Draadloos Internet!

vbimport

Ik kreeg een tip van een maat over deze site. Het gaat over het toekomstige draadloze internet. Het belangrijkste wat me opviel was natuurlijk dat het een stuk goedkoper is dan Chello en wat zeker net zo belangrijk is, ze schijnen nog snel te zijn ook, sneller dan Chello, nl. een max. downloadsnelheid van 2048 tot 5500 Kbps, wat dus overeenkomt met zo’n 250 tot 700 KBps.

Nou zat ik een beetje te denken of ik dit allemaal moet geloven want het klinkt allemaal heel aantrekkelijk. Heeft iemand al ervaring met hun of weet iemand wat meer over hun, het liefst natuurlijk van mensen die het al hebben dan wel overwegen te nemen!

Ik zou het niet weten, de draadloze internetverbindingen willen volgensmij nog niet echt van de grond komen, 't is al een jaar of 2 dat het wordt aangeboden via verschillende bedrijven. Tot nu toe nog zonder succes.

het wordt sinds kort in noordnederland aangeboden. was bijna overgestapt maar naar het lezen van de voorwaarden maar gebleven bij mijn ouder provider. ik word niet blij als ik weer een datalimiet van 1gb per maand krijg.

Bij iSwtich hanteren ze een Fair Use Policy, dus hetzelfde als bij Chello. Dat lijkt me dus best wel redelijk.

Een van de nadelen is naar het schijnt regen en onweer. Dat zou een de verbinding nadelig kunnen beinvloeden.

En ze bieden ook radio en tv aan. Echt super als dit gerealiseerd wordt, hoef ik nog maar 1 x naar UPC te bellen (om de boel te laten afsluiten).

Hier in de buurt (ook noorden) is het sinds kort ook beschikbaar, over een aantal weken wordt ik ook aangesloten.

Zoals ik bij iemand gezien heb was het allemaal zeer acceptabel. Lage ping, ongeveer 100 kB/s (dit hangt allebei dus wel af van het aantal gebruikers dat online is).

Draadloos op zich is zeer stabiel. Ik heb gehoord dat er een grote internetprovider was die hun backbone over draadloos wou doen. (Dit is uiteindelijk niet doorgegaan omdat ze er geen vergunning voor konden krijgen.)

De stabiliteit hangt natuurlijk vooral af van wat de ISP erin investeerd.

Ik ben een tijdje geleden al op deze website gestuit en ik ben eens benieuwd hoe dit gaat werken. Alhoewel het allemaal erg mooi klinkt, ben ik bang voor het ‘Superweb-effect’. Als enige provider op de Nederlandse markt, die erg veel voor erg weinig aanbiedt, is de kans groot dat ze in een kort tijd dermate populair worden dat ze het niet meer bij kunnen benen, en het zaakje als een toef slagroom inelkaar stort.

Mocht het goed blijken te werken (hou ons up-to-date svp), dan heb ik wel interesse hierin…

De meeste van deze providers hebben maar een klein gebied. In de meeste gevallen ook nog gebieden waar alleen Internet via de telefoon beschikbaar is omdat ze anders niet genoeg zekerheid hebben over het aantal aansluitingen.

ik heb vandaag gehoord dat iswitch tegen een failissement aanzat (of het waar is weet ik alleen niet zeker) dus of het echt een goeie keuze is…

Ik heb ondertussen draadloos sinds een aantal dagen, ik moet zeggen het bevalt me allemaal perfect.

De afstand waar het over gaat in ongeveer 2 kilometer.
Nog even wat gegevens:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Sep 23 2003 om 07:59:42 UTC+0200)

Download : 217.9 KByte/sec
Upload : 54.4 KByte/sec
Connection : 544.0 Conn/min
Ping test Nederland : 34.0 ms

Gisteravond regende het hier behoorlijk en toen heb ik helemaal nergens last van gehad, dus voor mij is het de perfecte oplossing

@siebeduin: dit heb je via iswitch?

Originally posted by Dee-ehn
@siebeduin: dit heb je via iswitch?

Sorry vergeten te vermelden, nee niet via iswitch.

Dit gaat via draadloos drenthe, http://www.draadloosdrenthe.nl

Nou, gefeliciteerd met je draadloze internetverbinding siebeduin! Ik hoop dat het zo blijft voor jou en veel plezier zou ik zeggen.
Ik zat te hopen dat Iswitch iets zou worden, maar ik denk dat flash-x gelijk heeft en dat ze echt tegen een faillissement aan zitten, want hun website is al een heel tijdje buiten werking!
Dit staat daar:

Op dit moment zijn wij druk bezig met het lanceren van een nieuwe website.

Voor vragen omtrent beschikbaarheid dient u binnenkort onze nieuwe website te raadplegen.

Mocht u andere vragen hebben omtrent onze draadloze dienst dan kunt u ons mailen via info@iswitch.nl

Mocht u een zakelijke aansluiting of oplossing willen dan kunt u ons bereiken op telefoonnummer 0499-366656

Een maat van mij probeerde daar te bellen voor wat meer informatie, maar er wordt niet opgenomen.