Divx 'opkrikken'

vbimport

ik heb nog een paar leuke divx titels liggen (zoals hollowman en what lies beneath)
en die zou ik best op mijn stand alone player willen spelen

problem is alleen dat het geluid vast niet om aan te horen is.

is er een manier om dit te verbeteren (stereo maken of zo?)

any ideas anyone, het zou wel blazen zijn om die divx’jes wat ‘op te krikken’!

thnkz

Hmmz zoals ik weet is die Hollow Man van zeer goede audio kwaliteit, de versie die ik had dan. Op mijn 4 speaker set was ut echt cool :slight_smile:
Dus hollow man zal wel goed gaan denk ik.

Je kan van een mono geluid natuurlijk geen stereo maken!! (als je van een jpg een bmp maakt wordt ie toch ook nie mooier!?)

Weet ook nie wat voor Stand-Alone player jij bezit maar volgens mij zijn er alleen een paar beta modellen die DivX kunnen afspelen?! Denk nie dat jij zo 1tje bezit! :stuck_out_tongue:
Je kan wel van die DivXies een VCD maken! Maar dan hebbie daarna wel VCD kwali!!

ok, ok, ik was weer eens niet uitvoerig genoeg…

ik heb een paar DivX-titels die direct opgenomen zijn in de bioscoop (daardoor is het geluid dus volop crap, chinese ondertiteling (!), maar je hebt de films wel months voor ze hier uitkomen)

uiteraard moet ik ze eerst omzetten naar svcd, maar dan blijft dat geluid dus ***. Daarom vroeg ik of er niet een proggie was dat dat een beetje kon ‘opkrikken’…

voor mij als (nog) DivX leek zijn er twee soorten DivX-films op het net te vinden:

-de zgn cinema-rips…(die heb ik dus, inclusief fucked up geluid)

-de echte dvd-rips (degene dus die van een echte dvd zijn geript door iemand die goed gebruik heeft gemaakt van het boekje ‘hoe maak ik een kwaliteits DivX’)

am I right?

maar vraag is:

waar vind ik ‘type 2’ DivX !?

thnkz

op zgn fxp-boards kan je oa goede dvd-rips vinden. Zoek maar es op het board naar fxp ofzo dan vind je wel een paar adressen.

grtz
pietpaulusma

Originally posted by pietpaulusma
op zgn fxp-boards kan je oa goede dvd-rips vinden. Zoek maar es op het board naar fxp ofzo dan vind je wel een paar adressen.

ehm…not really

ik krijg helemaal geen results zelfs…

type2 DivX?!
Je bedoelt DivX Deux?! Dies nog in development!!!
Kijk maar is op DivX-Digest 4 more info!!!

kom op jongens LEES die topic nou eens goed…

ik heb het over twee soorten rips…de rips die gemaakt zijn door mensen die met hun digitale cameraatje in de bios gaan zitten (CINEMA RIPS) en de divx die gemaakt is van een echte dvd…

snapez vous?

divx II, hoe verzin je het…

Meeste “cinema rips” zijn volgens mij asf…

Kom nooit “slechte” DivX tegen eigenlijk

dan heb jij tot nu toe altijd geluk gehad!

mijn laatste drie DivX titels
(hollow man, nutty professor II & What Lies Beneath) zijn allemaal gemaakt door de handige amateurfilmer…

toch jammer :wink:

dat zal niet lukken vrees ik

ik heb een paar DivX-titels die direct opgenomen zijn in de bioscoop

klopt ook niet, naar mijn bescheiden mening bestaat er geen apperatuur om dat rechtstreeks op te nemen in divx, wat je wel kan doen is die film opnemen met je cam corder, en dan achteraf converteren naar divx.
Aangezien het geluid van die camera komt, zal je r niet veel mee kunnen aanvangen. Geluid zal crappy blijven, je kan het misschien is door een ruis editor ofzo laten gaan, of het volume verhogen, met een bepaald programma. Maar de kwaliteit zal evenslecht blijven, van iets slechts kan je nooit iets goed maken. Net zoals Wookie zei

Originally posted by Mattel007
[B]dat zal niet lukken vrees ik

klopt ook niet, naar mijn bescheiden mening bestaat er geen apperatuur om dat rechtstreeks op te nemen in divx, wat je wel kan doen is die film opnemen met je cam corder, en dan achteraf converteren naar divx.
[/B]

waar gaat dit over!? ik begrijp ook nog wel dat die lui die film niet op zitten te nemen met hun DivX-recorder, dôh…moet ik dan soms alles wat ik zeg helemaal uitkristaliseren :wink:

maar goed, ik heb antwoord op mijn vraag, en dat is het belangrijkst…crappy geluid DivX blijft crappy geluid SVCD…

thank you!

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]kom op jongens LEES die topic nou eens goed…

ik heb het over twee soorten rips…de rips die gemaakt zijn door mensen die met hun digitale cameraatje in de bios gaan zitten (CINEMA RIPS) en de divx die gemaakt is van een echte dvd…

snapez vous?

divx II, hoe verzin je het… [/B]

Jaja, weet dat je je antwoord al hebt maar toch nog even dit:

Ten 1e, ik had idd nie helemaal goed gelezen wat je zei ja.

En ten 2e, DivX Deux (2 dus) bestaat echt wel vriend! :stuck_out_tongue:
Alleen is deze nog in ontwerp!!
http://www.projectmayo.com »» Zie je wel! :stuck_out_tongue:

Tevens mag ik je aanraden om eens op deze site te gaan neuzen als je veel info wilt over DivX!! Heb em vandaag al een paar keer moeten aanraden! :wink:

thanks wookie! (en alle anderen)

het was ook niet lullig bedoeld of zo, ik zag dan alleen dat mijn topic beantwoord was (vol verwachting klopt ons hart…) en dan kwam ik er vervolgens achter dat de reply niet bepaald was wat ik had gehoopt!

no hard feelings though! :wink:

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
no hard feelings though! :wink:

Mij ook nie hoor! :stuck_out_tongue: