Draadloos

vbimport

Bij het bedrijf waar ik werk willen ze een draadloos netwerk hebben.

Welke onderdelen heb je dan nodig?
Ik dacht zelf aan 3 kaarten / apparaatjes en een HUB.
Volgens mij hadden ze ze ook van Sitecom

Nou is mijn vraag : wie heeft hier ervaring mee en zo ja, bevalt het???

Alvast bedankt,
eMiNeM

Ik heb zelf met een draaidloos netwerk zitten werken. En heb er zelf thuis eentje. En het werkt perfect. Ja soms weleens van die dipjes. Maar als het werkt werkt het goed!!

He Fer2000, wat voor dipjes zijn dat dan.
Het is voor een bedrijf en het is dus belangrijk dat het altijd werkt :wink:

Iemand anders nog ervaring met een draadloos netwerk?

tis wel handig, maar niet erg snel , 'k geloof een 1mbps sec, althans dat netwerkje van diamond (home free) toch

Het is niet echt voor een netwerk dat zwaar wordt belast.

De specifiacties van een kaartje :

Algemene specificaties
*Data doorvoersnelheid tot 11Mbps
*Werkt volgens het universeel draadloos netwerk protocol; IEEE 802.11b
*Bereik tussen 100 meter in binnenruimte en 300 meter in open ruimte
*Alle producten voorzien van roaming functie tussen verschillende cellen.
*Frequentie band: 2,4 ~ 2,48356 GHz
*DSSS signaalverspreiding (Direct Sequence Spread Spectrum)
*40 bit encryptiebeveiliging
*Werkt met alle bekende netwerksoftware zoals; Windows 95/98/NT4/2000/ME, Novell, Linux, Unix etc.

Is dit een goede kaart? En is dit snel? Ze maken nu gebruik van een 5-poorts 10 MB HUB, dus volgens mij is dit wel een aardig product ter vervanging van het huidige netwerk…:smiley:

Ik heb erop de Rabobank mee gewerkt (Mocht het testen of het wel werkbaar was)!! En sommige toepassingen duurde gewoon lang voordat ze opstrate waren. Maar het kwam maar structureel voor.

Het werkte best lekker, maar je moet er geen high-performance van verwachten. Voor simpel toepassingen is het best aardig werken.

Ze hebben nu een 10 MB /s netwerk liggen en deze kan tot 11 MB / s.

Het is alleen voor de boekhouding, niet zo veel dus.

Dan moet het wel lukken. Want zulk zware applicatie draaien die niet. Ik deed het zelfs vanaf een laptop met een radiografisch PCMI-kaartje. Was best gaaf. Ga ik hier thuis ook maar eens installeren.

Beter 100mb netwerkje aanleggen. Denk dat je meer lol van de speed zult hebben dan van het gemak (bij aanleggen vooral) van een draadloos netwerk! :wink:

Originally posted by Wookie
Beter 100mb netwerkje aanleggen. Denk dat je meer lol van de speed zult hebben dan van het gemak (bij aanleggen vooral) van een draadloos netwerk! :wink:

Zij willen graag draadloos, want dan hoeven ze niet te boren. :wink: En ja een 100 Mb Netwerk is ook niet gek. Zal het er eens mee over hebben wat ze beter kunnen nemen.

Zoals ik dus al zei denk ik dat je van een draadloos netwerk alleen bij het aanleggen lol hebt! Omdat ut supermakkelijk gaat! Maar daarna moet je ermee werken en zit je, denk ik, constant je te ergeren aan de speed! Die dan nie echt veel is! :wink: