Divx of asf...to svcd

vbimport

ik kom net van zo’n VCD Help Forum af, maar daar zijn ze niet zo vriendelijk voor newbies en bij mijn oude trouwe cd_freaks dus wel…:wink:

genoeg geslijmd:

asf lijkt mij een betere kwaliteit dan DivX (voor de duidelijkheid, mijn uiteindelijke doel is dus SVCD maken die op stand alone kan opereren)

en om van asf - mpg te maken moet je (als ik het allemaal begrijp) de volgende methode volgen:

-eerst audio rippen met Winamp…(door asf te renamen naar wma en de out_disk optie toe te passen)

-wma terug renamen naar asf en vervolgens TMPGEnc laden en de asf en je met winamp gemaakte wav file laden…

tot zover juist?

dan komen nu mijn vragen…

hoe nu verder, ik heb twee files dan (originele asf, winamp wav), wat zijn de juiste instellingen voor een zo goed mogelijke beeldkwaliteit op een stand alone player?

hell, mijn vraag is dus, is in de eerste plaats asf beter dan divx…and if so…hoe moet ik verder na mijn bovenstaande handelingen!?

thnkz people!

sinds wanneer heeft asf betere kwaliteit dan divx ?

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B] hell, mijn vraag is dus, is in de eerste plaats asf beter dan divx…and if so…hoe moet ik verder na mijn bovenstaande handelingen!?

[/B]

ehm, didn’t I just ask you that?

Divx is beter van kwaliteit en gelukkig een stuk makkelijker naar een mpeg voor svcd te converteren dan asf.

Ik denk dat je op www.vcdhelp.com alles kunt vinden wat je nodig hebt.

Kijk hier ff voor een guide!!! Er staan er zat, ook voor wat jij wilt!

dank je wookie, very useful! (heb ik weer wat te bekijken op mijn werk zo :wink: )

thnkz!

Als je je toch verveelt op je werk zou ik ook meteen even kijken op go.to/doom9 Dan weet je meteen alles over maken van (S)VCD en heb je ook alle proggies.

nice, hier heb ik wat aan!

vervelen is misschien een groot woord, maar hier MAAK ik tijd voor…:wink:

thnkz!
(en als je nog eens wat weet hou ik me aanbevolen)

ok, cool, elke mogelijke guide ter wereld lijkt wel op die http://go.to/doom9 site te staan :wink:

so ehm, which one is the best voor DVD 2 SVCD?

Ik gebruik zelf graag de TMPEGencoder die is goed, vrij makkelijk te bedienen en redelijk snel. (Eerlijk gezegd heb ik die andere nooit gebruikt)

OK Jack. There’s a first time for every ripper.

Originally posted by [-=¤Ðã®kçhi£Ð¤=-]
[B]ok, cool, elke mogelijke guide ter wereld lijkt wel op die http://go.to/doom9 site te staan :wink:

so ehm, which one is the best voor DVD 2 SVCD?
[/B]

Ik zou gewoon een paar proberen! Zie je het zelluf! :wink:

Originally posted by Wookie
[B]

Ik zou gewoon een paar proberen! Zie je het zelluf! :wink: [/B]

haha, ik heb inderdaad wel zoveel uur de tijd en de behoefte om eens wat te proberen en dan te zien dat het is mislukt (bijna wel ) :slight_smile:

nee, ik wil de grootste kans dat het goed komt gebruiken en dat is TMPEGenc heb ik het idee!