Draadloos internet

vbimport

Ik vroeg me af of het mogelijk is om in huis draadloos te internetten. De pc staat beneden (de goeie zeg maar) en als ik nu een extra pc’tje voor op de kamer wil, zou ik kabels moeten trekken, en de goeie pc instellen als server en deze constant aan moeten hebben.

Nu heb ik twee vragen (ik zit hier met chello).

1. Is het mogelijk om dit draadloos te doen
  2. Ik las in een andere thread iets over wel met 2 pc’s kunnen
    internetten, maar niet tegelijk. Daar ik toch meestal achter
    de goeie zit maakt dat weinig uit. Hoe moet je dat aansluiten?
    (ik heb een terayon modem als dat zou uitmaken)

ja hoor dat kan, heel makkelijk zelfs met wireless lan van 3com,
kaartjes zijn niet een zo duur meer ik geloof iets van 300,- per kaartje ofzo. `t is wel maar 11 Mbit, maar voor te internetten is dat meer dan genoeg…

Dat kan idd makkelijk, die wireless lan kaartjes vervangen de gewone NICs. Hou please wel ermee rekening dat deze kaarten niet erg veilig zijn als het om afluisteren gaat.

Dan over het server gedoetje van je: je kunt natuurlijk iedere keer je modem omsteken, maar je kunt beter een oude computer (486 ofzow) als servertje laten lopen…

Originally posted by Dee-ehn
[B]Dat kan idd makkelijk, die wireless lan kaartjes vervangen de gewone NICs. Hou please wel ermee rekening dat deze kaarten niet erg veilig zijn als het om afluisteren gaat.

[/B]

over die beveiliging is onzin, ten eerste die dingen zijn wel degelijk goed beveiligd. het is zelfs makkelijker om een utp netwerkje af te tappen dan een wireless, bij een utp kun je gewoon 2 of 4 draadjes in de kabel prikken en je kunt met de goeie hard en software meeluisteren. bij wireless is het zo dat
de signalen versleuteld worden verzonden.
en daarbij wie zou heel veel uren en nog meer geld willen uitgeven om te weten te komen wat je op internet uitvoert ?

Kweetniet waar ik het laatst heb gelezen (welke nieuwspagina), maar daar werd toch door verschillende technici beweerd dat het makkelijk was bedrijven zo “af te luisteren”… met een draadloos netwerk kan dat ook uit een auto naast het gebouw… die versleuteling schijnt dan ook niet altijd zo goed te werken…

Hm, 300 gulden per kaartje is voor mij wat veel. Zeker omdat ik alleen wil internetten op die pc. Dan toch maar kabels trekken misschien.

Dan zit ik toch nog met welke pc nu internetverbinding heeft. Het liefst heb ik dus zo dat ik geen aparte server hoef te draaien. Ik bedenk me nu net, de terayon modem is extern hè? En hij wordt aangesloten op de pc, zou je niet met een splitter kunnen werken, of desnoods elke keer het kabeltje omzetten (dus gewoon ander kabeltje inpluggen?)

QUOTE]Originally posted by xian
[B]

over die beveiliging is onzin, ten eerste die dingen zijn wel degelijk goed beveiligd. het is zelfs makkelijker om een utp netwerkje af te tappen dan een wireless, bij een utp kun je gewoon 2 of 4 draadjes in de kabel prikken en je kunt met de goeie hard en software meeluisteren. bij wireless is het zo dat
en daarbij wie zou heel veel uren en nog meer geld willen uitgeven om te weten te komen wat je op internet uitvoert ?
[/B][/QUOTE]

Mag ik even lachen draadloze netwerken zijn wel zo lek als een mandje en by de way hoe hoger de encriptie hoe trager de verbindindingen worden en heb je al eens over al die straling gedacht die er weer bij komt in je woning.

Lees volgend artikel maar eens door http://www.computable.nl/artikels/archief1/d18ss101.htm

:cool:

Ik vertrouw dat draadloze gedoe niet zo, zal ook wel langzamer zijn (gemid) dan 100Mb-netw… reden genoeg om het niet te zullen nemen. :slight_smile:

Originally posted by Wookie
Ik vertrouw dat draadloze gedoe niet zo, zal ook wel langzamer zijn (gemid) dan 100Mb-netw… reden genoeg om het niet te zullen nemen. :slight_smile:

neuh hoor…je hebt ook snellere kaartjes maar die zijn rond de 6 mijers per stuk…en dan heb je ook een hoofdgatewaystationding nodig…(kan ff nie op de naam komen)…en voor een goeie betaal je dan ook 2 ruggen…maarja dan heb je wel een leuk draadloos netwerkje :stuck_out_tongue:

en hoever mogen de pc dan uit elkaar staan?

