Divx omvang aanpassen?

vbimport

Stel dat ik een perfecte divx van Crouching Tiger zou hebben die echter 790 mb is, is er dan een mogelijkheid om die wat kleiner te maken zodat ie op 1 cd past ? Zo ja, hoe ? Wat voor tools heb ik daarvoor nodig en hoe lang duurt zo’n geintje ongeveer ?

Als dit niet kan, hoe maak ik er dan 2 avi’s van zodat ik 2 cd’s kan branden ?

Thx

Je zou 'm opnieuw kunnen coderen naar DivX (met een lagere bitrate), maar een DivX van een DivX maken is denk ik niet bevorderlijk voor de kwaliteit. Bovendien ben je dan weer een paar uurtjes zoet…

Opsplitsen kan o.a. met VirtualDub, het gaat heel gemakkelijk (zie http://www.digital-digest.com/nickyguides/join-split-avi.htm )

of met avi-chop www.divx-digest.com :slight_smile:

Ik zou als ik jou was Virtual Dub gebruiken, deze is veel uitgebreider dan avi chop en het werkt met crouching tiger zonder problemen. Met avi chop wordt Crouching Tiger in stukjes gehakt van 5 of meer files, waar je niks aan hebt…

Originally posted by studiodubio
Ik zou als ik jou was Virtual Dub gebruiken, deze is veel uitgebreider dan avi chop en het werkt met crouching tiger zonder problemen. Met avi chop wordt Crouching Tiger in stukjes gehakt van 5 of meer files, waar je niks aan hebt…

Dat cutten met Virtual Dub beter is is wel waar ja, maar dat je na cutten met AviChop 5 of meer delen hebt is nie zo! Alleen heb je dan de kans dat de movie vernaggeld is; geluid nie ok ofzo! (helaas ervaring mee!) :wink:

Bedankt allemaal.

Na een beetje studeren op die pagina die Crazy Bob gaf heb ik het er maar op gewaagd om 'm met virtual dub wat kleiner te maken. Is ook gelukt, beeldkwaliteit is perfect gebleven op een iets lagere resolutie, geluid wordt nu echter 2 keer zo snel afgedraaid :slight_smile: Ik zal wel een foutje hebben gemaakt.
Vanacht nog maar een keer proberen want zo’n grapje duurt wel meer dan 10 uur

Originally posted by Zeiss
Vanacht nog maar een keer proberen want zo’n grapje duurt wel meer dan 10 uur

Dat ligt aan je pc jongen! Bij mij duurt zo’n volledige omzetting van VOB naar Avi 4,5 uur voor 100 minuten in de hoogste kwali! :wink: