Drivers

vbimport

Ik had een probleem met de orginele drivers bij het installeren van mijn videokaart. Toen heb ik hem met referentie drivers aan de praat gekregen.
Nu wil ik graag weten wat het verschil tussen deze drivers is en welke de beste zijn.

reference drivers zijn de drivers die gewoon door nvidia( www.nvidia.com ) gemaakt worden, zij geven die dan aan produceenten die deze drivers gaan tweaken om betere resultaten te krijgen. Meestal moeten de reference drivers wel werken

verschil zit vaak in de performance en extra opties… zeg maar fijnafstelling

bij sommige kaarten ben je beter af met de reference drivers dan met die van je retailer! (GF2MX)

Referencedrivers hebben geen extra opties en dergelijke, werken puur en alleen voor de chipset als ik het goed heb.

Het is vaak zo dat de referencedrivers betere resultaten opleveren dan bij sommige kaarten (somme merken leveren bagger drivers namelijk)

Da’s niet helemaal Tax… ik heb een GF2MX in mijn sysje en met de reference drivers heb ik WEL twinview en met de originele niet (mijn kaart ondersteunt dat eigenlijk ook niet)…

Originally posted by Dee-ehn
Da’s niet helemaal Tax… ik heb een GF2MX in mijn sysje en met de reference drivers heb ik WEL twinview en met de originele niet (mijn kaart ondersteunt dat eigenlijk ook niet)…

Kan niet altijd gelijk hebben he :wink:
Dat Twinview hadden ze natuurlijk zelf nog een keer willen gebruiken als een 'Service-upgrade" of zo…of tegen betaling
of dezelfde kaart uitbrengen met die drivers en dan tegen een hogere prijs…gebeurt wel vaker dat soort lame zooi

Hoe raadt je het zo :slight_smile:

Originally posted by Dee-ehn
Hoe raadt je het zo :slight_smile:

Werk in een computerwinkel…

call it a hunch :smiley:

Als je het verschil wilt zien moet je eerst zonder die fijnafstellingen een 3D benchmark doen en dan met! Weet je pcies wat het uitmaakt! :wink:

kan die 3D benchmark niet uitvoeren want ik krijg met de orginele drivers alleen maar een zwart scherm met mijn muis erop en voor de rest niks