Originally posted by paultje66
en hoever mogen de pc dan uit elkaar staan?

aardig stukkie wel hoor…binnen ruimte van een huis moet geen probleem zijn…en ik denk trouwens wel dat het bij de buren ook nog wel lukt! :stuck_out_tongue:

Originally posted by -=HeadLesS=-
…maarja dan heb je wel een leuk draadloos netwerkje :stuck_out_tongue:

Voor dat geld vind ik het geen leuk netwerkje meer eigenlijk! :stuck_out_tongue:

Maar jongens, ff to the point :slight_smile:

Is het mogelijk zeg maar gewoon twee pc’s met je modem te verbinden (met splitter) dat je kan internetten (met 1 van de twee natuurlijk) Zonder dat je moeilijk hoeft te doen met servers enzo.

Ik bedoel, als ik boven zit, kan ik niet beneden zitten internetten (het kan wel als je aan het downloaden ben, dit vast voor de wijsneuzerige opmerkingen :p) dus als ik met 1 pc tegelijk kan internetten is dat al mooi

Lijkt me wel ja, moet natuurlijk wel een externe modem zijn want intern gaat in een PCI slotje (meestal) hè! :wink:
Dus gewoon het draadje dat van modem naar pc gaat halverwege splitten en dan in 2 pc’s laten lopen! Is wel maar een theorie die als ik het zo nog eens oplees best zou moeten werken. Je kan dan maar met 1 pc tegelijk kunnen Inetten, omdat als de modem door de 1ne pc gebruikt wordt dan kan de andere em nie aanspreken!

Originally posted by Wookie
Lijkt me wel ja, moet natuurlijk wel een externe modem zijn want intern gaat in een PCI slotje (meestal) hè! :wink:
Dus gewoon het draadje dat van modem naar pc gaat halverwege splitten en dan in 2 pc’s laten lopen! Is wel maar een theorie die als ik het zo nog eens oplees best zou moeten werken. Je kan dan maar met 1 pc tegelijk kunnen Inetten, omdat als de modem door de 1ne pc gebruikt wordt dan kan de andere em nie aanspreken!

Ja, ik heb het op het irc kanaal nog even gevraagd, en het is mogelijk. Dus, eigenlijk vind ik dit wel een oplossing i.p.v een server…

Originally posted by jojk
[B]Maar jongens, ff to the point :slight_smile:

Is het mogelijk zeg maar gewoon twee pc’s met je modem te verbinden (met splitter) dat je kan internetten (met 1 van de twee natuurlijk) Zonder dat je moeilijk hoeft te doen met servers enzo.

Ik bedoel, als ik boven zit, kan ik niet beneden zitten internetten (het kan wel als je aan het downloaden ben, dit vast voor de wijsneuzerige opmerkingen :p) dus als ik met 1 pc tegelijk kan internetten is dat al mooi [/B]

tuurlijk kan dat je zit met chello dus is je modempie aangesloten via een NIC dan is het toch heel eenvoudig om het kabelmodem op een hub te prikken een dan de 2 pcs waarmee je wilt internetten ook.
ok, chello is hier niet zo blij mee, maar je vroeg of het mogelijk was…

Originally posted by Night Hawk
[B]QUOTE]Originally posted by xian
[B]

[/B]

Mag ik even lachen draadloze netwerken zijn wel zo lek als een mandje en by de way hoe hoger de encriptie hoe trager de verbindindingen worden en heb je al eens over al die straling gedacht die er weer bij komt in je woning.

Lees volgend artikel maar eens door http://www.computable.nl/artikels/archief1/d18ss101.htm

:cool:
[/B][/QUOTE]

ja hoor je mag ff lachen, maar denk je nou werkelijk dat iemand met een wagen vol peperdure apparatuur bij jojk voor het huis gaat staan om te kijken wat jojk op z`n netwerkje uitspookt ?
mwa dacht het niet…
en over die straling…denk dat er momenteel op mijn kamer zoveel straling rondzweeft dat die paar microwat extra echt niks uitmaken.