Donderdag mijn nieuw systeempje

vbimport

jaja donderdag ga ik een nieuw moederbordje halen en
alsook ne nieuwe processor

dit is wat ze mij aanbieden
moederbord : MSI K7 PIO 2 7 ( ofzoiets hebben ze gedicteerd)
een moederbordje draaiende op 100hz

processor : een AMD Duron 700Mhz

maar de processor snelheid maakt toch niet uit
of het een 700 of een 800 is ?
merk je toch niets van of wel ???
en ivm da moederbordje

wat betekend draaiende op 100Hz
of wie kan er mij meer info verschaffen
over dit moederbordje ??
alvast hartelijk bedankt

dan ismijn systeem van meer dan een jaar oud nog beter…

Athlon 700…

maar ja, zal wel budgettair aspect zijn :smiley:

Ik weet wel dat je RAM, als je dat vrij nieuw hebt gekocht, op 133mHz KAN werken. Maar omdat je moederbord op 100mHz werkt werkt dat RAM ook op 100 mHz. Eigenlijk gooi je dus 33mHz weg…
En mijn broer wist me gister te vertellen dat ‘‘ze’’ RAM hebben uitgevonden dat op 266mHz werkt. Dus eigenlijk is het zonde van je geld dat dat moederbord op 100mHz werkt. Je kan er beter eentje kopen die op 133mHz werkt of nog sneller.

Maar het kan best zijn dat dit gezeik is.

Veel suc6 iig.

Een kameraadje van mij upgrade zijn pc naar een amd 1ghz met 256 mb 266 mhz gegheugen voor 2000 piek. Das toch niet zo duur.

Een moederbord op 100 mhz nu kopen??? Dat zou ik dus ech nie doen!! Binnekort komt er inderdaad nog sneller dan 133 Mhz uit! Maar goed zal inderdaad wel een budgettair aspectje zijn :):slight_smile: maar in ieder geval veel plezier ermee ;):slight_smile:

Hmm… kan aan mij liggen natuurlijk maar die 266mhz moet je nog door 2en delen toch?! Dan hebbie een 133mhz bord! Wat nu ook “normaal” is!
En die 133 staat dan voor dat je geheugen dus op 133mhz draait! :wink: Je FSB kan dan natuurlijk wel gewoon op 100 staan! Tenminste als je dit kunt instellen dan! :stuck_out_tongue: (In je bios/op je mobo)

Enne… die MSI is waarschijnlijk een KT7 Pro 2a?!
Mag ik vragen hoeveel je hiervoor moet dokken?! Nie veel hoop ik voor je! Is wel een leuk sysje om d’r bij te hebben! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]Hmm… kan aan mij liggen natuurlijk maar die 266mhz moet je nog door 2en delen toch?! Dan hebbie een 133mhz bord! Wat nu ook “normaal” is!
En die 133 staat dan voor dat je geheugen dus op 133mhz draait! :wink: Je FSB kan dan natuurlijk wel gewoon op 100 staan! Tenminste als je dit kunt instellen dan! :stuck_out_tongue: (In je bios/op je mobo)

Enne… die MSI is waarschijnlijk een KT7 Pro 2a?!
Mag ik vragen hoeveel je hiervoor moet dokken?! Nie veel hoop ik voor je! Is wel een leuk sysje om d’r bij te hebben! :wink: [/B]

dit is helemaal correct :slight_smile: en dat is idd een verouderd
systeempje en waarom zou je een duron 700 kopen ?? de Thunderbird 900 is 75,- duurder en echt heeeel erg veel sneller…

Originally posted by carlo vaesen
[B]jaja donderdag ga ik een nieuw moederbordje halen en
alsook ne nieuwe processor

dit is wat ze mij aanbieden
moederbord : MSI K7 PIO 2 7 ( ofzoiets hebben ze gedicteerd)
een moederbordje draaiende op 100hz

processor : een AMD Duron 700Mhz

maar de processor snelheid maakt toch niet uit
of het een 700 of een 800 is ?
merk je toch niets van of wel ???
en ivm da moederbordje

wat betekend draaiende op 100Hz
of wie kan er mij meer info verschaffen
over dit moederbordje ??
alvast hartelijk bedankt [/B]

Ik weet natuurlijk niet wat je der voor kwiit bent, maar als je meer als 1500 piek betaald zou ik maar es langs de ALDI gaan…hebben ze stukken snellere pc’s voor waarschijnlijk evenveel geld :smiley:

ps. AH kan ook, maar ALDI is altijd beter!! :smiley:

ps2. Als je echt een pc wilt hebben en er een paar ruggen voor uit wilt geven dan heb ik nog wel een tip voor je! :smiley:

Totibbs: wat je zegt is niet juist!!! De snelheid van je cpu-bus (200 of 266mhz aangezien AMD dual pumped is) staat los van de snelheid van je geheugen…
Een duron werkt altijd op 100mhz busspeed (200mhz eigenlijk) maar het geheugen kun je desondanks op 133 laten lopen zonder probs… dit staat los vanelkaar!

