DivX VKI scene change detection patch

vbimport

Ik heb gisteren één of andere scene change detection patch voor DivX gedownload (het filetje heet divx311vki.exe), zodat de kwaliteit van mijn home-made DivX’en hoger zou moeten worden. In de .txt-file die erbij zat stond dat je de originele DLL-files van DivX moest overschrijven in de windows\system directory, dus dat heb ik gedaan. vervolgens kon je kiezen voor “gewone” keyframes (dus om de x seconden) of, als je een groot getal in zou vullen bij “insert keyframe every x seconds” (in de txt-file stond als voorbeeld 9999) zou 'ie elke keer als 'ie dacht dat er een nieuwe scene begon een keyframe erin gooien, met als resultaat hogere kwaliteit DivX’jes. Dus ik proberen: ik vulde braaf 9999 in bij “insert keyframes” etcetera, en toen ik na een paar minuutjes inpakken op “abort” drukte in VirtualDub, en het resultaat wilde bekijken, kreeg ik van windows mediaplayer allemaal foutmeldingen: this program has performed an illegal operation en dat soort grappen. fouten in aviplay.dll en nog een stel andere dll’s (niet de DivX-dll’s overigens). Als ik met die nieuwe DivX-bestanden gewoon om de paar seconden een keyframe neerzet is er niets aan de hand, alleen als ik 9999 o.i.d. invul. Heeft iemand hier een oplossing voor, of kan ik beter gewoon om de zoveel seconden een keyframe neerzetten?

Volgens mij zijn de keyframes alleen te gebruiken als ruimte besparing. Als je een keyframe van 9999 invult kun je namelijk niet meer spoelen in de film en dat is erg irritant. Ik denk dat het daarom fout gaat: Er is geen keyframe voor het einde van de film waardoor er dus een illegal operation als gevolg komt.

keyframes kun je het beste op 1 laten staan zodat je kunt spoelen in de film en je geen gezeur hebt. Ik denk niet dat keyframes iets met VKI te maken hebben. Dit is een speciale rip methode om een combinatie te krijgen van een Low en High motion DivX film. Dit verbeter de beeldkwaliteit erg, maar het is veel werk en erg ingewikkeld. Je kunt dit niet met zomaar een proggie doen…

Dat is wat ik ervan weet. Ik hoop dat je er wat aan hebt…

Gewoon DivX codec 3.20 gebruiken, daar zit die patch al ingebouwd denk ik.

en waar kan ik die downloaden? op www.divx-digest.com staat nog gewoon 3.11 alpha, en de site divx.ctw.cc is down :frowning: