Dringend vraagje Clone CD audio kopie

Hallo,

Wil graag een goed werkende kopie van Sensation maken, dus zonder die stoor geluiden bij overgang van een track.
Hoe moet ik nu al die instellingen maken… snap er geen hout van met sofware correctie, subchannel data…
Dus heel simpel wat moet ik aanvinken en wat niet zodat het werkt.

Heb je volgens mij geen CloneCD voor nodig hoor…
CDRWin of Nero doen het perfect voor 1:1 audio backups

Nog een kleine toevoeging: CloneCD is wel als audio programma te gebruiken en daar kun je gewoon de standaard instellingen voor gebruiken. Heb je nou een multisessie audio CD (een audio CD met een data gedeelte erop) dan is het misschien verstandig om ook de optie “Lees Subkanaal data uit audio tracks” aan te zetten en een lagere leessnelheid te gebruiken.

Maar wat Da_Taxman zegt kan ook gewoon. Als je maar niet alle nummer van de CD eerst na je harde schijf gaat kopiëren en dan opnieuw een compilatie gaat maken. Dat werkt ook wel maar dan moet je niet vergeten om de pauze’s tussen de nummers op 0 te zetten…

Bedankt voor de snelle reactie, als het gecopierd wordt met Nero…het ik dus gedaan… dan zit er telkens een zeer luid en irritant stoor geluid bij de overgang van volgende track.
Heb hier al een kopie liggen die is met clone cd gemaakt, die is wel goed gecopieerd.
Heeft iemand wat tips die me in de goede richting sturen?

[edit] zag vorige reactie nog niet, ga het nu gelijk even proberen.

Op mijn site staat een gedeelte onder Kopieer Handleiding over het maken van audio CD’s met Nero zonder pauze’s… Misschien heb je daar wat aan?

Originally posted by x-ceed
Bedankt voor de snelle reactie, als het gecopierd wordt met Nero…het ik dus gedaan… dan zit er telkens een zeer luid en irritant stoor geluid bij de overgang van volgende track.

Dat stoor geluid zal wel komen doordat je vergeten bent om DAO aan te vinken. DAO betekent Disc At Once en kort uitgelegt betekent dat dat je brander de hele cd in 1 run fikt!
Vink je DAO niet aan dan gaat je brander automatisch over naar een TAO compilatie. TAO betekent Track At Once wat betekent dat je brander elke track, dus elk nr, apart gaat branden. Bij TAO stopt je brander dus even bij elk nummer voordat het met het volgende nr begint. Dit stoppen veroorzaakt (meestal) dat irri stoorgeluidje waar jij het over hebt.

Dus als je losse audio tracks gaat fikken zorg dan dat je altijd DAO aangevinkt hebt zodat je in elk geval geen krakende overgang bij de verschillende tracks krijgt! Indien de tracks aansluitend op mekaar zijn moet je, zoals gezegd, ook nog de tussenruimtes weglaten door deze op 0 secondeen in te stellen. In Nero kun je dit doen door alle nrs te selecteren, behalve de 1e, en dan r.muis erop en eigenschappen te kiezen. Dan zie je ergens 2 seconden staan. Dit verander je in 0 seconden kies Toepassen en daarna OK. (Zonder eerst Toepassen doet ie het ook, maar om het niet te verleren doen we het toch! :))
Van de 1e track kan je niet de 2 seconden verwijderen want een audio cd moet altijd beginnen met 2 seconden “rust”.

Ter afsluiting:
Als je van een bestaande cd een copy wilt maken, dus niet losse nrs die ergens op je HD staan, dan kan je het beste 1:1 software gebruiken. Die dus van de ene CD een copy maakt. CloneCD en CDRwin zijn hier goede voorbeelden van. Met Nero kan je ook 1:1 kopieëren overigens.

Bedankt voor de nuttige reacties, heb al een image gemaakt met clone cd.
Wist trouwens niet dat er in clone cd ook standaard waarden ingevult konden worden die je kunt laden…wel handig.