Dos vraagje

vbimport

Ik heb een vraagje over het goede oude DOS. Ik ben bezig een batch script te maken. Het punt is nu dat dos op een bepaald moment om een bevestiging vraagt. Bij deze bevestiging moet je dan y van Yes intypen. Ik wil dit automatiseren maar ben vergeten hoe je dat ook alweer moet doen. Weten jullie dit.

alvast dank.

was dat niet

echo | y
of
echo y |

denk dat eerste…

doe je dat met “choice” ? want dan is het makkelijk.

drcrash heeft helemaal gelijk.
Om het wat duidelijker te maken:

echo y | deltree c:\ /s

Lijkt me niet een slim commando in dos op je eigen PC, maar dit maakt het wel duidelijk :slight_smile:

Overigens als je een Nederlandse dos versie gebruikt moet je de y vervangen door de j.

volgens mij was het zonder spaties. om de uitvoering wat strakker te maken is het trouwens ook handig om er echo off voor te zetten. in een batch-file kan je @echo off neerzetten, zodat de kreet echo off zelf ook niet te zien is. dan maak je je batch-file in DOS dus als volgt:
copy con test.bat
@echo off
echo y|deltree c:
^Z (CTRL+Z om de file op te slaan)

Commando regel zou moeten zijn:
Deltree “Path” /y

Waardoor “Path” bijv. C:\Temp kan zijn
:bigsmile:

Originally posted by King Dingeling
[B]Commando regel zou moeten zijn:
Deltree “Path” /y

Waardoor “Path” bijv. C:\Temp kan zijn
:bigsmile: [/B]

dat word hier niet bedoeld :slight_smile:

een andere voorbeeld (want er word uit gegaan van deltree) is formateren, daarin zal je ook moeten bevestigen met y of j (nl)

pure batch scripting dus, je kunt daar overigens hele leuke dingen mee doen, ook het automatiseren van fdisk kan heel goed (hangen veel risico’s aan) maar als systeembeheerder moet je dit kunnen (basis principes)

k super, bedankt. Nu kan ik het me weer herinneren het werkt idd goed. Het uiteindelijke doel was om een unattend installatie van een netwerk automatisch te laten opstarten dmv een diskette en dat ik helemaal geen toets of iets meer hoefde in te drukken. Gewoon diskette erin en hij gaat de installatie inspoelen en dit werkt nu.