DivX kijken op TV

vbimport

Hai,

Ik zit nou bij een vriend en heb al eerder gevraagd hoe dat nou werkt met DivX en tv, maar ik heb nu dus een gewone tvkabel in de tvout gedaan, die loopt dan naar de tv. Zet je m dus op het videokanaal en gooi je bij de instellingen (bij beeldeigenschappen ofzo) van de 3dfx (het is een voodoo III kaartje) dat het beeld van de monitor op het de tv moet worden weergegeven. Dat doet ie echter niet.... Wie weet hoe het wel werkt?

Wook had het over dat stekkertje met 4 kleine gaatjes erin (zwart stekkertje is dat) maar er zit geen ingang in de tv voor die stekker.. ..hebbie daar ook nog wat uitleg voor?

alvast bedankt...

Originally posted by jpschadde
[B]Hai,

Wook had het over dat stekkertje met 4 kleine gaatjes erin (zwart stekkertje is dat) maar er zit geen ingang in de tv voor die stekker… …hebbie daar ook nog wat uitleg voor?

alvast bedankt… [/B]

Stekkertje met 4 kleine gaatjes =Super-video

Je kunt een scart-adapter kopen.
dus van Super-Video naar Scart.
Zat bij die kaart geen Super-Video kabel naar een gele tulp stekker (tv)??

:cool:

Is een Packard Bell PC…
Maar ik heb thuis geloof ik wel zo’n kabeltje dus ga k zo misschien wel ff kijken :slight_smile: Ik wil het thuis daarna ook nog hebben, snappie dus dan is het wat makkelijker… …als ik het eerst hier uitprobeer.

Gaan we dat zo maar ff bekijken, als er nog meer oplossingen zijn; ik hoor het graag :slight_smile:

wie weet bijvoorbeeld waarom hij het niet gewoon doet zoals we het nou hebben gedaan? Zou toch gewoon moeten werken d8 ik…

[edit]Dat van die scart, zit dat niet gewoon bij je playstation ook, of niet?[/edit]

Je moet wel eerst het tv kanaal instellen dus divX erin en door de kanalen lopen tot je beeld hebt.:wink:

Dat van die scart, zit dat niet gewoon bij je playstation ook, of niet

Is die dan met Super_video ingang???
Als je een recente tv hebt kun je in het menu aangeven welke scartingang,video rec,dvd of andere bron geschakeld moet worden.

Dat van dat opzoeken wat je bedoelde Night Hawk is niet nodig bij Scart !!! Dit is alleen het geval als je de TV-band af moet zoeken maar Scart zit daar niet op dat is een apart signaal !!!

Hoe het precies zit moet je me ook niet vragen …

Maar je hebt dus achterop je Kaartje een aanstluiting voor je monitor en eentje voor je tv-aansluiting !!! normaal gesproken is dit gewoon een Super-video zoals NightH al zij maar bij mij bijv. is dit weer een of ander brouwsel wat dan net weer niet past !!!

Maar je hebt dan een kabeltje wat aan beide kanten de zelfde connectoren heeft de andere kant moet je dan in een converter stopen die van Super-video <–> Scart maakt kost 10 pietenmannen ofzo in zo’n electro zaakie en dan zou je gewoon op kanaal 0 of je AV kanaal (geef 't beesie n naampje …) je DivX filmpie moeten kijken …

Zelf heb’k n GFII van Leadtek en 'k heb gewoon naar die lui opgebeld omdat 'k toen stad en land afgezocht heb naar 't goede kabeltje !!! een of andere knakker zou gelijk ff 't kabeltje opsturen en de volgende dag kon 'k TV kiekuh !!!

Suc6 dr Mee SuperAppelflap

Sja hij kon nou kijken met een geel tulpstekkertje, maar euh… …zonder geluid op zijn tv…

Vervolg later; ik ga nou lekker uit eten :stuck_out_tongue:

Originally posted by jpschadde
[B], maar euh… …zonder geluid op zijn tv…

Vervolg later; ik ga nou lekker uit eten :stuck_out_tongue: [/B]

Nu heb je nog een stekkertje nodig van audio uitgang(geluidkaart) naar of mono of stereo kabel naar je tv of installatie en dan heb je ook geluid.

Yez, proberen we morgen na werk ff uit :slight_smile:
Als je nou zo’n kabeltje hep… …van 10 meter; is da slecht voor t beeld? Of maakt da niet zo uit? Het is natuurlijk niet dat SVHS ding dan…

Ik zoek trouwens ook nog steeds naar dat zender-ontvangertje van 80 piek… …of heb ik dat gedroomd :stuck_out_tongue: ?

Koop gewoon een tv-kaartje voor Fl 100,- dan heb je beeld en geluid op je tv.

Originally posted by Sorcerer
Koop gewoon een tv-kaartje voor Fl 100,- dan heb je beeld en geluid op je tv.

en dan kan je DivX op je tv kijken??? Daar gaat het toch over? :confused:

Originally posted by -=HeadLesS=-
[B]

en dan kan je DivX op je tv kijken??? Daar gaat het toch over? :confused: [/B]

Tuurlijk je kunt gewoon full screen op je tv de Divx afspelen!

Originally posted by Sorcerer
[B]

Tuurlijk je kunt gewoon full screen op je tv de Divx afspelen! [/B]

jaja en dat doe je via een tv-kaart in je pc? das apart? volgens mij is dat beetje bull heh! :stuck_out_tongue:

Dan hebbie nog steeds die kabeltjes nodig dudes :slight_smile:
Maar HIJ hep het nou geregeld… …nou ik nog :slight_smile: Vandeweek maar ff ook die kabeltjes gaan kopen :slight_smile: