Doublespace?!

vbimport

Ik ben het kotsbeu!!

mijn 10 gb staat constant propvol en ik heb geen geld voor een nieuwe…
ik krijg constant errors in win2000 van ‘low on virtual memory’ en andere kutproblemen…

Mijn 10 gb HD is ingedeeld in een 5 tal fat32 partities met win98, win2000 en binnenkort ook redhat 6.2 (op een nieuwe linuxpartitie…

mijn vraag is:

ik zou een paar van die partities willen doublespacenzodat ik toch een paar gb extra heb, maar ik wil deze nog via alle besturingssystemen kunnen bereiken!

gaat dit met doublespace of een ander programma?
is het aan te raden?
moet ik dat in win2000, win 98, of ergens anders doen?

plz help mij, ik ben het echt kotsbeu

Gebruik NOOOIIIT Doublespace!!

Dat is het enige wat ik te zeggen heb.

Mastakilla
Ik heb dan 30GB, maar dat staat ook constant vol; er zit dan niets anders op om eens wat weg te branden op CD, te beginnen met een backup van kaal geinstalleerde OPSYS.
Sterkte

Ben het eens met The Ultimate:
Gebruik nooit Doublespace.

Als je dan een keer problemen hebt dan ben je alle gegevens kwijt, want je kunt geen gegevens meer terughalen, het terugdraaien van doublespace is alleen mogelijk met een format (of fdisk).

Extra harde schijf of andere partitie-indelingen, maar GEEN DOUBLESPACE!

Da_Taxman

ben ik ook mee eens met double space gaat je hard disk stukken langzamer…(krijg je cd brander dadelijk buffer underrun)

Overigens is uit een test van de computer totaal gebleken dat het niet uit maakt hoe groot je hard disk is, je past je toch wel aan… Je moet gewoon zorgen dat je gestructureerd te werk gaat… (bijvoorbeeld win 2000 er af gooien…)Je hard disk komt toch wel vol… maakt niet uit wat de grote is… Het zal ook wel een stuk schelen als je een aantal games eraf gooid…

of alles een keer formateren, en dan er op zetten wat je nodig hebt en voor de rest niets…

is er dan geen programma beter dan doublespace,
want 10gb is gewoon te weinig, maakt niet uit hoe goed ik het indeel en hoe veel ik op cdtjes zet…

ik wou ook maar een gedeelte doublespacen…

Je zou ook software wat je weinig gebruik kunnen uninstallen of inpakken met winzip of winrar.

Anders op cd-branden maar die doublespace en shit moet je echt vermijden als de pest.

Hoeveel scheitruimte je ook hebt. Tis altijd te weinig :frowning:
Heb je 6 gb. Staat zo vol… beetje verwijderen etc.
Heb je 50 gb. Hebbie 't ook vol. Alleen met zoveel zooi die je nooit delete omdat je toch zat ruimte hebt, dacht je.
Hoe meer je hebt, hoe minder zuinig je wordt.
'K had 8.4
Heb nu 8.4 + 13.2 + 18 + 6.4
tja… branden en deleten werkt ook goed.
'K heb echt nog nooit iets positiefs gehoord over doublespace of programma’s in dat opzicht. Je Hd wordt trager… ja ja, nog langzamer. En 't gaat al nooit snel genoeg. Vaak problemen met OS, en of data verlies etc.
Wat iedereen je al heeft duidelijk gemaakt hier is dus niet beginnen aan doublespace of iets dergelijks. Echt
'T enigste wat echt helpt is:

• Software verwijderen die je echt nooit meer doet
  • Software inpakken die je weinig / niet gebruikt
  • CD’s fikku… heel veel cd’s met alles wat je erop kunt zetten.
  • “Cd’s verkopen” (hebbie niet van mij hoor)
    uitlenen is 't nette woord. Of verhuren en
    met dat geld een xtra HD kopen.
  • Zippu, fikku, tabe, streamu…
    In ieder geval veel succes !