Ohja, 266mhz mem?? Egg niet… dat is de bus!

Tja en beter voor een beetje meer een Athlon nemen, tenzij je alleen internet :slight_smile:

En voor Tax: uit benchmarks is gebleken dat Durons op 700 mhz iets sneller zijn dan de classic athlon (athlon a) op 700mhz (dat is omdat de cache van de duron op cpu speed loopt en de cache van de athllon a niet…)

Originally posted by Dee-ehn
En voor Tax: uit benchmarks is gebleken dat Durons op 700 mhz iets sneller zijn dan de classic athlon (athlon a) op 700mhz (dat is omdat de cache van de duron op cpu speed loopt en de cache van de athllon a niet…)

Dank je voor de toelichting.
Maar dan nog, een systeem van meer dan een jaar oud dat bijna net zo snel is als een gloednieuw systeem van nu…Lijkt me dan toch al gauw dat je maar een mager systeempje koopt nu…

Ey,

k heb ditte geselecteerd:

MULTIPC:

-32 MB AGP Riva TNT-2 TV-OUT Retail -Riva TNT2 M64 Chipset TV-OUT Mpeg-2 Ondersteuning (DVD) fl 199
-Maxtor Hard disk 40,9 GigaBytes 435,-
-PCI Modem Dynalink 75,-
-Logitech I Touch -Draadloos Toetsenbord & Muis-Geschikt voor Multimedia Toepassingen en Internet batterijen inbegrepen fl 219.00

TEMCO:

-50347 SP ATX 6016 MidiTower -kleur Donkerblauw 300W ce Voeding, afmeting 420182450 fl. 75,- (89,25)
-54230 PCI SoundBlaster Live! 1024 fl.115,- (136,85)
-59384 720W pmpo Stereo Speakerset G-680 fl. 59,- ( 70,21)
-56247 Acer 52x CDROM fl. 79,- ( 94,01)
-48221 Dimm 256MB pc-133 fl.199,- (236,81)
-16102 Hansol 19" 910A 0.26 dp - Max Resolutie 1280*1024, 85 Khz. , bandbreedte 158 Mhz. fl.619,- (736,61)
-33011 Sony 1,44 MB FDD 3.5" fl. 27,- (32,13)

WWW.NETWINKEL.COM:
-AMD ATHLON Thunderbird 1,2 Ghz. SOCKET A fl.609,-

OVERIG:
-Moederbord voor AMD K7: Socket A? fl. 300?

fl. 2932,87 bij elkaar…

Wat denken jullie dat beter ken? Welk moederbord moet er bij? Ennuh… …past alles bij elkaar of euh motte der nog euh controllers bij ofzow?

Grtz JP.

Ik zou voor iets meer een GeForce2 MX kopen, is denk ik wel iets sneller! Ik heb een Powercolor GF2 MX met 32mb en TVout erop en die doet het prima! :wink:

Mobo: ik gebruik een Asus A7V 133A; ook prima!

Neem dan meteen een Geforce GTS 64MB…dan kan je tenminste een beetje gamen met aardige FPS :wink:

[afzeik-modus]
Dat cheap-ass kaartje van Wookie is natuurlijk weer 3x nix heh :wink:
[/afzeik-modus]

Originally posted by -=HeadLesS=-
[afzeik-modus]
Dat cheap-ass kaartje van Wookie is natuurlijk weer 3x nix heh :wink:
[/afzeik-modus]

Haha! Je blijft laggen met… eh, om die Headless hè!
Fik die cd’s nou maar is voor me! Ik wacht er verdomme al ander halve maand op man! :wink:

sja sommige mensen hebben nog meer te doen dan beetje cd’s fikken :wink:

sociaal leven enzo…???..nahh zegt je vast nix…met die 6 triljoen posts van jouw per dag :smiley:

Tellen is ook een vak buddy! :wink:
Dat jij nou de hele dag geen ruk uitvoert op je werk!

Originally posted by Wookie
Tellen is ook een vak buddy! :wink:
Dat jij nou de hele dag geen ruk uitvoert op je werk!

Hej :O-ertje…als dat zo was dan had ik wel meer posts dan jij knul :smiley:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

Hej :O-ertje…als dat zo was dan had ik wel meer posts dan jij knul :smiley: [/B]

Posts plaatsen is nie iets wat count boy! Moet je nie is naar huis btw?! Of wacht je weer tot de file pleitos is?!

jajajaja…count je niet, maar je hebt er toch wel meer als 2K :wink:

Ik gaat naar huisje toe ja…file is pleitozzz :smiley:

Spreek je l8rzzzzz…

Post Ya L8r

Ok gozer, ik CU!

ps. als je nog eens een prob hebt met je pc, bel je maar! :wink: