Draadloze zender/ontvanger pc/tv

Heej,

Heeft iemand een idee wat een goede draadloze zender/ontvanger van pc naar tv is? Heb verschillende modellen gezien, maar ik weet niet wat ik ervan moet verwachten. Het moet wel een model zijn voor s-video (composite zit niet op mijn videokaart). Is het anders ook mogelijk op een goede manier (met een plug) s-video om te zetten in composite?

Alvast bedankt,
Mark

Hoi Mark, welkom op ons gezellig forum :).

Al te veel ervaring met dit soort setjes heb ik niet, maar degene waar ik mee heb gespeeld konden me niet echt overtuigen. De beeldkwaliteit was niet slecht te noemen, maar deed toch duidelijk onder voor de kwaliteit die een goede kabel kan leveren.

Ik durf je niet te zeggen of er echt betaalbare setjes met een degelijke beeldkwaliteit zijn, maar ik kan je wel enkele tips meegeven:

1. indien je het met een kabel op kunt lossen, doe dit dan (goedkoper en beter)
  2. indien je grote afstanden wilt overbruggen, of je door veel beton etc moet zenden, kan het wel eens problematisch worden (het setje zal werken, maar de kwaliteit van de ontvangst zal erbarmelijk zijn)
  3. de kwaliteit van de goekope setjes van de Aldi e.d. doet niet onder dan de kwaliteit voor de wat ietwat duurdere setjes van winkels waar je normaal dit soort materialen zou kopen

Goed, nu hoop ik voor je dat er we hier forumleden hebben die meer ervaring en meer specifieke ervaringen met deze producten hebben… verder kan ik je namelijk niet helpen… :wink:

De vraag naar deze apparaatjes is al is eerder naar voren gekomen. Kijk maar is hier, hier en hier.
Marmitek was 1 van de 1e die ermee kwam. Daarop hebben diverse fabrikanten het idee overgenomen en clonen ervan op de markt gebracht.