Dma

vbimport

Hey,

ik heb een probleem(pje). Als ik binnen win98 mijn DMA vinkje aanzet bij mijn 2e hd (Seagate Barracuda 40Gb IDE, 7200 rpm), dan is ie na het rebooten weer uitgeschakeld. De schijf hangt niet aan een UDMA kabel, maar voorheen werkte dit wel.
De lees/schrijfsnelheid van deze schijf is dan maar een paar honder kb per sec.

Als ik de kabels omwissel, dus mijn Barracuda aan de DMA kabel hang, dan boot ik via die schijf (win2000), en dan is hij kwa lees/schrijf snelheids veel sneller 18mb/ps, maar nog steeds langszamer dan mijn 5400 rpm schijf 22/24 mb/ps.

rara hoe kan dit… Is mijn schijf naar de kl.te

Originally posted by Net_Loony
[B]Hey,

ik heb een probleem(pje). Als ik binnen win98 mijn DMA vinkje aanzet bij mijn 2e hd (Seagate Barracuda 40Gb IDE, 7200 rpm), dan is ie na het rebooten weer uitgeschakeld. De schijf hangt niet aan een UDMA kabel, maar voorheen werkte dit wel.
De lees/schrijfsnelheid van deze schijf is dan maar een paar honder kb per sec.

Als ik de kabels omwissel, dus mijn Barracuda aan de DMA kabel hang, dan boot ik via die schijf (win2000), en dan is hij kwa lees/schrijf snelheids veel sneller 18mb/ps, maar nog steeds langszamer dan mijn 5400 rpm schijf 22/24 mb/ps.

rara hoe kan dit… Is mijn schijf naar de kl.te
[/B]

Kijk eerst maar eens hier http://forum.cdfreaks.com/search.php?action=showresults&searchid=18810&sortby=lastpost&sortorder=descending

Je mag de search funtie ook zelf gebruiken :wink:

Had ik al gedaan, er er staat niets bij wat mij kan helpen…

Dan zou ik toch eerst die kabels even testen mischien zijn die wel kapot.Heb je niet toevallig nog een computer waar je de schijven aan kunt hangen??

:cool:

Het werkt weer.

Oudere drivers + nieuwe kabels voor de zekerheid. En alles loopt als een tierelier.

bedankt voor de moeite…

ik meen me inderdaad iets te herinneren dat de nieuwste promise drivers slechter waren dan de oudere …