Dn`s nieuwe hdd

yo,

ik post dit ff namen Dee-Ehn die op het moment niet kan posten omdat ie bij zn girl zit. Hij heeft vandaag een nieuwe hdd gekocht, een 61 Gb IBM, maar het wil hem maar niet lukken om die hdd geformateerd te krijgen onder windows 2000. Een primaire partitie aanmaken via schijfbeheer lukte al helemaal niet, daarom heeft hij in dos met Fdisk 1 grote primaire partitie aangemaakt van 61 Gb, dit ging wel goed. Maar als hij de partitie daarna weer in windows wil formateren, dan kapt iem aan het einde van het formateren af met de melding dat de formatering niet kan worden voltooid.
iemand enig idee wat dit is ? kan windows 2k soms geen hdd`s van 60 gieg ??? of is de hdd gewoon RIP ?

Volgens mij kun je met fat32 niet meer formatteren dan 32 GB.
Met NTSF van XP of 2000 kun je tot 2 Terabyte gaan.
Met fat32 is moet je de schijf dus in tweeën delen.
Voor een betere schijfindeling met zo min mogelijk verlies is het aan te raden de partities niet groter te maken dan 8 GB.

heb ook problemen met een ibm 46 Gb HD heeft nog nooit meer gegeven dan 32 GB (en het ligt niet aan de bios) misschien kan je delpart eerst er eens op los laten (zie search) en dan opnieuw formateren

Originally posted by crest
Volgens mij bull$#!t… ik heb een 45.9 Gb FAT32 partitie…

Originally posted by crest

Ik heb hier ook een schijf lopen onder w2k fat32 van 45GB met 1 partitie.
Nog nooit problemen mee gehad

Probeer em is aan een PC te hangen die Partition Magic bevat en laat PM em dan formatten! Geen PM, message me dan ff.

FF in je pc hangen dat ding, met Partition Magic ff een NTFS partitie aanmaken en dan gewoon formatteren.

P.S. die IBM schijven vindt ik persoonlijk trouwens kut, er is altijd gedonder met die dingen. Koop gewoon Maxtor of WD.

euhhhhhhh heb hier een 60 gig hd runnen en een 80 gig, heb deze onderhand wel opgedeeld, maar heb met die 60 en 80 gig gedraaid zonder ze te hebben opgedeeld onder win 98(heb ik hem wel geformateerd met fdisk)

Ok daar ben ik dan weer. Ik heb inmiddels mijn hdd aan de praat gekregen. Mijn uitleg:

De hdd partitioneren via Partition Magic 7 (icm Win2k) wilde niet lukken, hij het starten van PM kreeg ik een foutmelding “bad partition table”. Whatever, dan maar met schijfbeheer. Deze maakte succesvol een partitie aan, maar die was niet zichtbaar voor Windows/Dos, dus de mogelijkheid tot formatteren bestond niet. Dan toch nog maar eens PM proberen he… die bleek het opeens wel te doen… tot 35% van de format, kapte hij met error #11117 (whatever that may be…).
Ok, als het zo niet wil terug naar het oude dos. Ff met FDisk van Win98 1 grote partitie gemaakt van 60Gb (Fat32). Daarna terug naar Windows en formatteren via de explorer. Dat ding allemaal geweldig tot het moment waarop de format 100% bereikte (pakweg een half uur later…). Foutmelding: can’t format this drive. Weeeeeeeeeeird. Goed, dan maar onder dos (Win2k dosprompt) format g:/fs:ntfs gedaan… en nu werkt het opeens wel…

Ok ik ben blij dat mijn aankoop het doet, maar toch zou ik best wel graag willen weten wat de oorzaak hiervan is geweest…

ps. Sorcerer -> nooit problemen met IBM gehad hoor, heb er 5 in huis en die draaien als een tierelier
ps2. Xian -> thanx for posting :wink:

Ik zeg ook niet dat IBM zuigt, alleen ik heb een (extreme) voorkeur voor Maxtor of Seagate. En voor IDE Western Digital!

