Dos

vbimport

Hoi,

Heeft iemand misschien een programma waarmee je bestanden automatisch kunt laten veranderen naar DOS-Compatible namen (of iets wat erop lijkt). Dus als er bijvoorbeeld spaties in zitten, dat die worden vervangen door een _. Want namelijk, als ik wil uploaden naar tripod.lycos servers, kan dat niet, omdat de namen spaties bevatten, en aangezien ik geen zin heb om 300 files te hernoemen, handmatig, vraag ik me af of hier geen programma voor is (die dus automatisch een spaties veranderd naar een _ )?

dat kan 4DOS geloof ik wel

gewoon ren * . _.* of zoiets

Ehm, je kan dit geloof ik doen met een bat file.
Althans, ik heb het wel eens gedaan om extensies te veranderen

rename cdfr*.jpg *.bmp

Dan worden alle namen behouden en de extensies veranderd. Ik denk dat het ook andersom moet kunnen.

Trouwens een tip als je veel losse movie clips hebt, als je dan doet

copy *.mpeg filmpje (zonder extensie)

dan krijg je 1 groot bestand waar alle films instaan.

Originally posted by Mr. Belvedere
[B]dat kan 4DOS geloof ik wel

gewoon ren * . _.* of zoiets

[/B]

Heb het geprobeerd, het werkt niet, gebeurt namelijk niets

Originally posted by jojk
[B]Ehm, je kan dit geloof ik doen met een bat file.
Althans, ik heb het wel eens gedaan om extensies te veranderen

rename cdfr*.jpg *.bmp

Dan worden alle namen behouden en de extensies veranderd. Ik denk dat het ook andersom moet kunnen.

Trouwens een tip als je veel losse movie clips hebt, als je dan doet

copy *.mpeg filmpje (zonder extensie)

dan krijg je 1 groot bestand waar alle films instaan. [/B]

Ja, de extensie’s lukt mij ook nog wel, maar voor de extensie bedoel ik het, dus als je bijvoorbeeld “voor beeld.zip” hebt, dat moet dan “voor_beeld.zip” worden, zo bedoel ik het

Ehm, tja, ik weet niet goed of het echt zo is, maar is de bestandsnaam in windows niet slechts een soort masker? In dos namen kom je vaak uit op namen als mp3tie~1.mp3 ofzo. Ik weet niet of het iets helpt dat ik het zeg ?

Het lijkt me heel moeilijk om te krijgen wat jij wil. Er is echter eens een programma geweest voor op fxp boards, dat de spaties (aangeduid met bijvoorbeeld ftp://127.0.0.1/map/.(3space)tagged) dat ie die ‘3space’ automatisch omzette in 3 spaties. (Je zou het kunnen zoeken, en de makers vragen om ook een reverse functie erin te zetten)

ik heb het programma dat je zoekt
renamer.exe slechts 250kb groot.
Hernoemt alles wat je maar wil, in alle mogelijke vormen en kleuren en geuren :))

pm je email

Greetz,
Billy

Originally posted by billythekid2
[B]ik heb het programma dat je zoekt
renamer.exe slechts 250kb groot.
Hernoemt alles wat je maar wil, in alle mogelijke vormen en kleuren en geuren :))

pm je email

Greetz,
Billy
[/B]

ik zou ff virus scan erover heen doen…je weet per slot van rekening nooit :rolleyes:

Originally posted by jojk

ik zou ff virus scan erover heen doen…je weet per slot van rekening nooit :rolleyes:

Ach ja, doe ik altijd al wanneer iets van het inet afkomt. Enneuh, heb Norton Antivirus 2001, die doet dat automatisch (dacht ik :confused: )

Tnx billythekid2
die renamer werkt perfect!

Renamer 3.3 is Freeware en hier te downen! :stuck_out_tongue:
(voor degenen die em ook willen hebbuh!)