Divx, Vcd?

vbimport

kan iemans mij hetvershil tussen deze twee uitleggn?

Heel kort:

HEt begrijpelijke verschil zit um in de compressie techniek. Divx is beter (hoger) gecomprimeer(t)(d) dan vcd.

De kwaliteit is ook stukken beter.

Doordat de compressie veel beter is 10x zo goed ongeveer past de hele film meestal op 1cd, soms op 2 cd’s. Bij vcd’s zijn het bijna tlijd 2 cd’s, soms 3.
Door de beter compressie is ook de kwaliteit erg goed. Niet alle DivX films zijn het zelfde maar de meeste zijn erg goed. Niet alleen qua beeld maar vooral ook qua geluid.

Merci CDfreakers, dat weet ik dan ook al weer

sorry misschien stomme vraag maar wat is nou het verschil tussen .asf en dat divx van julie dan!!!

en als er verschil is is er dan ook verschil in extencie van bestanden of niet…

want ik moet zeggen dat ik asf zeer slechte kwaliteit vind!!!~~

asf is één of ander supercompressed window$ formaat.
divx (ook wel mpeg4 genoemd) is ook gecompressed, maar dan met mpeg4 techniek, die ervoor zorgt dat het er nog een beetje goed uitziet, sterker nog, dat het er supergoed uitziet
en het geluid is eveneens super!

jep divx is egt vet beter
toen divx er nog niet was werd asf gebruikt om een film op 1 cd te proppen maar als gevolg is dan de kwaliteit nog slechter as een normale vcd, bij divx is dit juist veel beter !

.asf is trouwens van Micro$oft, dus ook een reden om Divx te gaan gebruiken.

Naast de betere kwaliteit van Divx t.o.v. .asf

OK LUISTER,

ik zal maar weer wat misverstanden rechtzetten, net als bij het Celeron vs Athlon gebeuren.
Crazy Bob, ASF en DivX zijn BEIDE mpeg-4. Het verschil zit in de manier van opslaan.
ASF is bedoeld voor streaming video waardoor er heel veel overbodige informatie in de packets staat waardoor de bestandsgrootte weer enorm toeneemt. DivX is een “gekraakte” versie van ASF die NIET geschikt is om te streamen, hierdoor is het uiteindelijke bestand een flink stuk kleiner. In plaats van WMA gebruikt het vaak MP3 als audio codec. Je kunt ook ASF files maken met dezelfde kwaliteit als DivX alleen dan heb je te maken met files die velen en velen malen groter zijn.

En hoitinga, DivX is een ASF ripoff en dus indirect WEL van microsoft. MPEG-4 komt trouwens NIET van microsoft maar van de Motion Picture Expert Group (MPEG).

hopelijk wordt het allemaal wat duidelijker.

mzzl.

http://www.cdrinfo.com/articles/divx/index.shtml DVD to DivX http://www.digital-digest.com/dvd/support/perfectvcd.html
The Perfect VCD

Allemaal goed en wel, maar waarom zijn die DivX films nog niet ondertitelt?
Je gaat me toch nie vertellen, dat alles uit Amerika afkomstig is, he en dat hier in Europa iedereen zo heilig is, dat ze hier geen DVD rippen.?. Grtz

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Bierspier:
Je gaat me toch nie vertellen, dat alles uit Amerika afkomstig is, he en dat hier in Europa iedereen zo heilig is, dat ze hier geen DVD rippen.?. Grtz
<HR></BLOCKQUOTE>
Die van mij Zijn ondertitelt
VirtualDub v1.3
DVD subtitle plugin for VirtualDub v1.16
Je kunt deze progies gebruiken

Maar trouwens, DVD is toch ook mpeg-4?
Hoe kun je dan met DivX plotseling een film op 1 of 2 CDs kwijt? Dan moet er nog flink gecomprimeerd worden lijkt mij.

<BLOCKQUOTE><font size=“1” face=“Verdana, Arial”>quote:</font><HR>Originally posted by Marrad:
[b]

Originally posted by Bierspier:
<HR></BLOCKQUOTE>
Die van mij Zijn ondertitelt
VirtualDub v1.3
DVD subtitle plugin for VirtualDub v1.16
Je kunt deze progies gebruiken

[/B]

Binnenkort online: een site met alleen maar subtitle-bestandjes, alle talen veeel films…URL nog onbekend maar site is van een vriend van mij…dus ben er zeker van…i will keep you posted

Antwoord op vraag the_Matrix,

neh, DVD is MPEG-2, bedoeld voor hoge kwaliteit met hoge bandbreedte.
MPEG-4 is bedoeld voor matige tot goede kwaliteit met beperkte bandbreedte.

mzzl