Dma

vbimport

Hoi,

Ik ging ff toevallig kijken bij mijn Achima 50x cd rom en ik zag dat de DMA niet aangevinkt stond. Dit was voorheen altijd aangevinkt, maar nu krijg ik dit niet meer. Elke keer als ik het opnieuw aanvink, mijn pc herstart en weer kijk, is het niet aangevinkt. Dit is gebeurt sinds ik een extra HD in mijn pc heb gegooid. Weet iemand hoe dit kan en hoe ik dit weer aangevinkt krijg.

Many thanx in advance .

ik heb ook een vraagje wat bij deze topic past. Moet DMA aan bij mijn brander (plex 8/4/32A)en cd-rom aopen 52X? waar is dat eigenlijk voor DMA?

DMA verhoogt de toegangssnelheid van je cd rom. Ik had een keertje een testje gedaan; met DMA uit was mijn cd rom 21x en met DMA aan was het 34x.

Ik heb gehoord dat je bij je burner je DMA uit moet hebben staan. Waarvoor dat precies is, weet ik niet. Misschien dat anderen dat weten.

DMA moet uit staan omdat sommige busmaster drivers voor VIA of ALI chipsets niet goed werken als er gefikt moet worden. Er kan dan een conflict optreden.

DMA: Direct Memmory Access

Weet je dat ook weer

en weet iemand misschien ook hoe we dit in win2k aan/uit zetten want iets is er niet goed met het branden van cd’s cdrwin loppt bijna altijd vast en nero ook veel te vaak