Download snelheid Kazaa++ NL

vbimport

Ik heb Kazaa++ NL op mijn pc geinstalleerd om wat dingetjes te downloaden. Nu is het probleem dat de download snelheid veelal tussen 1 en 3 Kb/s is (een enkele keer een uitschieter naar 10Kb/s), terwijl als ik op een site iets download de snelheid soms wel 200 Kb/s is. Ik heb chello-breedband internet. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

Je download van andere mensen die een beperkte upload capaciteit hebben…en die dan vaak ook nog delen met andere gebruikers…

Dat begrijp ik, maar ik heb bij mensen hier in de buurt gezien dat zij allemaal minimaal 20-50 Kb/s hebben…

Originally posted by skydyr
Dat begrijp ik, maar ik heb bij mensen hier in de buurt gezien dat zij allemaal minimaal 20-50 Kb/s hebben…

Da’s een kwestie van geluk hebben… als je van meerdere bronnen tegelijk hetzelfde bestand downloadt (deze downloads worden in de zoeklijst met een plusje ervoor weergegeven) kun je hogere snelheden halen.

Ik hoor regelmatig mensen klagen over lage downloadsnelheden op KaZaa… mijn antwoord is steenvast: “tis gratis, dus je mag niet zeuren” :slight_smile:

probeer eens ‘meer bronnen’ te laten zoeken, helpt vaak…

je hebt ook een ‘soort’ cheater waarbij het lijkt dat je veel aan het uploaden bent (veel kb’s/ps)

probeer ook eens kazaa lite, veel beter dan de niet getweakte versie

Ik heb momenteel Kazaa Lite ++ v2.1.0

Tis gratis dat klopt, toch zijn de verschillen erg groot, misschien moet ik daar maar mee leren leven :wink:

Originally posted by skydyr
Ik heb Kazaa++ NL op mijn pc geinstalleerd om wat dingetjes te downloaden. Nu is het probleem dat de download snelheid veelal tussen 1 en 3 Kb/s is (een enkele keer een uitschieter naar 10Kb/s), terwijl als ik op een site iets download de snelheid soms wel 200 Kb/s is. Ik heb chello-breedband internet. Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?

de snelheid was 1 van de belangrijkste reden dat ik ben overgestapt naar oDC
is nog steeds P2P maar download nu vooral bij finnen en zweden :slight_smile:
die gasten hebben gewoon een 10Mbit up en down lijn liggen voor de helft van het geld wat ik voor mij 1Mbit lijn per maand betaal :a

zit nu regelmatig op mijn maximale snelheid (107Kb/s) te downloaden :slight_smile:

Originally posted by Maelstrom
[B]de snelheid was 1 van de belangrijkste reden dat ik ben overgestapt naar oDC
is nog steeds P2P maar download nu vooral bij finnen en zweden :slight_smile:
die gasten hebben gewoon een 10Mbit up en down lijn liggen voor de helft van het geld wat ik voor mij 1Mbit lijn per maand betaal :a

zit nu regelmatig op mijn maximale snelheid (107Kb/s) te downloaden :slight_smile: [/B]

oDC !!! :confused: vertel…!:o

oDC is een mod van DC++
DC++ is een mod van DC (Direct Connect)

zie hier de site van DC++
en hier de site van oDC

wat voor sommige een nadeel zou kunnen zijn is dat je wel minimaal een antal Gb moet sharen wil je op een beetje goede hub komen.
persoonlijk vind ik dat niet erg, zou houd je tenminste het netwerk in leven en is er altijd genoeg te vinden/downloaden.

Heej Maelstrom

Misschien rare vraag maar ik heb oDC eens gedownload en geinstalleert. Nu komt mijn vraag…wat nu??? heb alleen maar 5 Inactive Hubs en thats it…!!! Kan der verder helemaal niets meej helaas. Zijn er ergens lijsten met hubs of… Jah ik vraag het maar lol

mzzl Dunedain

ps ik denk dat ik wel aan genoeg sharing doe

als het goed is staat er in de nieuwe versie van oDC al een geldige url om hublists te downen. check dit door op de knop publichubs te drukken als goed is krijg je nu een hele lijst met verschillende hubs.
als je urls nodig hebt van hublists kan je ook ff in deze thread kijken.

als je in de grotere hubs wil zal je meestal rond de 30Gb moeten sharen (en regelmatig zelfs nog meer).
als je met een router werkt of andere firewall moet je wel in de settings de juiste gegevens invoeren anders werkt oDC niet in active mode. als je niks invult kan je ook in passive mode werken maar dan gelden er wel een aantal beperkingen.
dus zorg dat je de connection settings goed hebt staan.

1. start oDC
  2. klik op public hubs
  3. selecteer een hub uit de lijst en klik er dubbel op of kies connect uit het submenu
  4. zorg er voor dat je op hubs connect die aan jouw share grote voldoen :slight_smile:
  5. zoek een file
  6. downloaden die zooi :smiley: