DivX loopt niet lekker, help?!

vbimport

Ik heb een aantal DVD’s geript met Flaskmpeg en koos de codec Lowmotion. Telkens kreeg ik kleine blokjes in beeld en stopte het beeld als er snelle bewegingen waren. Nu heb ik Fastmotion een aantal keer gebruikt. Dit werkt beter echter…
Ik heb net Gladiator geript en verdomd, iedere keer als er actie is blijft het beeld even ‘hangen’. De Divx is ongeveer 990mb groot. De kwaliteit is verder schitterend. Ik werk met: CladDVD 1.63 (rippen) & Flaskmpeg 0594.
Ik verander bij de codec geen instellingen.

Wie kan me helpen???

Aangezien er de laatste tijd al veel topics zijn over DivX enzo, heb ik me er ook maar weer is in verdiept!

Heb gehoord, dus nog geen eigen ervaringen, dat er een progje is dat Makefilm heet! Hiermee kan je Lowmotion en Fastmotion combineren in 1 film!!

Je kunt het halen bij DivX-Digest!

Dat de film hapert kan uiteraard ook liggen aan het feit dat jij misschien een te langzame pc gebruikt!

zoals wookie al melde kan het aan je pc liggen. maar ook aan de manier hoe je codeerd.
met clad dvd is goed, maar dan:
eerst de dvd met flaskmpeg omzetten: instellingen 512 bij 384 beeldformaat)
low of fast motion (ik zelf zet crispness op 75 geeft beste resultaat bij mij) key frames op 1
geluid moet eerst op 48 khz staan (zelfde als invoerbestand) (kun je later met virtual dub omzetten)
en dan maar coderen.
en dan dus later met virtual dub eerst het geluid naar 44.000 khz omzetten en dan pas naar 128 kb/s mp3
anders loopt bij mij het geluid en het beeld niet synchroon.

Originally posted by Crowley
zoals wookie al melde kan het aan je pc liggen. maar ook aan de manier hoe je codeerd.
met clad dvd is goed, maar dan:
eerst de dvd met flaskmpeg omzetten: instellingen 512 bij 384 beeldformaat)
low of fast motion (ik zelf zet crispness op 75 geeft beste resultaat bij mij) key frames op 1
geluid moet eerst op 48 khz staan (zelfde als invoerbestand) (kun je later met virtual dub omzetten)
en dan maar coderen.
en dan dus later met virtual dub eerst het geluid naar 44.000 khz omzetten en dan pas naar 128 kb/s mp3
anders loopt bij mij het geluid en het beeld niet synchroon.

Instellingen voor beeldformaat moet je helemaal zelf weten! Max is 720x576 alles minder is dus mindere kwaliteit!! Omdat je dan minder pixels gebruikt!
Geluid: je moet dat aantal kHz gewoon hetzelfde laten als het orig bestand! Dus als dit 48kHz was laat dat dan zo! Het kan dus net zo goed 44,1kHz zijn! Is ook goed!
Ga nie bezuinigen door het beeldformaat te verkleinen of door het geluid te verminderen! (mono ofzo… BAH!!)
Dat synchroom laten lopen kan je in FlaskMpeg regelen op diverse manieren! Op DivX-Digest staat ergens een FlaskMpeg guide; het is aan te raden deze te downloaden (ja, dat kan) en te gebruiken! Leer je wat van! :stuck_out_tongue:

Sterkte! (more probs… we horen het wel!)