was net wat ik zocht…
WinXP geinstallerd, maar nu is windows 98 uit het bootmenu pleite, onder winXP kun je de boot.ini niet zien, maar wel uitvoeren (c:\boot.ini, wat ben ik toch slim :p)

Ik moest alleen ff weten, wat ik moest toevoegen, en dat weet ik nu :slight_smile:

Thnx