Downloaden via satelliet

vbimport

Graag geweten of iemand al via de satelliet download ?
Eventuele problemen ?
Welke “provider” ?
Weet er iemand een opstelling in Belgie waar ik dit eventueel kan bekijken ?
Heb momenteel ADSL maar ga telkens vlot over de limiet en dit kan toch nooit blijven duren zoals iedereen weet want vroeg of laat gaan ze hun limieten toepassen dus ben ik nu al naar alternatieven aan het zoeken

Al bedankt in ieder geval

:wink:

www.europeonline.net

euh niemand anders nog wat info ???

:confused:

www.altsat.be ?

Downloadsnelheid hangt af van waar je download, binnen hun eigen netwerk to 2,2 mb / sec

Sateliet dient enkel om te downloaden, je moet dus nog altijd een inbelverbending maken met je modem , of beschikken over een dsl of kadem modem

Da van Altsat weet ik al, alleen nogal veraf voor mij. Voor de upload heb ik ADSL dus dat is geen probleem en dan kan ik de “toekomstige” limiet gebruiken voor upload voor FXP boards

Originally posted by Mattel007
[B]Downloadsnelheid hangt af van waar je download, binnen hun eigen netwerk to 2,2 mb / sec

Sateliet dient enkel om te downloaden, je moet dus nog altijd een inbelverbending maken met je modem , of beschikken over een dsl of kadem modem [/B]

Volgens mij zijn er in NL al providers waar je ook kunt uploaden via de sataliet. Heb daar verder geen info over maar las het laatst ergens! :stuck_out_tongue:

die zijn er al lang, dat is een algemeen bekend staand feit, alleen verschrikkelijk duur 100000 bef :frowning:

100000? tja,je kan misschien aan The Mazter geld vragen,hij heeft toch geld over voor een geforce3 dus… :slight_smile:

100.000Bfr komt toch overeen met fl. 12.500,- ?! (:18)
Is dat de startpremie/jaarabo/rest van je leven?! :confused:

yups wookie, komt daar mee overeen :frowning:

Is dat dan de aanschafprijs van het pakket of incl. levenslange abo!?

enne… kan het dan geen kwaad als je gaat downen terwijl het regent buiten?! Nie dat je allemaal natte bestanden binnenhaalt, want dat lijkt me nie echt bevordelijk voor je HD! :wink:

Binnenkort komt ASTRA met een 2 wegs systeem dat wel betaalbaar zou moeten zijn.

Ik haal echt niet sneller als 2Mbit-> Mbit is dus mega bit en geen mega byte. 2 Mbit is dus 256kilobyte/sec. Dat is dus HET MAX.

's nachts zit ik aan de 100-200kb, overdag 20-80kb.

Overigens gebruik ik het niet meer. Wat moet ik nu dld-en?

Speel alleen nog maar online spelletjes dus… en dan heb ik niets aan die sat.

Originally posted by lovendegem
100000? tja,je kan misschien aan The Mazter geld vragen,hij heeft toch geld over voor een geforce3 dus… :slight_smile:

:frowning: krijg dus een slecht reputatie dat ik veel geld heb :frowning: (mmm… shit ja… een sat verbinding heb ik ook)

Originally posted by BitBit3r
Binnenkort komt ASTRA met een 2 wegs systeem dat wel betaalbaar zou moeten zijn.

hoop dat dat dan maar snel komt want kabel en adsl
laten hier nog lang op zich wachten…

jah ik wordt er ook gek van :frowning:
Maar het blijft het probleem dat je ook nog moet inbellen met je modem dan zeker?

Of hoeft dat ook helemaal niet meer met dat 2weg system?

Naja, als ik een wens mocht doen; wenste ik ADSL :cool:

Grtz JP.
http://www.jpdesign.f2s.com

Originally posted by The MAzTER
[B]Ik haal echt niet sneller als 2Mbit-> Mbit is dus mega bit en geen mega byte. 2 Mbit is dus 256kilobyte/sec. Dat is dus HET MAX.

's nachts zit ik aan de 100-200kb, overdag 20-80kb.

Overigens gebruik ik het niet meer. Wat moet ik nu dld-en?

Speel alleen nog maar online spelletjes dus… en dan heb ik niets aan die sat. [/B]

Tja vermits ik wel nog altijd veel download is dit toch ideaal voor me, wil alleen weten wat de voor en/of nadelen zijn en vermits jij satelliet gebruikt kun je me misschien meer vertellen

Voordelen:

• kost nie veel
  • is op zich wel snel
  • kan offline dld (je stuurt een url naar EOF toe en dan komt het 3 dagen later na beneden)
  • kombie adsl en sat kan ook.

Nadelen

• configureren is klote
  • Je hebt er alleen wat aan om te dld-en, surfen raad ik af
  • kan geen multiplayer spellen spelen (je zit met 1 a 2 sec vertraging.
  • Eum…
  • hoge telefoon rekeningen

Je hebt er dus alleen wat aan als je echt veel dld maar ja… dan zit je weer met telefoon kosten, aangezien jij toch ADSL hebt is het een goede kombinatie!

Dan nog lijkt het me ERG duur.
Ik weet niet meer wat die sateliet kost (abonnement… …aanschaf van sateliet is 700 piek ofzow heh).

OK, met telefoon is het nog veel meer denk ik, maar satelliet lijkt me helemaal nix. Laat ze mij maar snel ADSL geven. En limiet hoeft toch niet? Je hebt toch gegarandeerd een bepaalde snelheid? Waarom zouden ze dan een limiet instellen?

Grtz JP.