Download Bittorrent versus downloaden via nieuwsgroepen - hoe werkt downloaden via nieuwsgroepen?

vbimport

Downloaden bittorrent versus downloaden via nieuwsgroepen, wat zijn de voor- en nadelen van nieuwsgroepen en hoe werkt het downloaden via nieuwsgroepen?

Ik hoor de laatste tijd namelijk heel veel over downloaden via nieuwsgroepen, vooral dat nieuwsgroepen beter zou zijn voor de privacy nu zoveel bittorrent websites gehacked worden en de gegevens op straat komen te liggen.

Is er ergens een overzicht van de voor- en nadelen van bittorrent versus nieuwsgroepen? Wat zouden jullie aanbevelen?

Ik wil je niet beledigen, maar je lijkt me een beginneling in de wereld van nieuwsgroepen en hebt niet helemaal door wat het torrent systeem inhoudt. Om nu je te gaan overweldigen met informatie waar je nog niet de helft van zal kunnen bevatten heeft geen zin.

Qua privacy zal het overigens geen ene mallemoer uitmaken of je via nieuwsgroepen of via torrents download. Als ze je willen vinden, zullen ze je vinden.

Het enige voordeel dat nieuwsgroepen biedt is dat het puur via één kanaal gaat. Is dat kanaal snel, dan gaat alles snel.

Het enige voordeel dat torrents bieden is dat je een ontzettende hoeveelheid kanalen hebt en dus erg snel kan zijn. Zelf al knalt er een kanaal uit.

Lees je even een weekje in. Onderzoek wat nieuwsgroepen zijn, wat het principe van usenet is en waar je terecht kan. Ik zou hier beginnen.

Dankjewel voor je aardige antwoord. Ik weet inderdaad niets ervan, dus je beledigt me niet :flower:

Ik zal me eens inlezen.

Persoonlijk doe ik het het liefst via Usenet. Mij is te vaak gebleken dat torrents niet werkt. Of je moet de nieuwste items willen hebben want daar zijn vaak nog genoeg feeds van. Wil je oudere items dan blijven deze in mijn ervaring vaak steken op 97% oid omdat er niet genoeg feeds zijn.

Even voor jou celinacd feeds zijn stukjes van het item dat je wil downloaden. Torrents werkt evenheel kort door de bocht ongeveer zo: Het item wordt in een groot aantal hapklare brokjes gesplitst en verdeeld over een groot aantal pc s. Je deelt dus nooit het gehele programma alleen maar een klein gedeelte er van. Dus meerdere computers kunnen hetzelfde item bevatten. Werkt de ene pc niet dan wordt er gewoon naar een andere gezocht die dat desbetreffende stukje software wel heeft. Vis Usenet is het vaak zo dat het gehele item op een server staat. Dus je download het gehele item ineens van de server.

Via Usenet oa is het er wel of het is er niet. Let wel er zit vaak rommel tussen dus je moet goed weten WAT je wil hebben. Neem daarbij een goede antivirus scanner zodatje geen virussen etc binnenhaalt. Wat bij oa Usenet het geval is, is dat je er een commentaar bij kan geven. Dus mocht jij iets downloaden wat een virus bevat kan je dat in de commentaren zetten. Maar ook dat is niet altijd even betrouwbaar. Wel kunnen er op usenet bijvoorbeeld wel ontbrekende bestanden zijn. Vaak kunnen die bestanden gerepareerd worden met PAR bestanden. En heb je alsnog je gehele bestand.

Programmas als Kazaa, Limewire etc bevatten veel virussen en dus ook veel rommel.

Maar het is vooral een kwestie van wat zijn je ervaringen. Kennissen van mij vinden downloaden via torrents geweldig en anderen ( zoals ik) dan weer niet.

grtz Dunedain

ps @ mod mocht ik iets verkeerds gezegd hebben of namen dan graag verwijderen of aanpassen. No prob

ps 2 @ celinacd lees ff je pm

Ik denk dan: Hoe graag wil je het weten???

srry ff frustratie uiten. En nu weer gewoon lachen en doorgaan

grtz Dunedain