Dreamcast iso enzo

vbimport

hallo iedereen, ik ben een beetje nieuw in de ‘‘emulator wereld’’. :stuck_out_tongue:
En ik wou vragen hoe 't nou in elkaar zat met iso’s enzo van de Sega Dreamcast. Ik zou graag een uitleg willen :slight_smile: .
alvast bedankt.

Wat wil je precies weten? Hoe je van je eigen Dreamcast games een ISO bestand kunt maken zodat je ze mbv en emulator op de PC kunt spelen?

Ehm… ja sorry voor de onduidelijkheid, ik wist niet echt goed hoe ik mijn vraag moest stellen.
En ja, ik zou graag weten hoe je van dreamcast games ISO bestanden kunt maken en ze op de pc kan spelen. Bedankt :smiley:

Ik heb nog eens wat voor je rondgeneust. Waarschijnlijk kun je die schijfjes gewoon inlezen met een programma dat ISO’s kan maken (Nero bijvoorbeeld). WEet ik echter niet zeker, ik heb zo 1-2-3 geen concrete informatie hierover kunnen vinden. Probeer het eens zou ik zeggen…

Oké, bedankt :slight_smile:

Alleen uhm, ik had dan ergens op 't internet gelezen, dat die zogenaamde ‘‘GD-ROMs’’ niet door dvd lezers enzo kon worden gelezen, maar kan dat dus wel met behulp van Nero?

Mijn Dreamcast is kapot :o . En daarom wou ik ook weten of je dus Dreamcast games op de pc kon spelen (zodat ik geen nieuwe dreamcast meer hoef te kopen :doh: )