Mzzls,
Viper®

http://viper-server.com
“UNIX is like Lego - you can build anything with it.
Windows is like Duplo, it looks nice, but for all practical
purposes, it is f*cking useless!”

met 81 GB heb ik toch nog wel wat ruimte over hoor

Ik zou je adviseren om in plaats van Doublespace te gebruiken een extra harde schijf te kopen, heb je veel meer aan.

Da_Taxman

bedankt voor de replys

ik heb geen geld voor een nieuwe HD aangezien mijn p200mmx eerst vervangen moet worden door zo’n thunderbird met ddr-ram

en…

vroeger had ik een 486sx-20mhz met 4mb geheugen en een 200mb HD
deze had ik gedoublespaced en dit vond ik de beste zet die ik ooit met dat pctje gedaan heb
qua snelheid merkte ik amper verschil (het bleef traag… ), ik had bijna de dubbele schijfruimte en ik was nooit data verloren…

vandaar dat ik dacht dat het nu misschien ook wel de moeite zou zijn,
maar dat is dus blijkbaar niet…

ps: ik heb dringent werk nodig, want geld dat ik aan cdtjes verdien is toch te snel op…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Mastakilla:
ps: ik heb dringent werk nodig, want geld dat ik aan cdtjes verdien is toch te snel op…<HR></BLOCKQUOTE>

als je vakantiewerk bedoelt en in de buurt van amersfoort woont, heb ik zat baantjes voor je…

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Da_Taxman:
[b]met 81 GB heb ik toch nog wel wat ruimte over hoor

Ik zou je adviseren om in plaats van Doublespace te gebruiken een extra harde schijf te kopen, heb je veel meer aan.

[/b]<HR></BLOCKQUOTE>

damn dan d/l je niet zoveel geloof ik?

ik kom met 146 nu nog niet toe

is een grote game bak hierzo

Doe geen games, dat scheelt een heleboel…

Allen Graphics en HTML proggies, da’s alles.

Downloaden valt best mee inderdaad, doe alleen http downlaods en die gaan moeizaam en traag… Zou meer met pubs en dergelijke moeten werken…

Da_Taxman

Al eens naar de compressie mogelijkheden van Win NT4 en Win2000 zelf gekeken ? Als je NTFS partities gebruikt kan je zelf beslissen welke mappen je comprimeerd. Zo kan je een evenwicht zoeken tussen plaatsruimte en snelheid. En in tegenstelling tot Doublespace ( gebruik het nooit !!!) is het een veilige manier.

Klopt, ik gebruik ook een NTFS partitie en is wel handig om bepaalde folders te kunnen comprimeren, en de encryptie mogelijkheden in win2k is ook een aardig vooruitgang zo kan je lekker al je prive documenten / belasting angiftes enzovoort comprimeren en encrypten.

op dit moment hou ik me zelfs nog niet bezig met downloaden (max 100mb met mijn 56k modempje)
ik vraag mij af wat het in september met telenet zal worden

dat van die ntfs partities met compressie per map lijkt wel leuk maar dan zit ik weer met ntfs partities die ik nergens anders kan gebruiken…
en dat is ook niet mijn bedoeling

trouwens:
is essen in de buurt van amensfoort?
essen ligt net boven roosendaal (net in belgie)

Ik heb vroeger goede ervaringen opgedaan met het Stacker programma (versie 1.1 t/m 4.01)
Jaren plezier van gehad en NOOIT troubles die niet eenvoudig te herstellen waren.
Wil je echter gaan burnen dan vergeet het maar. Je krijgt alleen maar troubles (vastlopers, buffer-underrun’s)

ik had vroeger ook doublespace maar toen vond ik het niet echt goed het was eigenlijk klote.
mijn advies:ga je directories door opzoek naar rotzooi zoals temp directories leeggooien of wegflikkeren en er komt zo weer een paar gb bij [bij mij in iedergeval wel

cd c:
deltree /y c:\windows emp
cd c:\windows
md temp
CD c:\

doet wonderen bij mij je kan het ook aanpassen zodat ie alle temp folders weghaald en ander zooi.

amersfoort ligt in het midden van nederland dus ik denk niet dat dat in aanmerking komt…