Dos probleempje

vbimport

Hey,

Ik heb een klein probleem.

Ik moet namelijk config.nt bestand aanpassen vanuit batch bestand.

Er staat nu Files=30
dit moet files=90 worden.

Ik weet dat het kan doormiddel van:
echo. files=90 >> config.nt

maar dan komt het erbij te staan:
files=30
files=90

hoe kan ik die 30 vervangen naar 90 iemand hier een oplossing voor.

thxs.

Je bedoelt dat je de inhoud (tekst) wilt veranderen dat in het bestandje staat?!
Als dat het geval is moet je gewoon edit doen! Kan je de inhoud van zo’n bestandje veranderen! :wink:

config.nt ken ik niet, is dat van een Windows NT systeem?
Want DOS gebruikt namelijk Config.sys

Kan dus best zijn dat bij iedere reboot de standaard instellingen teruggezet worden…

Ja hallo, edit kan ik ook wel.

Maar het gaat er juist om dat ik dit voor elkaar moet krijgen zonder interactie van de gebruiker.
Dus die moet gewoon op batch file ofzo klikken en dat moet bestand gewijzigd worden.

En ja config.nt is voor NT, maar goed als je weet hoe het met config.sys moet ben ik ook al geholpen.:stuck_out_tongue:

Bij mij staat er dit (2K):

dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=40

Originally posted by Net_Loony

Maar het gaat er juist om dat ik dit voor elkaar moet krijgen zonder interactie van de gebruiker.
Dus die moet gewoon op batch file ofzo klikken en dat moet bestand gewijzigd worden.

Het lijkt me dan gemakkelijker dat je een batch opdracht geeft die het bestand overschrijft. Oftewel, dat als je op het batch bestand klikt dat het nieuwe bestand met deze instelling er overheen gekopieerd wordt.

files90.bat

ren config.nt cinfig.old
copy c:\batch\config.new c:\config.nt

Zou ik het zo proberen, want anders moet je met Visual Basic aan de gang volgens mij, dat je een heel programma schrijft (want volgens mij kun je binnen een batchfile niet commando’s geven die gebruikt moeten worden in een ander programma, zoals in dit geval ‘Edit’)