En jij kan leven met een HD die nu al zoveel problemen vertoond heeft?! Hmm… :stuck_out_tongue:

IBM is niet slecht maar echt goed toch ook niet (tenzij dat ik juist altijd pech had)

Volgens veel tests is IBM toch nog steeds 1 van de betere… en aangezien ik zelf veel positieve ervaringen met IBM heb ben ik weer voor IBM gegaan…

Het gaat zo goed met IBM dat ze een rechtszaak aan de broek hebben voor een bepaalde serie harddisks die nogal slecht presteerd (groot uitval percentage). Zie hier voor meer info.

Wat overigens makkelijker is is via de oem system setup een klein kutscriptje te maken waar in je de harddisk eerst 2 gig formatteerd en dan laat groeien tot het maximum , dat werkt namenlijk altijd… (zie http://oem.microsoft.com , gebruik maar een regenboog account , vraag maar aan Xian’s chef :slight_smile: ) Dit procedure is speciaal voor de system partitie opgezet.

Verder biedt IBM harddisk tooltjes aan om je disk te testen (http://storage.ibm.com natuurlijk)

en ik word persoonlijk niet goed van al die indianeverhalen over hoeveel gig er al dan niet op een win32/ntfs/ntfs2/linux partitie kan passen…

kom eens met ondersteunende links…

och , laat maar ,
ik doe het zelf wel even

NTFS geleuter

nog meer gezwets

laatste geroddel

Originally posted by Mr. Belvedere
Het gaat zo goed met IBM dat ze een rechtszaak aan de broek hebben voor een bepaalde serie harddisks die nogal slecht presteerd (groot uitval percentage). Zie hier voor meer info.

De problemen zitten in de 75GXP serie… de 60 serie eerder ook maar dat is weer ok. Het schijnt trouwens lang niet zo erg te zijn als er gedacht werd… iets van 0,1% hoger dan normaal (aldus de een of andere webste).

1 ding weet ik zeker: vertrouw blind op The register…

Originally posted by Dee-ehn
[B]

De problemen zitten in de 75GXP serie… de 60 serie eerder ook maar dat is weer ok. Het schijnt trouwens lang niet zo erg te zijn als er gedacht werd… iets van 0,1% hoger dan normaal (aldus de een of andere webste).

1 ding weet ik zeker: vertrouw blind op The register… [/B]

Ik vertrouw nooit blind op 1 bron , ik kan je ook de /. link geven als je wilt… plus de pdf scans van het 46 pagina tellende rechtsdocument (weet even geen ander woord er voor)

[B]

Ik vertrouw nooit blind op 1 bron , ik kan je ook de /. link geven als je wilt… plus de pdf scans van het 46 pagina tellende rechtsdocument (weet even geen ander woord er voor) [/B]

Ik maak me er niet zo druk om. Heb een heeeeeele tijd geleden alweer een IBM uit de 75GXP serie gekocht (nog voordat iemand ooit van die problemen had gehoord). Deze werkt ook nog steeds geweldig. Ennuhh hij is zeeeeer slecht gekoeld hier (plakt tussen 2 andere 7200rpm schijven) en draait 24/7 without a single problem :)…

En toch heb ik liever Maxtor!

Ik zag trouwens dat WD een 100Gb 7200 RPM IDE schijf heeft uitgebracht. Maar dat UDMA gaat toch maar maximaal tot 137 GB? Dan zitten ze toch wel bijna aan de max.

en toch wil ik liever een harddisk met 700 gig per platter , platina iridium connectoren en een gewicht van 1 gram… udma 1TB/msec natuurlijk…

en toch wil ik liever een harddisk met 700 gig per platter , platina iridium connectoren en een gewicht van 1 gram… udma 1TB/msec natuurlijk…
Waarom dan?!? :stuck_out_tongue: