Download accelerator...zin of onzin?

vbimport

ik heb hier op mijn werk van iemand Download Accelerator Plus gekregen, maar via 56k zie ik weinig verschil…

heeft zo’n accelerator nou zin of niet?

thuis heb ik kabelsloom en ik grijp elke mogelijkheid aan om die zooi sneller te maken…dat begrijp je wel…

meningen dus…over de zin van een download accelerator…

werkt heel goed bij mij

ook krijgt een vriend van mij met mxstream zon 18kb van ie en met dap krijgt ie minimaal 40kb

oh ennuh dap4+ heeft always resume feature
can altijd resumen

heeft wel zin hoor

werkt bij mij ook goed hoor , maar t ligt er wel aan of de server waar je iets van download meerdere locaties heeft waar het bestand opstaat. Als dat zo is dan pakt dap van de ene locatie het ene stukje en van de andere het andere stukje enzovoorts. Dan kan de snelheid hard oplopen ,maar met een 56k merk je er denk ik niet zo veel van. En de resume functie is ook altijd handig ja.

zin : tragere connecties, dailups (resumable als server dat support), onstabiele connecties

onzin : snelle connecties (goeie kabel isp die makkelijk de 200kbs haalt ;))

zeker zin
zelfs met een gewone modem, zeker als er verschillende ftp servers zijn met hetzelfde proggie neemt hij automatisch die met de laagste ping, je hebt ook nog de resume functie

bij snelle verbindingen vb telenet kan het ook veel schelen, ken persoonlijk iemand die met dap vorig weekend snelheden gehaald heeft van 1MB/s, zonder dap hetzelfde proggie binnenhalen was aan 630kb/s

DAP trekt meerder threads open. Threads zijn vaak gelimiteerd bij je modem of bij de ftp server waarvan je iets haalt. Hoor de file op te delen en bv 6 keer in te loggen haal je hogere tranfer rates. Dus niet alleen voor langzame verbindingen maar ook rete usefull voor snelle verbindingen!

Dus met 1 thread/login iets sneller binnentrekken dan met meerdere => kan gewoon weg niet! Denk maar eens aan T1 … etc dat zijn gewoon gekoppelde lijnen, dus sneller dus net als bij DAP …

hehe kewl…

kabel/adsl : zin

33k6 56k : onzin

ik zou het eerder andersom zeggen denk ik ?
heb het ies met teleslet geprobeert en werkte totaal niet , ging zelf trager.
met 56 k vroeger hielp het bij mij wel

Ik denk dat dap altijd zin heeft, ongeacht de connectie.

Al was maar voor de resume.